M6Bjørn Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Har sikkert vært diskutert i det vide og det brede her inne,men jeg trenger nye bakdekk på bilen min og trenger litt tips. Dimensjon er 255/35/18" Er ute etter et dekk som jeg kan bruke litt på bane og til vanlig blandet kjøring. Jeg vet selvsagt att det ikke finnes dekk som er like bra både på tørt/vått og til banekjøring men jeg er ute etter et kompromiss både på pris slitestyrke. Er ikke ute etter et dekk som slites spesielt fort heller. Tar gjerne i mot anbefalinger,pris og kjøpsted også. Siter BMW Entusiasten <----> BilTips.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Brigestone S-03 dekkene funker til det meste. Men billige er de ikke :) Goodyear F1 Asia modellen er billig, Og tåler en del varmkjøring. Men det må være Asia modellen (fra feks Eiker). F1 originaldekket blir fort spist opp på banekjøring. Kjører selv med Dunlop SP9000 235x45-17 på en E-34, og de var minimalt slitt etter 2 dagers hardkjøring på ACR. Men ACR er snill mot dekka kontra Rudskogen har jeg hørt. Når en kjører hardt en hel dag på Rudskogen må en nesten forvente utslitt venstre fremdekk :\ Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Jeg bruker Toyo proxes T1-S både på vei og bane. Fin allrounder som i tillegg er ett lett dekk.. Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6Bjørn Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 "Alle" sier jo att toyo proxes slites fort spesielt på bane... Siter BMW Entusiasten <----> BilTips.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo20" Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Har sikkert vært diskutert i det vide og det brede her inne,men jeg trenger nye bakdekk på bilen min og trenger litt tips. Dimensjon er 255/35/18" Er ute etter et dekk som jeg kan bruke litt på bane og til vanlig blandet kjøring. Jeg vet selvsagt att det ikke finnes dekk som er like bra både på tørt/vått og til banekjøring men jeg er ute etter et kompromiss både på pris slitestyrke. Er ikke ute etter et dekk som slites spesielt fort heller. Jeg har snart kjørt 30.000 km på mine BF Goodrich 225/30-20, og jeg har fremdeles 7-8 mm mønster igjen. Jeg husker ikke typebetegnelsen på dekkene, men det kan ikke være vanskelig å finne utfra mønsteret på bildet under. Disse dekkene henger syyyykt godt både på tørt og vått føre, og jeg anbefaler disse på det varmeste. Banekjøring tåler disse og godt, men det er på min bil. På en motorsterkere bil kan det være di slites fortere. Minuset er pris og at di støyer litt. Di er litt dyre, men ved å sjekk litt rundt kan du helt sikkert di rimelige. Siter Kjør som et helvete så havner du der. :drive2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 "Alle" sier jo att toyo proxes slites fort spesielt på bane... Jeg har ikke den erfaringa nei, men så har jeg bare prøvd falken og toyo.. Men Falken er utslitt etter en dag på banen.. Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg