Gå til innhold

Turbo i en C20xe

Ranger emnet

exEleC

Anbefalte innlegg

Jeg fant nettopp en Garret T3 turbo som jeg tenkte jeg skulle sette på min C20XE, men hvordan blir det med innmaten ? tåler rådene denne turboen ?

Og hvor finner jeg smidde råder/stempler?

Og passer Let bunnpanna på en Xe motor ? (Ser ikke hvorfor den ikke skulle passe men vil forsikre meg :) )

Takker for svar !

Mvh. Amatøren hellothere

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dekompresjons sett fra ENEM kan du lade ca 0.8 bar og få ca 225hk.

Veiv, råder er likt på c20xe og let. Er vell kun stempla som er lav komp på LET.

Har en dekompresjons sats liggende hvis du er int. Nytt.

Kosta ca 1800.- inn i landet.

Selger det for 1000.- + frakt

Hvorfor bytte bunnpanne forresten??

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en ombygget X25XEV i Kiruna med turbo :) SKu kjøpe den av kompisene men hakke peng eller tid igjen på bilen!

Du skal få den av meg for 55.000 inkl. frak og inn i landet. Custom fitted intercooler fra Greddy, oljekjøler fra greddy, 600cc dyser, greddy turbo, grenrør og chip fra enem, custom laget stempler og råder for å takle kompressjonen. Kan også sende med Calibra Turbo skiver forran og bak, de skal ha 3000SEK for dette (Brukt)

Skulle egentlig ha vært på en Vectra prosjekt, men den er totalvrak.

Alt er egentlig plugg and play.

Burde vel gå fint over på en Vectra A men rørene og intercooleren må legges litt om.

Mvh.

Mihkku

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

en kamerat monterte turbo rett på en c20xe, t25.. uten å dekomprimere, eneste var større bensintrykksregulator og c20let dyser. funka fint som bare f... på 0.6bar.. kjørte i 4 mnd til ramma knakk foran.. dette var en kadett gsi.. ble målt til 243hk og 370nm i motor...:) gikk helt vilt.. kjørte greit fra corsa a 1,8 16v med 155hk

94`Audi Rs2 Prosjekt | 94` Kawasaki Zxr-7r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en ombygget X25XEV i Kiruna med turbo :) SKu kjøpe den av kompisene men hakke peng eller tid igjen på bilen!

Du skal få den av meg for 55.000 inkl. frak og inn i landet. Custom fitted intercooler fra Greddy, oljekjøler fra greddy, 600cc dyser, greddy turbo, grenrør og chip fra enem, custom laget stempler og råder for å takle kompressjonen. Kan også sende med Calibra Turbo skiver forran og bak, de skal ha 3000SEK for dette (Brukt)

Skulle egentlig ha vært på en Vectra prosjekt, men den er totalvrak.

Alt er egentlig plugg and play.

Burde vel gå fint over på en Vectra A men rørene og intercooleren må legges litt om.

Mvh.

Mihkku

Hvor mye hester er det snakk om i denne motoren da??? Hørtes fristende ut:D

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er solgt til Luleå, de regner med rundt 350-400.

Gikk for ufattelige 53.000SEK. Men da med full pakke.

Hva skjer med motoren din Tony ?

Faen sku på treff nu med helt total overhalte bilen og nylakkerte, så kommer en j... russer med ansvarsforsikring å kjører rett i sia på bilen. Hele sia, panseret og felgene ble ødelagte :/

Heldigvis ikke kondemnert siden takstmannen syntes synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er solgt til Luleå, de regner med rundt 350-400.

Gikk for ufattelige 53.000SEK. Men da med full pakke.

Hva skjer med motoren din Tony ?

Faen sku på treff nu med helt total overhalte bilen og nylakkerte, så kommer en j... russer med ansvarsforsikring å kjører rett i sia på bilen. Hele sia, panseret og felgene ble ødelagte :/

Heldigvis ikke kondemnert siden takstmannen syntes synd.

Driver å venter fortsatt på noen delere, går rimelig tregt her nå:( Satser på å få bilen ferdig innen Gatebil-Våler:) Skal snart avskilte bilen for vinteren....Har MYE planer for vinteren...:D:D Skal bare ha med meg stavanger-treffet:)

Fy søren, synd med bilen din da...men du får jo dekket det da, men alikevel... :fire:

+ VW Golf 3 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å venter fortsatt på noen delere, går rimelig tregt her nå:( Satser på å få bilen ferdig innen Gatebil-Våler:) Skal snart avskilte bilen for vinteren....Har MYE planer for vinteren...:D:D Skal bare ha med meg stavanger-treffet:)

Fy søren, synd med bilen din da...men du får jo dekket det da, men alikevel... :fire:

Jo var jo synd, skulle lakke interiøret i bilen sin farge og noen smådill + ordne hekk. Men det ble delestopp pga. krasjet, takstmannen ble pirkete også tok ene felgen skade så der blir det å venting.

SKal også avskilte min, hadde egentlig masse planer men orket ikke når jeg skal i milliteret. Fisket opp billig skinnint. fra Tyskland!

Legger den ut for salg. Til neste år blir det nok en 2006 mod bil.

Du må vise meg bilder på gatebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo var jo synd, skulle lakke interiøret i bilen sin farge og noen smådill + ordne hekk. Men det ble delestopp pga. krasjet, takstmannen ble pirkete også tok ene felgen skade så der blir det å venting.

SKal også avskilte min, hadde egentlig masse planer men orket ikke når jeg skal i milliteret. Fisket opp billig skinnint. fra Tyskland!

Legger den ut for salg. Til neste år blir det nok en 2006 mod bil.

Du må vise meg bilder på gatebil.

Det skal jeg vettu:) Men hvor mye måtte du betale for skinninteriøret da???

+ VW Golf 3 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dekompresjons sett fra ENEM kan du lade ca 0.8 bar og få ca 225hk.

Veiv, råder er likt på c20xe og let. Er vell kun stempla som er lav komp på LET.

Har en dekompresjons sats liggende hvis du er int. Nytt.

Kosta ca 1800.- inn i landet.

Selger det for 1000.- + frakt

Hvorfor bytte bunnpanne forresten??

Forstår jeg det sånn at det er bare å montere dette settet fra enem, nye stempler så skal det gå bra ?? hm,.

Vectra 1991

vw1200 (1964)

Kawa 900 hillclimb

Lenke til kommentar
Del på andre sider