Gå til innhold

trykk i bunnpanna

Ranger emnet


Elling

Anbefalte innlegg

hei, har netopp byggd min første tiurbo motor.

jeg kjøpte blokk ferdig borret med smidde mahle stempler.

 

mitt problem er:

jeg ha trykk i bånnpanna... det spruter olje ut fra åndingen.

er dette normalt på en ny byggd motor?

har hørt at det ikke er het unormalt.

har noen noen andre forslag eller noen svar til meg hva det kan være??

 

på forhånd takk:)

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har netopp byggd min første tiurbo motor.

jeg kjøpte blokk ferdig borret med smidde mahle stempler.

 

mitt problem er:

jeg ha trykk i bånnpanna... det spruter olje ut fra åndingen.

er dette normalt på en ny byggd motor?

har hørt at det ikke er het unormalt.

har noen noen andre forslag eller noen svar til meg hva det kan være??

 

på forhånd takk:)

 

NEI! Du skal IKKE ha trykk.

 

Sikker på at du ikke har for mye olje på? Kan hende det blir bedre når du får kjørt den inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jeg ikke skal ha det... men kan det hende det er en barne sykdom som bedrer seg?feks at stempel ringene har satt seg litt hvis blokka sto lenge før jeg kjøpteden?

 

Mulig. Men sjekk oljenivået for det....

 

Skjer dette på tomgang, eller f.eks. når du spinner i ring? Den originale oljefella er veldig dårlig, og kan fort kaste noen desiliter ut i en sving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vikjørte cylinder lekkasje test, så kom det luft ut av åndingen... husker ikke hvilken topp, men mener det er enten 405 eller 530... brukte ikke nye strekkbolter, de gamle, jeg har egentlig bare byttet ut alt under toppen. for forrige blokk var ras.

 

kjøpte den for leeenge siden, og har stått lenge, og vet ikke hvor lenge blokka har stått før jeg kjøpte den.

 

har planer om data sprut, men gidder ikke tenke på det en gang nå som jeg har dette problemet... kjører med dobble dellorto gassere, er litt kult turbo kit, er fra 96' eller noe... hgammelt GIK turbosats. grom turbo. hadde NULL problem med å lade 1,5 hvertfall.

 

og med det samme: er det noen som vet om jeg skal gjøre noe spesielt med skjærekan topp pakning? eller er det bare å stramme som vanlig?

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det var mellom 40 og 60% på cylindrene i lekkasje... men... han som byggde blokka har byttet ut den orginale åndingen:

 

han har bare satt på en plate over hullet med en rør stump på... kann dette være grunnen til at det kommer masse olje ut der?

 

for jeg fyller en 4 liters kanne rimelig fort som ejg bruker som catch tank...

Volvo 940LT 95'

Volvo 245 86'

x - Volvo 245 91'

x - Volvo 240 GLE 86'

x - VW Golf MKII 88'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår