Elling Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 hei, har netopp byggd min første tiurbo motor. jeg kjøpte blokk ferdig borret med smidde mahle stempler. mitt problem er: jeg ha trykk i bånnpanna... det spruter olje ut fra åndingen. er dette normalt på en ny byggd motor? har hørt at det ikke er het unormalt. har noen noen andre forslag eller noen svar til meg hva det kan være?? på forhånd takk:) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 hei, har netopp byggd min første tiurbo motor.jeg kjøpte blokk ferdig borret med smidde mahle stempler. mitt problem er: jeg ha trykk i bånnpanna... det spruter olje ut fra åndingen. er dette normalt på en ny byggd motor? har hørt at det ikke er het unormalt. har noen noen andre forslag eller noen svar til meg hva det kan være?? på forhånd takk:) NEI! Du skal IKKE ha trykk. Sikker på at du ikke har for mye olje på? Kan hende det blir bedre når du får kjørt den inn.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 vet jeg ikke skal ha det... men kan det hende det er en barne sykdom som bedrer seg?feks at stempel ringene har satt seg litt hvis blokka sto lenge før jeg kjøpteden? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 vet jeg ikke skal ha det... men kan det hende det er en barne sykdom som bedrer seg?feks at stempel ringene har satt seg litt hvis blokka sto lenge før jeg kjøpteden? Mulig. Men sjekk oljenivået for det.... Skjer dette på tomgang, eller f.eks. når du spinner i ring? Den originale oljefella er veldig dårlig, og kan fort kaste noen desiliter ut i en sving... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 ikke for mye olje... og det skvetter ikke ut... har tatt cylinder lekkasje test... og det er lekkasje på alle.. Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 ikke for mye olje... og det skvetter ikke ut... har tatt cylinder lekkasje test... og det er lekkasje på alle.. Au. Veldig au. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 ja det er surt... :( men er er åpne for fler svar om noen som har samme "erfaring" eller noen forslag om det bedrer seg eller noe... :) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 lekkasje på alle? det hørtes litt rart ut. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Er vel stempelringene som har stått for lenge rolig vel? Eller stemmer ikke stempler/ringer med borringa i sylinderen? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Hvis du er fryktelig heldig, så er kanskje klokkinga av stempelringene feil...men det er usannsynlig. Har du noen form for garanti? Jeg ville gått rett på selger, og ikke rotet for mye med den motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Bygg opp igjen motoren på nytt fra bunn, og følg volvoboka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Elling: Hvordan topp har du da? er toppen i god stand? f.eks? Kan lekke ut mellom ventilene, stempelringene og topp pakningen.. Brukte du nye strekk bolter? Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 når vikjørte cylinder lekkasje test, så kom det luft ut av åndingen... husker ikke hvilken topp, men mener det er enten 405 eller 530... brukte ikke nye strekkbolter, de gamle, jeg har egentlig bare byttet ut alt under toppen. for forrige blokk var ras. kjøpte den for leeenge siden, og har stått lenge, og vet ikke hvor lenge blokka har stått før jeg kjøpte den. har planer om data sprut, men gidder ikke tenke på det en gang nå som jeg har dette problemet... kjører med dobble dellorto gassere, er litt kult turbo kit, er fra 96' eller noe... hgammelt GIK turbosats. grom turbo. hadde NULL problem med å lade 1,5 hvertfall. og med det samme: er det noen som vet om jeg skal gjøre noe spesielt med skjærekan topp pakning? eller er det bare å stramme som vanlig? Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 altså.. det skal ikke være tett fra brennkammer og ned til bunnpannen, du veit det? så da kan det komme luft ut av åndinga Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 men det var mellom 40 og 60% på cylindrene i lekkasje... men... han som byggde blokka har byttet ut den orginale åndingen: han har bare satt på en plate over hullet med en rør stump på... kann dette være grunnen til at det kommer masse olje ut der? for jeg fyller en 4 liters kanne rimelig fort som ejg bruker som catch tank... Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.