B230ft Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 heisann, jeg vet denne tråden skulle ligget i 700forumet, men er veldig liten respons der i forrhold til her på 200. jeg har en 89mod. 740 med B230F(S?) motor, med cat.. jeg tenkte jeg skulle investere i effektanleg til den, så lurte på om det er lovlig med bare ei potte etter catten..? er litt slit om jeg skal måtte "liste" meg forbi snuten hver gang de er ute på tokt.. så en gang for alle; hva bør jeg egentlig kjøpe? hadde vært greit om det ikke var ALTFOR dyrt..så det står vel mellom JT og simons..men noen sier det ene er beast og visa versa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 JT er vell det beste anlegget man får tll 740...skal vell være godkjent Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 selv bare med 1 potte..? gidder ikke a noe sånn halltamt når jeg først går i gang..men med 3" får jeg vel kansje nok lyd om jeg har to potter og..? bcb som er beste plassen å handle da..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 aja ser nå at jeg "må" ha to potter, om jeg ikke skal begynne å modde selv.. men om jeg kjøper grenrør i tilleg, og evt lager til et rør så jeg kjører uten cat, vil det være noe..? *ja er kansje litt redd jeg ikke vil få nok snert i lyden med å gjøre som det står i boka hehe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 selv bare med 1 potte..?gidder ikke a noe sånn halltamt når jeg først går i gang..men med 3" får jeg vel kansje nok lyd om jeg har to potter og..? bcb som er beste plassen å handle da..? BCB eller Iglebæk, de sier begge at de er billigst og best, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Jeg har " 2,5" simons fra catalysator og bakover. Låter omtrent som originalt..såvidt litt grovere lyd bare! kjøp JT hellothere Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 jt er jo bra men 3" er jo litt volsomt på en suge motor så frenst den ikke er blod trimma På min har jeg bare 2 potter skal mekke et langt rør bak gidder ikke kjøpe effekt anlegg p.ga jeg skal ha turbo å da skal jeg ha 3" jt med en demper!! Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Jeg har 960 motor i 240, uten kat, med 3" jt anlegg laget for N/A 240. Bare spør locked på forumet her, hva han synest om lyden på kjerren min.. men, 960 motoren min er 3.0 liter, ikke 2.3. eksosanlegget er dog laget for 2.3. ps. om du fjerner kat, kan du få feilkoder, som: * oxygensensor * for fet/mager blanding på tomgang det er pga. katalysatoren vil varme opp lambdasonden og ved fjerning av sonden, vil den ikke oppnå riktig temperatur på tomgang. mao. du kan få problemer ved å fjerne den! da bør du ha en kollektor nærmere manifoilene og fyre lambda nærmere motor. evnt wrappe inn med eksosbandasje, noe jeg ser meg nødt til å gjøre. edit: ikke kjøp simmons!! jeg kjørte simmons på b19a (2.5") og kjører 3" jt (to dempere) på 960 motoren. ps. gå for to dempere! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 okei..da blir det JT med to dempere..bø jeg kjøpe manifoyl og, eller bare fra catten og bak? det som er fra før er jo helt kurrant egentlig..ikke behov for å skifte liksom..men taper jeg litt av den dype GROM lyden? *beklager jeg spør så mange(sikkert dumme) spørsmål, men detta er første bilen der mye skal læres, og ikke minst erfares!hhe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 skal du ha grom lyd trenger du ikke, skal du litt effekt må du ha med ekstraktorgrenrør også Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Hva er vitsen med effektanlegg? Min mening: KUN LYDEN Andres meninger: ? :afro På original 740 uten turbo hadde jeg rett og slett bare kappa vekk pottene, kjøpt strake rør, og en lyddemper med en grei størrelse, sveise / montere detta sammen, og man får grei lyd. Hadde jeg hatt 740 turbo hadde jeg kjøpt 3" JT med en eller 2 potter... Kommer helt ann på hvordan lyd man vil ha. Den fremre potta i JT-anleggene har nesten ingen ting å si. Er 80dbA med 2 dempere og 82dbA med en demper, så forskjellen er ikke voldsom. Men man får jo noe gvassere lyd med en demper da :) På 240'n min har jeg 2dempere og det synes jeg gir nok lyd... Er sikker på at det hadde blitt ganske plagsomt i lengden på langtur o.s.v med kun en demper da, -kommer jo helt ann på hvordan / hva man bruker bilen til det... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 kjøper man med grenrør merker man mer Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 er nok mye luden ja..men hadde nå tenkt å fått dradd ut de siste slitne gampene i motoren..så med filter og ny kam, vil det jo hjelpe litt ihvertfall.. men blir vel til at jeg kjøper JT catback, og skifter grenrøret og cat senere..har nok av ting å bruke penger på..! koni,lesjöfors,stag,k&n og gule foringer(;)) er bare noe av det som står på lista..og en stakkar som nettopp har begynnt i lære blir det fort penger utav det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.