Gå til innhold

Trøbbel med Vectra B

Ranger emnet

Fr3ddy-

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte noen senkefjører for litt siden og monterte dette, Forran er det bra, Men bak, Der er det en sånn "klunk" lyd, akkurat som om dempern er løs og slår oppi, noe som den ikke er, Jeg tok dem av i dag igjen, for å skjekke om de "gummi" knottene rundt dempern står feil vei eller no, vet ikke om det har noe og gjøre men, Ihvertfall så hjalp det ingenting.. Hva kan det være? Virker som om dempern bånner, Kan det være at fjørene rett og slett er for lange? Det virket som om de var like lange som de orginale :p:p dette var 40/40 senking! :)

98 mod Opel Vectra 1.6l 16v

84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt)

x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern)

x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :(

x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, Ja du tror? Dyrt og vansklig? Åssen plutslig skjer det da?

Jeg tok av dempern, og tok den på igjen, Kan foringene ha gått til helvette av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert foringene bak som er gåen hellothere

Det var sånn på min også, husker du jeg sa det Freddy? Sitter vist litt kronglete til, og koster ALtfor mye på på opel.. men, jeg ha kjlrt med det sånn et år nå...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, Ja, Husker du sa det, Men jeg tror ikke det er det, Fordi det var ille på den ene siden, og ingen ting på den andre, så tok jeg av begge, knota litt med de gummi"knottene" og satte det sammen igjen, Da blei det stille på den siden der det var ille før og ille på den andre siden...

Men kan feilen være at noen av de gummiknottene sitter feil?

Noen som har tegning eller noe på åssen dem skal sitte på? husker ikke det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, Ja, Husker du sa det, Men jeg tror ikke det er det, Fordi det var ille på den ene siden, og ingen ting på den andre, så tok jeg av begge, knota litt med de gummi"knottene" og satte det sammen igjen, Da blei det stille på den siden der det var ille før og ille på den andre siden...

Men kan feilen være at noen av de gummiknottene sitter feil?

Noen som har tegning eller noe på åssen dem skal sitte på? husker ikke det:p

Hmm, trodde foringene satt der hvor bærearmer og stabstagene sitter festa jeg...

klemt inni ledd liksom.. tar jeg helt feil?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringene er jo billig og lett å skifte ut. Sitter klemt ja.

Lett å skifte? Sier du det? På Opel skal de jo ha over 3000 kr pr side for å bytte de...

Og hvis man skal skifte de selv har jeg hørt at de sitter som faen, at man må ha av f.eks bærebrua og sette den i tvinge for å få ut ting og tang?

Stemmer ikke dette?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å skifte? Sier du det? På Opel skal de jo ha over 3000 kr pr side for å bytte de...

Og hvis man skal skifte de selv har jeg hørt at de sitter som faen, at man må ha av f.eks bærebrua og sette den i tvinge for å få ut ting og tang?

Stemmer ikke dette?

foringen sitter presset i "spindel delen",en må ha løsne bærebruene for å skifte disse,foringene mener jeg på koster ca 500 pr stk,så ca en times arbeid på hver så er en rundt 3k pr side ja. regner med det er disse foringene dere mener?de er noe drit å bytte hvis en ikke har spesial verktøyet til det.

den fremre foringa i bakstillinga pleier også ryke etterhvert,løsner i vulkinga..

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foringen sitter presset i "spindel delen",en må ha løsne bærebruene for å skifte disse,foringene mener jeg på koster ca 500 pr stk,så ca en times arbeid på hver så er en rundt 3k pr side ja. regner med det er disse foringene dere mener?de er noe drit å bytte hvis en ikke har spesial verktøyet til det.

den fremre foringa i bakstillinga pleier også ryke etterhvert,løsner i vulkinga..

Skiftet de fremre foringene i fjor..

Men, kan man klare dette foringsskiftet selv da? Må man ikke ha spesialverktøy eller noe?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet de fremre foringene i fjor..

Men, kan man klare dette foringsskiftet selv da? Må man ikke ha spesialverktøy eller noe?

jeg har kun byttet de med spesialverktøyet så vet ikke helt om du får det greit til uten,verktøyet er jo enkli bare ett gjenget stag med muttere og hylser,så burde vell kanskje gå ann å få lagd til noe en kan bruke.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry gutter! For en gangs skyld hadde dere feil... :hammer

Jeg prøvde bare for morrskyld og sette på de orginale fjørene akkurat,

0 ulyder da :\

Aner ikke hva som er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kun byttet de med spesialverktøyet så vet ikke helt om du får det greit til uten,verktøyet er jo enkli bare ett gjenget stag med muttere og hylser,så burde vell kanskje gå ann å få lagd til noe en kan bruke.
Opel er trege! Brukte 15min på begge sidene dvs. 30min totalt. Slegge og en stor spett + kompis hjelper.

Betalte 100kr jeg da for de store

Ok, som dere sikkert har skjønt før, så er jeg ikke så utrolig inni dette med bil, men jeg lærer. hadde en av dere giddi å merke av her hva som må byttes, evt fortelle hva jeg må demontere for å få ut foringene?

opel5ar.jpg

opel001j2gr.jpg

På forhånd tusen takk!

(Sorry for at jeg stjeler tråden din Freddy...)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider