Turboed1 Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Ja, gjerne det. Henter den på verkstedet mitt i morra jeg, så kommer jeg bortom med den ved anledning. Da er det snakk om en måling av potensial og begrensninger samt en fysisk måling av slark i ventilstyringene. Andre ting? Det kommer an på hvor langt du vil gå... kan forsåvidt vekte og måle ut toppen nå (innbefattet flow om det ønskes),så hele motoren og finne ut hvor alle proppene er hen og/eller fortelle deg hvilke deler du bør bruke for et gitt mål,både hk-messig og kjøre-glede-messig. :) Å vekte komponentene i toppen og måle reelt spenn i fjærene + en kamutmåling kan gi deg et godt hint om hvor mye de duger til,hvordan geometrien fungerer og hvor du vil få (om du vil,that is) ventilflyt... og også hvor du bør time den for å passe din kjørestil. Eller redde girkassa. Vi kan finne ut alt... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Nå håper jeg selvsagt ikke at du kommer fram til at ingen av delene jeg allerede har kjøpt er brukanes... Uansett blir dette spennende :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Nå håper jeg selvsagt ikke at du kommer fram til at ingen av delene jeg allerede har kjøpt er brukanes... Uansett blir dette spennende :)I de fleste tilfellene er det fint mulig å modifisere orginaldeler til å orke endel mer...så du slipper nok bytte stort. Hvem vet,kanskje du har et killer-oppsett uten å vite det..? :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Hvem vet,kanskje du har et killer-oppsett uten å vite det..? :D I såfall vil jeg selvsagt med overbevisning i stemmen hevde at det er planlagt til minste detalj :tannløs: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 I såfall vil jeg selvsagt med overbevisning i stemmen hevde at det er planlagt til minste detalj :tannløs: 12 millioner kalkulasjoner tatt i hodet på en lørdagskveld :tannløs: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Hehe... Da stikker jeg ut på verkstedet og henter delene. Blir borte resten av kvelden. Tar med meg topp, kamaksler, interne kamdrev med kjede og justerbart kamreimdrev. Trenger jeg å ta med toppakning og innsug? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Det justerbare kamdrevet trenger jeg ikke... men innsuget er bra å ha. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=156698 noe for deg? :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=156698 noe for deg? :D Dit må jeg ringe i morra den dag... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 mange som bygger om TDI motoren fra VAG. men skjelden at motorene blir montert i volvoer, og ikke minst tverrstilt. liker dette prosjektet. :) Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 En ørliten og småkjedelig oppdatering i romjula: ARP pinneskruer og underspylingsdyser montert i blokka. Det gjenstår kun å montere rammelagerskålene før veiva kan legges pent på plass: For å være sikker på at urent verktøy ikke forurenser motoren innvendig har jeg kjøpt meg et nytt 1/2"-verktøysett på Biltema. I tillegg kjøpte jeg et sett med 12-kantpiper til "alle" ARP-skruene jeg har i motoren. Momentnøklene er av merket Stahlwille og dekker tiltrekningsmomenter fra 20 til 200 Nm: Før veiva kan monteres må rammelagerbukkene rengjøres: Her er rammelagerbukkene ferdig rengjort og klar for montering av lagerskåler: Veiva monteres og muttrene strammes til med et moment på 65 Nm: Oljepluggen i bakkant av blokka må festes med pakningssement for å holde tett og ikke løsne under bruk: Etter litt ekstra sliping av oljepluggen for å være sikker på at den ikke tetter for oljekanalen til veiva ble den montert. Det lille hullet nede til venstre i oljekanalen går ned til veiva: Peilepinne med føringsrør og nytt strammehjul til kamreima er innkjøpt fra Bilia: Låseringene i stemplene monteres ved hjelp av et par skrutrekkere med flatt skjær. For å være sikker på at ringene sitter festet ordentlig gis krysspinnene et middels rapp fra hver side med en skrutrekker og en hammer: Her er alle stemplene montert på rådene og klare til å settes på plass i motoren. Stempelringene må vris i riktig posisjon før montering for å unngå lekkasje ned til veivhuset: Før monteringen av motoren må de forskjellige delene smøres. En liten pumpekanne fra Clas Ohlson fylt med olje av samme kvalitet som skal brukes på motoren senere er til stor hjelp: Diverse festebraketter i støpejern får seg en omgang med sort motorlakk: Ny vannpumpe, termostat, fordelerlokk og rotor er kjøpt inn fra Møller: Den gamle vannpumpa fra TDI-epoken fik jeg byttet inn og unngikk dermed et unødvendig gebyr: Nedre kamreimdrev, et sett nye muttere (24 stk) til kamaksellagrene og en frostplugg uten returrør fra vannkjølt turbo er innkjøpt fra Møller: ARP-skruene til rådene før innsetting med monteringspasta: Stempler og råder monteres forsiktig ved hjelp av stempelringkompressor og et hammerskaft og strammes til med et moment på 62 Nm: Endelig er underdelen ferdig montert: Skruene til olje-pickup'en ble satt inn med loctite før montering. I tillegg fikk røret ny o-ring: Her er det meste av bevegelige deler nytt eller overhalt: Da venter jeg på at toppen skal komme tilbake fra Turboed1 før jeg kan gjøre noe mer med motoren. I mellomtiden kan jeg jobbe litt med resten av drivverket og karosseriet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 meget bra Reodor! nå som jeg er hjemme på permanent basis så får du rope ut om du skal skru i helgene, for da er jeg med ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ser jævlig bra ut ! Forresten, så du Reodor på TV her om dagen ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ser jævlig bra ut !Forresten, så du Reodor på TV her om dagen ? :P Det kan du banne på at jeg gjorde... Dessuten burde du ta deg en tur på opplysningsforumet og sjekke tråden "Dokumentaren om mitt liv" :happyhappy: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ser veldig bra ut dette, Reodor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.