Reodor F Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 ville gått for micrometer eg da.... men det er vel bare meg? Neida, fortvil ikke, du er ikke alene. Men et mikrometer har et mye snevrere virkeområde enn et skyvelære som med brukbar grad av nøyaktighet kan måle utvendig diameter, innvendig diameter og dybde. Dessuten er et skyvelære mer enn nøyaktig nok til det vi skal måle på fredag. Kommentaren om øyemålet mitt var en fleip og hadde sitt utspring i at jeg ved 3 anledninger den kvelden tippet rett mål på 10-delen bare ved å se på delen. Mest flaks selvsagt :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 regnte med du hadde micrometeret liggende ja... sorry at eg pirker.. ;) er ganske fan av dine prosjekter og ditt pågangsmot... har selv hatt planer om ett par halvgode prosjekter, men har hittil ikke fullført noe som helst... meen.. så er eg fortsatt bare 18 da... så er vel enda håp... hehe... Lykke til videre, og hold oss oppdatert..! Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Morsom lesning, og gøy at du gjør ting så utrolig grundig. stå på, gleder meg til å se den videre utviklingen her. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runen Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Jeg kjøpte prosjektbilen allerede i 2004, så prosjektet er 3 år gammelt. Fysjameg som tia flyr når man har det moro... stemmer, vet hvordan det er :P blir koselig å få starte den opp., kan tenke meg lyden er kjekk :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Hmm , dene tråden har jeg gått glipp av til nå. Meget spennende. Morro og se slikt bli gjort med mye research og riktig kunnskap. Det er jo nok av prosjekter på gang med masse dyre deler som ikke nødvendigvis spiller så godt i sammen og "gasar til det rasar" holdning. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Morro og se slikt bli gjort med mye research og riktig kunnskap. Det er jo nok av prosjekter på gang med masse dyre deler som ikke nødvendigvis spiller så godt i sammen og "gasar til det rasar" holdning. Spør noen meg,så er det en fin måte å torturere bankkontoen sin på... Valget er:handle (dyrt) og så skru,handle (dyrt eller dyrere) og så skru,handle (dyrt og man begynner å bli misfornøyd) og så skru...ad infinitum....Eller måle,regne,handle/lage,skru en gang,kanskje to hvis en komponent ikke holder mål... Jeg holder ihvertfall en knapp på sistnevnte. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Spør noen meg,så er det en fin måte å torturere bankkontoen sin på... Valget er:handle (dyrt) og så skru,handle (dyrt eller dyrere) og så skru,handle (dyrt og man begynner å bli misfornøyd) og så skru...ad infinitum....Eller måle,regne,handle/lage,skru en gang,kanskje to hvis en komponent ikke holder mål... Jeg holder ihvertfall en knapp på sistnevnte. En skulle jo tro at råd fra noen av de fremste Auditrimmerne i Norge burde føre til litt mindre grad av "handle, skru, bli misfornøyd, skru igjen, handle inn nytt" enn hvis man handler på måfå, men i dette tilfellet føler jeg ikke at det har vært tilfellet. Selv om jeg har prøvd å gjøre kloke anskaffelser basert på grundige forundersøkelser så føler jeg at denne stempelepisoden var en gedigen nedtur med store ringvirkninger. De feilaktige stemplene fikk konsekvenser for borring, råder, deck-høyde, kompresjon og toppakning. I tillegg ville motoren ha blitt ødelagt hvis skjevhetene ikke hadde blitt oppdaget i tide. La oss krysse fingrene for morgendagens besøk hos KRB. Har du flowet IC'en forresten? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Bra Turboed1 har orden på sakene. Men dog trist at så "profilerte" trimmere ikke leverer varene man ber om. Hva gjør du egentlig med rådene og stemplene du har nå? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Bra Turboed1 har orden på sakene. Men dog trist at så "profilerte" trimmere ikke leverer varene man ber om. Hva gjør du egentlig med rådene og stemplene du har nå? Rådene bytter jeg foringer i. De gamle stemplene får jeg trolig byttet inn ved kjøp av nye. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 ok, så du står ikke igjen med et sett du ikke kan bruke, var da enda godt. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 ok, så du står ikke igjen med et sett du ikke kan bruke, var da enda godt. I verste fall er de for lave kombinert med høy dieselblokk og fornuftige råder, eller for høye kombinert med vanlig 2,2-blokk. Men KRB har god oversikt over aktuelle kompresjonshøyder/rådekombinasjoner hos WV/Audi, så jeg har et ørlite håp... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 ok, får håpe KRB ordner opp da :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Når motor står ferdig måles effekten etter seismografen i Bergen regner jeg med :D hehe, uansett, interessant å følge med...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 WV/Audi :oohh :scared :heyyou: ...lurer på om VW/Audi-klubben har spontane hevnaksjoner etter slike brølere av kyndige menn..? Jepp,IC'en er flowet,men jeg skal gjøre det igjen med en skikkelig "radius inlet"... Tror det er derfor tallet var litt lavere enn jeg trodde det ville bli. Så det ser vi i morgen kveld,når jeg får dreid ut en... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 :oohh :scared :heyyou: ...lurer på om VW/Audi-klubben har spontane hevnaksjoner etter slike brølere av kyndige menn..? Hehe, en stygg skrivefeil fra min side der. Jeg legger meg prompte på magen og tar 30 push ups mens jeg sier: "VW, VW, VW, VW" helt til jeg sovner av utmattelse. Det heter folkevogn, ikke volkefogn. :hailvw Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.