Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Nå skal vi vel ikke legge skylden for denne hårreisende ubalansen på deg da :knock:
Vet nå ikke hvem andre...siden jeg snakker om dine nye,som ble balansert i går... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stemplene et par 100-dels gram ute av balanse? Fytterakker'n! :D
Jeg vet...horribelt...de skiller helt fra 303.335 til 303.350 gram... :( :( :(

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det en spøk? :wonder: Hvis ikke, Estimatesd Time of Arrival...

 

Hehe, det var en spøk ja... Og et meget godt skjult forsøk på å få noen til å fortelle meg hva ETA betyr uten at jeg trengte å spørre i klartekst...

 

Jeg har ikke fått noen leveringsdato enda, men jeg får øve press på Oslo sylinderservice i morgen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet...horribelt...de skiller helt fra 303.335 til 303.350 gram... :( :( :(

 

 

 

;)

 

Å, jasså, så du har vært ute med vinkelsliperen allerede? Hvor mye var ublansen direkte fra JE da?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye var ubalansen direkte fra JE da?
De lå mellom 303,42 og 304,16... de gamle var balansert til (komplette med ringer og pinner) mellom 373,53 og 373,75...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et bra motorprosjekt, bare synd motoren blir puttet inn i feil bil :P

 

Må vel nesten konsultere meg med dere når jeg skal handle inn deler selv, eller først kan jeg jo vente på bremsepapirene :)

 

hva tror dere om disse ferdigbygde delene til KRB? Er vel ikke så ille pris dette, men kan det gjøres bedre (regner med ja, men hvor mye kan det ha å si?)

 

http://www.krbtrading.no/nyheter_cms/2006/desember/audi_high_performance_deler/17

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tror dere om disse ferdigbygde delene til KRB? Er vel ikke så ille pris dette, men kan det gjøres bedre (regner med ja, men hvor mye kan det ha å si?)
Spørs jo litt om du tenker "bedre" som i bedre deler/effekt eller bedre pris... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bedre som i deler/effekt, men også med tanke på pris :)
En grom motor blir aldri skikkelig billig...er den det,betviler jeg holdbarheten. Men,for den samme prisen kan man jo få 2 vidt forskjellige motorer. Helt avhengig av om delene (som,hvis de er laget til samme effekt/materialspec koster det samme) spiller på lag eller ikke.

 

Begynner å bli lei den ketchup motoren jeg har nå
Ketchup er greit på pølse og burger...ikke i motor. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grom motor blir aldri skikkelig billig...er den det,betviler jeg holdbarheten. Men,for den samme prisen kan man jo få 2 vidt forskjellige motorer. Helt avhengig av om delene (som,hvis de er laget til samme effekt/materialspec koster det samme) spiller på lag eller ikke.

 

Ketchup er greit på pølse og burger...ikke i motor. :D

 

Et spørsmål..! Disse PO rådene som det snakkes om !,, hva er det for noe greier, og hvem forhandler de?/ pris kontra andre råder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med noen bilder av de siste dagers hendelser på motorfronten.

 

Her sees tydelig slitasjemerkene på stemplene som en følge av de skjeve rådeforingene:

Stempel05.jpg

 

 

6 nye stempler fra KRB i bakgrunnen. De 5 stemplene fra Helvete i front:

Stempel06.jpg

 

 

Temmelig identisk kompresjonshøyde på de nye stemplene (til høyre). En kan tydelig se den grøvre krysspinnen selv om den langtfra er i fokus...:

Stempel07.jpg

 

 

De nye stemplene har flat topp og vel tiltatte lommer for innsugningsventilene:

Stempel08.jpg

 

 

Med de nye stemplene følger det Spiro-locks. Det er en betydelig bedre festemetode for krysspinnene enn wire-locks som jeg hadde på de gamle. Det går med 4 ringer pr stempel:

Stempel09.jpg

 

 

Merkingen på esken til de gamle stemplene:

Stempel10.jpg

 

 

Og merkingen på den nye esken:

Stempel11.jpg

 

 

Etter en ørliten chip-oppgradering av motorstyringen kan den drive et fordelerløst tenningssystem. Her er den blokkmonterte hallgiveren som sitter originalmontert på TDI-blokka:

cranktrigger01.jpg

 

 

Og her er giverhjulet som er skrudd fast i veiva, med 5 impulsvinduer:

cranktrigger02.jpg

 

 

Det første som skal skje nå er å få nye foringer i rådene. Deretter kan vi prøvemontere et stempel for å måle nøyaktig deck-høyde med mer. Så er tiden forhåpentligvis moden for flytte de ferdig gappede ringene over på de nye stemplene.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår