Reodor F Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 1,8 liter på 5 sylindre???? Såså VCE... Samme stemplene i 1,8 16v som femmeren :) Du får ta fram regnestaven og dele på fire og gange med fem. Og legg til en ørliten dose dieselslaglengde på 95,5 mm.... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hurra, de nye stemplene har 0,0254 mm høyere kompresjonshøyde enn de gamle... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Et spørsmål..! Disse PO rådene som det snakkes om !,, hva er det for noe greier, og hvem forhandler de?/ pris kontra andre råder.. PO-rådene produseres i Finland og er noe av det bedre som kan skaffes. KRB har en slik råde fra et major motorhavari i utstillingen i butikken. Råden holdt selv om den ble ganske rufsete. KRB forhandler de med andre ord og prisen ligger på ca 2500 kr pr stk. Det går sikkert an å få de billigere, akkurat som jeg gjorde med de første stemplene mine... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Dr Bass : skal du flytte ned registeret altså?da er Turboed1 riktig mann ;) Slik som motoren er nå er den helt ubrukerlig. Den eksploderer over 4000omdr, morsomt men lite kjørevennlig Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Krysspinnene er endel tyngre da... 109.00 gram...de gamle var 81.37 gram. Anbefaler du rebalansering? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Anbefaler du rebalansering? Det er nesten 60 (58.82) grams forskjell per komplett stempel... ville nok det da. Er litt varierende meninger om det. Store-enden veier jo det samme... spør hva de på verkstedet ditt mener. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Imponert :D du har litt av ett prosjekt på gang , krysser fingran før detta :D har du hjemme side Reodor F ? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Laffekake: http://www.leopardmotor.com/ Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Godt å se at ting går i riktig retning nå :) Har blitt bremset et par Audi motorer på E85 med bra resultater hos Vidar. E85 skal tilsvare ca 104 oktan, så det er billig "racefuel" ;) Men det krever litt av tenningsanlegget og drivstoff tilførselen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Men det krever litt av tenningsanlegget og drivstoff tilførselen. Med doble Bosch 044 bensinpumper her... Og CDI direct fire der... Så blir den vel itte akkurat noen sinke i trafikken :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Med doble Bosch 044 bensinpumper her... Og CDI direct fire der... Så blir den vel itte akkurat noen sinke i trafikken :) Da er du godt på vei :D Hehe.. Åssen dyser går du for? 1640cc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Da er du godt på vei :D Hehe.. Åssen dyser går du for? 1640cc? Tja, det vet jeg ikke enda, men 1640cc høres vel ikke så dumt ut. Bare de er store nok for ca 700hk E85 så burde vel alt være greit... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Nå begynner jeg å få følelsen av 850 på henger, skrubbende nedover i 60-70 km etter en viss amerikaner med gode "soveseter"....(vallåkra 2007) Bare ikke hoffmekanikeren din og undertegnede får blåst sand og rust fra de noe hullete prosjektene våre inn i avdelingen din! Det gløder virkelig av prosjektet ditt nå. Jeg har foresten bestilt ei bøtte med blå valium ifra usikre omgivelser, så nå kan du bare fyre opp doningen uten bekymringer. Og selvfølgelig litt blått blod i tilfelle vi butter borti en baron.... Eller om Reodor blir litt små bleik i oppfyrings fasen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 ca 700hk E85 Er lista reist? Over Galdhøpiggen? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Er lista reist? Over Galdhøpiggen? Du vet hvordan det er med disse "journalistene"... De har en tendens til å ta i litt iblant. Ha barmhjertighet med Reodor. Han har vel fått både komp og swirl på lillehjernen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.