ealoken Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 så, 0 - 200 har jeg sjangse på og dra fra altså ;) hva blir den teoretiske topphastighet da her felgen, snakker vi 2 stegs speedometer? ;) slik at den ene overtar der den andre slutter? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 så, 0 - 200 har jeg sjangse på og dra fra altså ;)hva blir den teoretiske topphastighet da her felgen, snakker vi 2 stegs speedometer? ;) slik at den ene overtar der den andre slutter? Det blir vel ingen aks-dronning dette her, men det avhenger selvsagt litt av skotypen jeg velger å benytte. Teorietisk topphastighet skal vel være mulig å regne ut, men jeg mangler opplysninger om utveksling på 5 gir her jeg sitter. Kommer tilbake med en edit når jeg finner ut hva utvekslingen er. Utveksling på 5 gir: xxxxx Utveksling sluttdrev: 3,54:1 Maksimalt turtall: 7900 omdr/min Dekkdim 205/40-17, noe som gir en omkrets på ca 1872 mm Alt. dekkdim: 215/40-17, noe som gir omkrets på ca 1897 mm Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 tynne sko da, får vel på 225\35\18 forran? eller 225\35\17" ? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 tynne sko da, får vel på 225\35\18 forran? eller 225\35\17" ? Det er ikke så god plass i hjulhusene på 850, så det er en grense for hvor brede dekk jeg får plass til. Dessuten ønsker jeg å holde meg innenfor maks tillatt avvik i rulleomkrets. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 skjønner, men skal bli artig og se hvordan 235\40\18" blir da;) for det er det jeg ruller innom med, så får vi tatt en test. har du forresten sjekket ut 16" felga jeg tipset deg om i fra volvo? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 skjønner, men skal bli artig og se hvordan 235\40\18" blir da;) for det er det jeg ruller innom med, så får vi tatt en test. har du forresten sjekket ut 16" felga jeg tipset deg om i fra volvo? hva er det for en traktorprofil??? jeg har 225/35-18.. :p ellers, reodor f: gromt prosjekt, fint å se at det ikke bare er jeg som bryr meg om lovlig rulleomkrets Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 skjønner, men skal bli artig og se hvordan 235\40\18" blir da;) for det er det jeg ruller innom med, så får vi tatt en test. har du forresten sjekket ut 16" felga jeg tipset deg om i fra volvo? Jeg har fått tak i noen 16" stålfelger fra V70N som er stygge som juling, men det spørs vel om de passer over de store bremsene. Det som hadde vært tøft hadde vært å få tak i 4 stk reservehjulsfelger fra XC 90. De er jo i 17". De er imidlertid vanskelig å få tak i på bruktmarkedet... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 ellers, reodor f: gromt prosjekt, fint å se at det ikke bare er jeg som bryr meg om lovlig rulleomkrets Takk DaButcher :) Jeg vil at færrest mulig ting skal stride mot regelverket på denne vogna. I praksis skal det kun være effekten en fyr fra tilsynet må heve øyebrynet på grunn av... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Har du tenkt på noen form for diffbrems da? Quaife har jo f.eks noen fine... Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 hehe, dab, 10 000 for orginal felger med dekk, da sier man ikke nei ;) dessuten er det lovlig omkrets for meg! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Har du tenkt på noen form for diffbrems da? Quaife har jo f.eks noen fine... da ryker nok kassa:) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 da ryker nok kassa:) ...hvilket det jo er en fare for uansett...tror ikke diffen har stort å si... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Jeg har fått tak i noen 16" stålfelger fra V70N som er stygge som juling, men det spørs vel om de passer over de store bremsene. Det som hadde vært tøft hadde vært å få tak i 4 stk reservehjulsfelger fra XC 90. De er jo i 17". De er imidlertid vanskelig å få tak i på bruktmarkedet... Her har du fete plåtfelgar i 17" :) Bilen til "Baxarn" på TPC-forumet det der. På linken under finner du 17" stålfelger. Peugot 406/407. Art.nr: 9697 http://www.dackgrossisten.se/sr499.aspx Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Det blir vel ingen aks-dronning dette her, men det avhenger selvsagt litt av skotypen jeg velger å benytte. Teorietisk topphastighet skal vel være mulig å regne ut, men jeg mangler opplysninger om utveksling på 5 gir her jeg sitter. Kommer tilbake med en edit når jeg finner ut hva utvekslingen er. Utveksling på 5 gir: xxxxx Utveksling sluttdrev: 3,54:1 Maksimalt turtall: 7900 omdr/min Dekkdim 205/40-17, noe som gir en omkrets på ca 1872 mm Alt. dekkdim: 215/40-17, noe som gir omkrets på ca 1897 mm Finner ingen kasse med 3,54 utveksling, men M56 L2 har 3,57. Hvis du har denne kassa så har du en utveksling på 0,65 på 5. giret. Da kan du montere vinger på bilen din, for denne vil nok fly ;) 290km på 6000 o/min, 338km på 7000 o/min og 386km på 8000 o/min. Fly high, touch the sky :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Finner ingen kasse med 3,54 utveksling, men M56 L2 har 3,57. Hvis du har denne kassa så har du en utveksling på 0,65 på 5. giret.Da kan du montere vinger på bilen din, for denne vil nok fly ;) 290km på 6000 o/min, 338km på 7000 o/min og 386km på 8000 o/min. Fly high, touch the sky :D Hmmmm....ute og gasser Turbo-R'en og blir frakjørt av en 850 som har 20 km/t høyere toppfart...? Maskinere nytt bakdrev jeg tror jeg...alacocaina Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.