Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Folk vil se bilder, bilder og bilder.. Masse tørr fakta som er veldig relevant blir kanskje kjedelig blant supra og skyline metta småfolk på moped.. Sånn blir det fort på et forum med så stort mangfold som bilforumet.. :)

 

Er liksom meninga med en prosjekttråd at man skal se fremgang med bilder og forklaringer/tekst. Ikke en evig innvikla diskusjon om motor...blir jævli kjedelig og tørt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom meninga med en prosjekttråd at man skal se fremgang med bilder og forklaringer/tekst. Ikke en evig innvikla diskusjon om motor...blir jævli kjedelig og tørt i lengden.

 

Helt enig.. Men man har på den annen side ikke noe å klage om, man kan jo bare drite i å lese det..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt kjempe å lese tråden nå for tiden, er ikke alt jeg skjønner nå, men etterhvert som jeg leser i mine egne bøker, så får jeg litt aha opplevelser innimellom... Som Reodor sier, så er det ikke så mye å vise bilder av for tiden, den som venter på noe godt....

 

Turbobooost: Kan ikke du være så snill å heller redgjøre litt for hva du sier, i stedet for å kaste et bein eller to ut. Samt den indirekte fornærmingen du gjør av både Reodor og Turboed1 er ikke noe kjekk å lese. Er vel som kjent flere veier til Rom, men ei heller noen grunn til å finne opp hjulet på nytt heller... Del av din erfaring, men på en konstruktiv måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbobooost: Kan ikke du være så snill å heller redgjøre litt for hva du sier, i stedet for å kaste et bein eller to ut. Samt den indirekte fornærmingen du gjør av både Reodor og Turboed1 er ikke noe kjekk å lese. Er vel som kjent flere veier til Rom, men ei heller noen grunn til å finne opp hjulet på nytt heller... Del av din erfaring, men på en konstruktiv måte...

 

Jeg har fulgt med i denne tråden en stund nå, men klarer ikke la være å kommentere lenger. Jeg må si at selv om Turboboost kan være litt krass i sine innlegg er han absolutt konstruktiv i sin kritikk.

 

Det jeg syns er høyst kritikk verdig er hvordan Reodor F og Turboed1 kritiserer ”Trimmeren frå østfold” så mye som de gjør når det viser seg at det er de selv som har regnet eller gjort feil! (Eks feil cc på forbrenningkammer, bredden på ventilen som er slik orginalt og slark i ventiler som er godt innenfor vag spec)

 

Det er ikke bra det med de skjeve foringene i rådene. Men når Reodor ikke en gang har tatt kontakt med trimmeren for å få det rettet opp blir det jo helt på trynet å kritisere offentlig slik han gjør!!

Det inntrykket jeg har, og som jeg vet mange andre har av denne trimmeren er at han ordner opp etter seg meget kjapt hvis det er blitt gjort eller levert noe feil.

 

Eks: Sitat fra VAG forumet skrevet så sent som 24.03.2007: Skrevet av en som fikk feil stempel bolter:

 

Jaja! har skjedd endel i bua mi idag: smil :

nye kryssbolter i rett lengde kom i posten omtrent før jeg hadde lagt på røret da jeg ringte å sa de jeg hadde ikke passet!! super service!!

 

Til slutt må jeg få si at dette er et meget artig prosjekt og skal bli morsomt å lese om resultatet når det blir ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg vilt til å se dette ferdig, selv om forumet ikke blir det samme uten Turboed1's teorier!
Nå skal jeg ikke forlate forumet... Ei heller gi meg med "teoriene mine",siden de er grunnlagt i virkeligheten. Jeg bor ikke foran dataen eller har nesa i bøker døgnet rundt. Jeg lager og måler ut komponenter dagen lang.. At andre gjør ting annerledes enn meg...vel,sånn har det vært fra dag èn for meg. Har sett mange "super-versting-oppsett" som relativt enkelt hadde hentet mer krutt med en kalkulator,noen greie formler,sveiseapparat og håndverktøy tilgjengelig...men de får holde på. Porting som egner seg for en 2V brukt på en 4V-topp og sånn er gjengangere...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er høyst kritikk verdig er hvordan Reodor F og Turboed1 kritiserer ”Trimmeren frå østfold” så mye som de gjør når det viser seg at det er de selv som har regnet eller gjort feil! (Eks feil cc på forbrenningkammer, bredden på ventilen som er slik orginalt og slark i ventiler som er godt innenfor vag spec)
Nå har vel ikke akkurat jeg sagt at alt som kommer derfra er søppel... Det blir å legge ord i min munn som jeg ikke ville sagt...det jeg allerede har sagt er at alle lager motorer på sin måte,og den friheten har de lov til å ha.

 

Jeg målte riktig i kammeret,avleste feil,og det er en feil jeg står ved... Ventilsetesbredder som er bra originalt er ikke nødvendigvis bra eller effektivt på en motor med doble effektuttaket,og hvis man kan ha 1.3mm sideslakk på ventilen...hvorfor gidder man da i det hele tatt å slipe rette,konsentriske seter? Da kan jo setet være skakt (sålenge det går 90º på stammen et eller annet sted),for "ventilen retter seg inn selv"... Recipe for disaster mener nå jeg. Så får andre mene det de vil..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med i denne tråden en stund nå, men klarer ikke la være å kommentere lenger. Jeg må si at selv om Turboboost kan være litt krass i sine innlegg er han absolutt konstruktiv i sin kritikk.

 

Det jeg syns er høyst kritikk verdig er hvordan Reodor F og Turboed1 kritiserer ”Trimmeren frå østfold” så mye som de gjør når det viser seg at det er de selv som har regnet eller gjort feil! (Eks feil cc på forbrenningkammer, bredden på ventilen som er slik orginalt og slark i ventiler som er godt innenfor vag spec)

 

Det er ikke bra det med de skjeve foringene i rådene. Men når Reodor ikke en gang har tatt kontakt med trimmeren for å få det rettet opp blir det jo helt på trynet å kritisere offentlig slik han gjør!!

Det inntrykket jeg har, og som jeg vet mange andre har av denne trimmeren er at han ordner opp etter seg meget kjapt hvis det er blitt gjort eller levert noe feil.

 

Eks: Sitat fra VAG forumet skrevet så sent som 24.03.2007: Skrevet av en som fikk feil stempel bolter:

 

Jaja! har skjedd endel i bua mi idag: smil :

nye kryssbolter i rett lengde kom i posten omtrent før jeg hadde lagt på røret da jeg ringte å sa de jeg hadde ikke passet!! super service!!

 

Til slutt må jeg få si at dette er et meget artig prosjekt og skal bli morsomt å lese om resultatet når det blir ferdig:)

 

 

Gratulerer med første innlegg.. alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med i denne tråden en stund nå, men klarer ikke la være å kommentere lenger. Jeg må si at selv om Turboboost kan være litt krass i sine innlegg er han absolutt konstruktiv i sin kritikk.

 

Det jeg syns er høyst kritikk verdig er hvordan Reodor F og Turboed1 kritiserer ”Trimmeren frå østfold” så mye som de gjør når det viser seg at det er de selv som har regnet eller gjort feil! (Eks feil cc på forbrenningkammer, bredden på ventilen som er slik orginalt og slark i ventiler som er godt innenfor vag spec)

 

Det er ikke bra det med de skjeve foringene i rådene. Men når Reodor ikke en gang har tatt kontakt med trimmeren for å få det rettet opp blir det jo helt på trynet å kritisere offentlig slik han gjør!!

Det inntrykket jeg har, og som jeg vet mange andre har av denne trimmeren er at han ordner opp etter seg meget kjapt hvis det er blitt gjort eller levert noe feil.

 

Eks: Sitat fra VAG forumet skrevet så sent som 24.03.2007: Skrevet av en som fikk feil stempel bolter:

 

Jaja! har skjedd endel i bua mi idag: smil :

nye kryssbolter i rett lengde kom i posten omtrent før jeg hadde lagt på røret da jeg ringte å sa de jeg hadde ikke passet!! super service!!

 

Til slutt må jeg få si at dette er et meget artig prosjekt og skal bli morsomt å lese om resultatet når det blir ferdig:)

 

Jeg begynner å bli møkkalei av å prate om Jonus nå faktisk. Du tror vel ikke at jeg aldri klaget på stemplene da det viste seg at det var så mange mål som var feil. Han tilbød seg derfor å bygge om rådene mine for å rette opp i feilleveransen. Når jeg nesten to år etterpå fant ut at krysspinneforingene var håpløst skjeve skal det ikke stikkes under en stol at jeg ble gretten, og det lot jeg i et svakt øyeblikk komme til uttrykk på forumet.

Dvs, jeg nevnte jo aldri navnet, men det gjorde andre... I mellomtiden hadde jeg sverget på at jeg aldri mer skulle ha noe med han å gjøre og det har jeg stått fast ved. Jeg handler heretter alle mine deler hos velrenommerte firmaer som praktiserer anerkjente forretningsmessige prinsipper og som gir kvittering og garanti på deler og arbeid. Selv om det koster meg noe mer...

 

Jeg forstår at enkelte er negative til at jeg kritiserer gullungen fra Østfold, men la oss nå ikke la tråden handle om det. La oss heller diskutere vogna og motoren som står ute i vognskjulet. La oss diskutere Turboed1 sine spenstige ideer. Jeg hadde opprinnelig tenkt å følge den smale trygge sti, men det er ingen tvil om at jeg er betatt av Turboed1 sine tilnærminger. Jeg har derfor med få restriksjoner stilt motoren min til hans disposisjon. En betingelse er selvsagt at alle forhold og at all prøving og feiling dokumenteres og legges ut på hjemmeside og forum. Vi skal ikke prøve å feie våre eventuelle egne tabber under teppet. Jeg er ikke tilhenger av hemmelige motorspesifikasjoner. Jeg bygger ikke bilen for å vinne konkurranser, men for å realisere en sprø idé. Så får det heller være en bonus at vi i senere tid har valgt å gå for høyere komp og E85 :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde opprinnelig tenkt å følge den smale trygge sti, men det er ingen tvil om at jeg er betatt av Turboed1 sine tilnærminger.
Du velger selv om du vil snu...Ingen tvang her i gården... men gulrøtter-i-en-snor nok til en kaninfarm. :D
Vi skal ikke prøve å feie våre eventuelle egne tabber under teppet. :)
...hvilket vi allerede har bevist. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke forlate forumet... Ei heller gi meg med "teoriene mine",siden de er grunnlagt i virkeligheten. Jeg bor ikke foran dataen eller har nesa i bøker døgnet rundt. Jeg lager og måler ut komponenter dagen lang.. At andre gjør ting annerledes enn meg...vel,sånn har det vært fra dag èn for meg. Har sett mange "super-versting-oppsett" som relativt enkelt hadde hentet mer krutt med en kalkulator,noen greie formler,sveiseapparat og håndverktøy tilgjengelig...men de får holde på. Porting som egner seg for en 2V brukt på en 4V-topp og sånn er gjengangere...

 

Håper virkelig ikke at du tok utsagnet med teoriene i den retning at det var ment som en fornærmelse. Utrolig flott å se folk som kan det de holder på med, og har grunnlaget for å virkelig kunne lage noe som funker slik det skal!

Høres ut som du har en utrolig spennende jobb (hvis det er dette du driver med).

 

 

Ellers, sånn on-topic til Reodor: Fornøyd med det nye veivpartiet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beyner å bli drittlei div prat her så de som ikke har no vettu å komme med bare drite på sin egen plen istedenfor å legge møkk på andres plen osv...å til de som er så flinke til å kritisere å råtte seg sammen så må jeg bare legge til att jeg har kjent Turboed skkert i 20år å vet att han ikke gjør en dårlig jobb(han gjør heller mer enn det han skal bare for att det skal bli 100%)og som reodor sier så ere vel ikke han som blåser opp div ting her men de fleste andre,å jeg vil heller kalle det fakta det lile som har kommet ut enn prat i motsetting i hva visse klarer å trøkke ut av brøhølet her.så til di som ikke har no vettu å skrive her,vank ett annet sted!

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke at du tok utsagnet med teoriene i den retning at det var ment som en fornærmelse.
No offense taken :)
Høres ut som du har en utrolig spennende jobb (hvis det er dette du driver med).
Det er jobben ja...men jeg har det ikke mer spennende enn alle andre her som driver i samme bransjen... :) ...jeg bare bruker litt mer teori og litt mer ukonvensjonelle verktøy enn mange andre. For alt jeg vet,så er det vel bare Mobeck som bruker samme systemet aktivt her i landet.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår