Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Drit i all denne off-topicen a...

Hvordan går det med bygginga Reodor og turboed1? :)

Reodor bygger bunn om dagen,jeg legger siste fliden i toppen... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor bygger bunn om dagen,jeg legger siste fliden i toppen... :)

 

Må være en god følelse å drive i topp sjiktet nesten hele tiden Turboed1grinchy

Undertegnede blir da møkkete hver gang han driver med sitt prosjekt.

Reodor: Hva tenker du på når du snakker om motorroms tilpassningen din?

Er det ikke ganske så bolt on nedi der?

Er det tilpassning av motor ramme osv. For du har vel ramme til v70?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, sånn on-topic til Reodor: Fornøyd med det nye veivpartiet da?

 

Det "nye" veivpartiet er jo kliss likt det gamle veivpartiet sånn visuelt. Det er bare fjernet litt metall her og der for å få det hele i balanse med de nye og litt tyngre stemplene.

 

I tillegg er de skakke krysspinneforingene presset ut av rådene og heldigvis viste det seg at de gamle 22mm-foringene kunne gjenbrukes.

 

Så joda, jeg er fornøyd med det nye veivpariet. Men det var jeg på mange måter med det gamle også... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor: Hva tenker du på når du snakker om motorroms tilpassningen din?

Er det ikke ganske så bolt on nedi der?

Er det tilpassning av motor ramme osv. For du har vel ramme til v70?

 

Følgende er bolt on:

  • Motorblokk
  • Girkasse
  • Drivaksler

 

Følgende er ikke bolt on:

  • Innsug
  • Grenrør
  • Downpipe
  • Dynamo
  • Servopumpe
  • Trykkrør
  • Intercooler
  • Bensinsystem
  • Luftfilter
  • Motorstyring
  • Osv

 

De tingene som ikke er bolt on må tilpasses og plasseres på egnede steder. Men det får jeg først gjort etter at motoren sitter på plass.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en god følelse å drive i topp sjiktet nesten hele tiden Turboed1.

Undertegnede blir da møkkete hver gang han driver med sitt prosjekt.

"Toppsjiktet" låter så ovenpå det...heller i "topplokks-nisjen". Skal love deg at finkornet aluspon gjør deg ganske møkkete.... Og grovkornet aluspon finner du overalt etterpå,innbefattet i undertøyet...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferritta er også ett alternativ da. vet desverre ikke noe om priser

 

Det blir et selvbygget 3" Ferrita-anlegg med en stor oval lyddemper helt bakerst. Enderøret blir en slik diskret 30-graders bøy vil jeg tro.

 

På grenrørfronten skal vi først se om det kan benyttes noe som allerede er i handelen. Turboed1 har visst tilgang til et som muligens kan brukes.

 

Downpipen må jo tilpasses turboplasseringen, den må ha en fleksibel del og den må ha en tilbakeføring av wastegate-røret. Trolig vil jeg ha et mellomstykke på ca 40cm etter downpipen som er skjøtet med v-båndsklemmer for rask montering av katalysator i tilfelle man skrenser borti en biltilsynsmann eller liknende.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns detta er en bra tråd jeg:thumb

 

mye bra fakta, bilder, å litt små krangling hehe;)

 

Takk skarru ha scrat. Det har dessverre blitt litt småkrangling i det siste, men hvis det er opp til meg så blir det kun prosjektrelatert prat heretter.

 

Skal montere veivpartiet på søndag kveld, så da blir det flere bilder også...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal montere veivpartiet på søndag kveld, så da blir det flere bilder også...
..og en etterkontroll av reèll deckhøyde må taes....den forrige var jo basert på gjennomsnittsprinsippet. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår