daruu Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Drit i all denne off-topicen a... Hvordan går det med bygginga Reodor og turboed1? :) Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Drit i all denne off-topicen a... Hvordan går det med bygginga Reodor og turboed1? :) Reodor bygger bunn om dagen,jeg legger siste fliden i toppen... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Reodor bygger bunn om dagen,jeg legger siste fliden i toppen... :) Aha :) Flott å høre at det går framover :) Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Reodor bygger bunn om dagen,jeg legger siste fliden i toppen... :) Må være en god følelse å drive i topp sjiktet nesten hele tiden Turboed1grinchy Undertegnede blir da møkkete hver gang han driver med sitt prosjekt. Reodor: Hva tenker du på når du snakker om motorroms tilpassningen din? Er det ikke ganske så bolt on nedi der? Er det tilpassning av motor ramme osv. For du har vel ramme til v70? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Ellers, sånn on-topic til Reodor: Fornøyd med det nye veivpartiet da? Det "nye" veivpartiet er jo kliss likt det gamle veivpartiet sånn visuelt. Det er bare fjernet litt metall her og der for å få det hele i balanse med de nye og litt tyngre stemplene. I tillegg er de skakke krysspinneforingene presset ut av rådene og heldigvis viste det seg at de gamle 22mm-foringene kunne gjenbrukes. Så joda, jeg er fornøyd med det nye veivpariet. Men det var jeg på mange måter med det gamle også... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Reodor: Hva tenker du på når du snakker om motorroms tilpassningen din?Er det ikke ganske så bolt on nedi der? Er det tilpassning av motor ramme osv. For du har vel ramme til v70? Følgende er bolt on: Motorblokk Girkasse Drivaksler Følgende er ikke bolt on: Innsug Grenrør Downpipe Dynamo Servopumpe Trykkrør Intercooler Bensinsystem Luftfilter Motorstyring Osv De tingene som ikke er bolt on må tilpasses og plasseres på egnede steder. Men det får jeg først gjort etter at motoren sitter på plass. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 svendsen eksos modifiserer det du trenger, de er meget behjelpelige og flinke. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 svendsen eksos modifiserer det du trenger, de er meget behjelpelige og flinke. Og dyre... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Må være en god følelse å drive i topp sjiktet nesten hele tiden Turboed1.Undertegnede blir da møkkete hver gang han driver med sitt prosjekt. "Toppsjiktet" låter så ovenpå det...heller i "topplokks-nisjen". Skal love deg at finkornet aluspon gjør deg ganske møkkete.... Og grovkornet aluspon finner du overalt etterpå,innbefattet i undertøyet... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOS 84 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Og dyre... ferritta er også ett alternativ da. vet desverre ikke noe om priser Siter -15 Skoda Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 syns detta er en bra tråd jeg:thumb mye bra fakta, bilder, å litt små krangling hehe;) Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 ferritta er også ett alternativ da. vet desverre ikke noe om priser Det blir et selvbygget 3" Ferrita-anlegg med en stor oval lyddemper helt bakerst. Enderøret blir en slik diskret 30-graders bøy vil jeg tro. På grenrørfronten skal vi først se om det kan benyttes noe som allerede er i handelen. Turboed1 har visst tilgang til et som muligens kan brukes. Downpipen må jo tilpasses turboplasseringen, den må ha en fleksibel del og den må ha en tilbakeføring av wastegate-røret. Trolig vil jeg ha et mellomstykke på ca 40cm etter downpipen som er skjøtet med v-båndsklemmer for rask montering av katalysator i tilfelle man skrenser borti en biltilsynsmann eller liknende. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 syns detta er en bra tråd jeg:thumb mye bra fakta, bilder, å litt små krangling hehe;) Takk skarru ha scrat. Det har dessverre blitt litt småkrangling i det siste, men hvis det er opp til meg så blir det kun prosjektrelatert prat heretter. Skal montere veivpartiet på søndag kveld, så da blir det flere bilder også... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 ferritta er også ett alternativ da. vet desverre ikke noe om priser Jeg kjøpte ei 3"ferritta bakre potte til volvo'n og betalte 2000,- for den. Kunne jo ha laget hele anlegget i svart for den prisen. men,men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Skal montere veivpartiet på søndag kveld, så da blir det flere bilder også.....og en etterkontroll av reèll deckhøyde må taes....den forrige var jo basert på gjennomsnittsprinsippet. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.