Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

"Toppsjiktet" låter så ovenpå det...heller i "topplokks-nisjen". Skal love deg at finkornet aluspon gjør deg ganske møkkete.... Og grovkornet aluspon finner du overalt etterpå,innbefattet i undertøyet...

Det var nå ikke ment som om du var ovenpå da Ed.

Det er nå bare en "liten" stund til jeg kan begynne å kose meg med alle de ferdige delene på mitt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et selvbygget 3" Ferrita-anlegg med en stor oval lyddemper helt bakerst. Enderøret blir en slik diskret 30-graders bøy vil jeg tro.

 

På grenrørfronten skal vi først se om det kan benyttes noe som allerede er i handelen. Turboed1 har visst tilgang til et som muligens kan brukes.

 

Downpipen må jo tilpasses turboplasseringen, den må ha en fleksibel del og den må ha en tilbakeføring av wastegate-røret. Trolig vil jeg ha et mellomstykke på ca 40cm etter downpipen som er skjøtet med v-båndsklemmer for rask montering av katalysator i tilfelle man skrenser borti en biltilsynsmann eller liknende.

Om du trenger faglig hjelp så er kanskje dette mannen.

http://www.eksosmester.no/

Har selv tenkt til å bruke han på mitt prosjekt.

Og det var jammen ikke no hårreisende priser han ga meg når jeg pratet med han for noen måneder siden.

Dere kjenner han kanskje bedre som:http://www.halvorsen-tuning.com/

Han er nok sikkert ikke lei om jeg reklamerer for ham.

Har jo ikke brukt ham selv ennå, men har sett litt av jobbingen

hans på gamle escorter på escort forumet.

Om du ikke vil gjøre alt selv da Reodor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger faglig hjelp så er kanskje dette mannen.

http://www.eksosmester.no/

Har selv tenkt til å bruke han på mitt prosjekt.

Og det var jammen ikke no hårreisende priser han ga meg når jeg pratet med han for noen måneder siden.

Dere kjenner han kanskje bedre som:http://www.halvorsen-tuning.com/

Han er nok sikkert ikke lei om jeg reklamerer for ham.

Har jo ikke brukt ham selv ennå, men har sett litt av jobbingen

hans på gamle escorter på escort forumet.

Om du ikke vil gjøre alt selv da Reodor.

 

Nei, jeg må ikke gjøre alt selv. Tar gjerne kontakt med han når motoren er satt sammen og plassert i motorrommet. Selve eksosanlegget burde det dog være mulig å bygge selv.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og en etterkontroll av reèll deckhøyde må taes....den forrige var jo basert på gjennomsnittsprinsippet. :D

 

For kompresjonsforholdets skyld får vi håpe at stemplet fortsatt snur et støkke nedi der da :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kompresjonsforholdets skyld får vi håpe at stemplet fortsatt snur et støkke nedi der da :)
Ikke så kritisk om det snur litt høyere heller... Har sjekket hva kompen blir på alle mål opp til 0 i deck...og på alkohol så har vi margin. Kammene hjelper 98 å leve også...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så kritisk om det snur litt høyere heller... Har sjekket hva kompen blir på alle mål opp til 0 i deck...og på alkohol så har vi margin. Kammene hjelper 98 å leve også...

 

Med 0 i deck ser kompresjonen ut til å bli 10,15:1 og det er jo friske tall :) Spennende å se hvordan det blir i praksis og hvor mange kameler vi må svelge...

 

Apropos svelge. Nå skal jeg feire mitt innlegg nr 1000 ved å kjøpe meg en stor og feit Robsburger med ost. Hipp hipp...

 

:mat

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er veiva rengjort og på nytt montert på plass i motoren. Selvsagt glemte jeg kameraet, men jeg skal flere turer ut i vognskjulet i påsken. Begynte på stemplene også, men montering av spiro-locks var en ny opplevelse så der må jeg ta betenkningstid... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 har simulert motoreffekt og dreiemoment ved nåværende konfigurasjon og 1 bars overlading. Effektkurven er litt unøyaktig i det den begynner å stige, men etterhvert som den nærmer seg toppeffekten blir unøyaktighetene borte. Ved et trykk på bortimot 1,5 bar burde kurvene bli enda mer spennende...

 

Effektkurve_1bar.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 har simulert motoreffekt og dreiemoment ved nåværende konfigurasjon og 1 bars overlading. Effektkurven er litt unøyaktig i det den begynner å stige, men etterhvert som den nærmer seg toppeffekten blir unøyaktighetene borte. Ved et trykk på bortimot 1,5 bar burde kurvene bli enda mer spennende...

 

Effektkurve_1bar.jpg

 

Hvis jeg tolker den grafen riktig så har du mesteparten av effekten mellom 4500 og 5000 rpm?

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaGGGGG. hihi.. men har jo 2500 rpm med register da

 

De tidligere nevnte unøyaktighetene gjør nok at kurven fremstår som ekstra bratt når trykket begynner å stige. Men dette kan nok Turboed1 fortelle mer om.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår