Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Innredningen må fjernes i kampen mot fedmen. Eller må den det. Litt i tvil om hva jeg vil... Hva synes dere?

 

Taktrekk og plastdeksler veier forsvinnende lite uansett i mine øyne, men jeg ser gjerne at du går berserk og river vekk all lyddemping, unødvendig tjafs, og går amokk med hullborret før trekk og paneler monteres igjen... Mye mer sleeper med antydning til original innredning, selv om bur, stoler, osv avslører litt. :well:

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taktrekk og plastdeksler veier forsvinnende lite uansett i mine øyne, men jeg ser gjerne at du går berserk og river vekk all lyddemping, unødvendig tjafs, og går amokk med hullborret før trekk og paneler monteres igjen... Mye mer sleeper med antydning til original innredning, selv om bur, stoler, osv avslører litt. :well:

 

Litt skeptisk til for mye hullboring, men jeg leser filosofien din :) Et problem med plastdekslene er at flere av dem har brudd her og der etter litt uvøren demontering...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet litt i vognskjulet i kveld også. Prøvde meg på en ny prototyp til festebrakett:

 

Panserlaas_04.jpg

 

 

Etter litt tilpasning mot karosseri og panser skal brakettene få en passende finish:

 

Panserlaas_05.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til for mye hullboring, men jeg leser filosofien din :) Et problem med plastdekslene er at flere av dem har brudd her og der etter litt uvøren demontering...

 

Hvis det er sjenerende skader er jo ikke det noe særlig, og jeg er helt enig med at f.eks rutestolper og annet som tar kritiske belastninger bør få være i fred. Derimot er dører, braketter, reservehjulsbrønner og annet mer utsatt for hugg :) Jeg har skjønt det som at plexi/lexan i ruter osv bryter litt med intensjonene bilen har? Det ser fort "Skramlete racebil"-ut hvertfall.

 

Min stemme går fortsatt til originallignende (til en viss grad) innredning, men med utstrakt og kreativ letting der øyne ikke kommer til i første omgang. (Hvor stort varmeapparat trenger du egentlig for å blåse vekk duggen på frontruta, osv?)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sjenerende skader er jo ikke det noe særlig, og jeg er helt enig med at f.eks rutestolper og annet som tar kritiske belastninger bør få være i fred. Derimot er dører, braketter, reservehjulsbrønner og annet mer utsatt for hugg :) Jeg har skjønt det som at plexi/lexan i ruter osv bryter litt med intensjonene bilen har? Det ser fort "Skramlete racebil"-ut hvertfall.

 

Min stemme går fortsatt til originallignende (til en viss grad) innredning, men med utstrakt og kreativ letting der øyne ikke kommer til i første omgang. (Hvor stort varmeapparat trenger du egentlig for å blåse vekk duggen på frontruta, osv?)

 

Jeg har bestemt meg. Bilen skal ha innredning (med unntak av selve baksetet). De plastikkdetaljene som har synlige skader vil jeg gjenanskaffe. Lyddemping og annen lull-lull skal selvsagt vekk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel tømme bakdøra for en del deler, de blir vel lite brukt uansett?

 

Ja, der kan jeg kvitte meg med en del tjafs. Hadde tilogmed tenkt å fjerne vindusheismekanismen og bytte ut rutene med polykarbonat i bakdørene.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg. Bilen skal ha innredning (med unntak av selve baksetet). De plastikkdetaljene som har synlige skader vil jeg gjenanskaffe. Lyddemping og annen lull-lull skal selvsagt vekk.

 

Bort med baksete?!?

Hvor skal vi sitte hen når FRT skal på klubb turer i gata da.

Det er jo greit med meg som går i ett med buret om jeg er stripset fast, men resten av gutta....

 

Vi får vel heller få ferdig bilene våre så vi kan henge ut av vinduet på en eller annen bensinstasjon i området da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polykarbonat???

Er det noe alla lexan eller Reodor?

 

Jasså, Ollvar du er på nett :)

 

Ja, jeg mener at det er det samme. Lexan er et varemerke fra en av produsentene av polykarbonat hvis jeg ikke har forstått feil.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bort med baksete?!?

Hvor skal vi sitte hen når FRT skal på klubb turer i gata da.

Det er jo greit med meg som går i ett med buret om jeg er stripset fast, men resten av gutta....

 

Vi får vel heller få ferdig bilene våre så vi kan henge ut av vinduet på en eller annen bensinstasjon i området da.

 

Dere må nok dilte etter som andre groupies...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, Ollvar du er på nett :)

 

Ja, jeg mener at det er det samme. Lexan er et varemerke fra en av produsentene av polykarbonat hvis jeg ikke har forstått feil.

 

Akkurat. Har aldri helt fått med meg hva lexan er laget av serru.

Og har aldri hørt om noe annet enn lexan, ihvertfall ikke innen motorsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Har aldri helt fått med meg hva lexan er laget av serru.

Og har aldri hørt om noe annet enn lexan, ihvertfall ikke innen motorsport.

 

Du har sikkert hørt om plexiglass, eller polymetylmetakrylat (takk Wikipedia), men det er sprøere og stivere.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert hørt om plexiglass, eller polymetylmetakrylat (takk Wikipedia), men det er sprøere og stivere.

 

Det er vel ikke akkurat sprøere og stivere.

Lexan blir jo brukt innen motorsport (rallycross, bilcross osv)

pga at det ikke blir så fort riper i det.

Og at man skal kunne sparke ut ruta ved rulling osv.

Det er derfor det er så lett å få sprekker i lexan ved montering med f.eks popp nagler og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår