Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Det var en fin løsning på giverproblemet, har selv vurdert å bare sveise på baksiden av kamdrevet og ha sensoren der istedenfor. Nå husker jeg ikke hvilken topp du har, men den peneste og enkleste løsninga er å bruke giver fra aan/aby og tilhørende kamdrev eller justerbare kamdrev tilpasset disse motorene. Som kjent har ikke 3b og de resterende audi 5`erne giver på kamhjul men heller intergrert i fordeleren.

 

Jeg har en modifisert 7A-topp, og den har visstnok ikke mulighet for original AAN/ABY-montering av hallgiver. Det er begrenset plass til å feste ting bak reimhjulet. Det kommer fort i konflikt med blant annet toppdekselet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke værre enn å borre/gjenge opp 2 hull slik som det er i aan/any/adu toppen.

 

Ja vet det er trangt der, den løsninga jeg tenkte på med sveising gjør at man har giveren på siden av toppen mot baksiden hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Men som sagt likte jeg løsninga di, kunne ikke helt se hva du hadde gjort med selve drevet for å få giveren til å lese

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke værre enn å borre/gjenge opp 2 hull slik som det er i aan/any/adu toppen.

 

Ja vet det er trangt der, den løsninga jeg tenkte på med sveising gjør at man har giveren på siden av toppen mot baksiden hvis du skjønner hva jeg mener :)

 

Men som sagt likte jeg løsninga di, kunne ikke helt se hva du hadde gjort med selve drevet for å få giveren til å lese

 

Har du et bilde av ADU osv?

 

På bildet har jeg ikke gjort noe med drevet, men som jeg skrev så skal skiva bak en av skruene erstattes med et lite vinkeljern i magnetisk materiale.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camgear_hall.jpgEngine_timing_belt.jpg

 

Dette var de eneste bildene jeg fant i farten, hadde noen bilder jeg hadde tatt selv av selve hallgiveren og dens plassering, men finner de ikke igjen.

 

Kom gjerne med bilde når du har gjort hallgiverdelen ferdig, må finne ut hvordan jeg skal få det best mulig selv, orker ikke bytte ut det justerbare kamdrevet mitt med et til aan/aby og må finne en fin løsning. :)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nyttig bilde doktor!

 

Den er jo smekrest av alle den der da. Burde være mulig å modde et justerbart kamdrev til å takle den skiva med tilhørende hallgiver. Du ga meg noe å tenke på gutt. Og muligens en Autronic universal hallgiver til overs :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis det er ønskelig tror jeg at jeg har en slik plate liggendes fra et ødelagt kamdrev som du kan prøve deg på, så finner du en løsning adopterer jeg den ;) . Merk: tror jeg har en liggendes :)

 

Springmarsj ut i vognskjulet ditt og leit etter plate doktor :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan by på problemer da jeg er ca 60mil fra vognskjulet som befinner seg i rælingen, men skal skrive det opp bak øret (speilvendt slik at jeg kan tyde det i speilet etterpå :) ). Skal starte en leiteaksjon neste gang jeg er hjemme.

 

Ellers tror jeg disse kamhjulene koster 300kr eller noe hos din lokale audi pusher

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan by på problemer da jeg er ca 60mil fra vognskjulet som befinner seg i rælingen, men skal skrive det opp bak øret (speilvendt slik at jeg kan tyde det i speilet etterpå :) ). Skal starte en leiteaksjon neste gang jeg er hjemme.

 

Ellers tror jeg disse kamhjulene koster 300kr eller noe hos din lokale audi pusher

 

En skam å bosette seg så langt unna vognskjulet. Kun et kvinnfolk (alternativt mannfolk hvis du spiller på den banehalvdelen) eller 6-sifret månedslønn innen offshore kan legitimere slike handlinger :D

 

Men gi meg rutetilvisning så skal jeg lete for deg. Rælingen og Flåklypa er nabobygder serru ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller i hyllene hos vår alles utskremte Audi-mishandler JCS Race Technology...

 

Har ikke vært lett å fravriste JCS noen avdankede Audi-deler so far, men la oss håpe :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JCS har nok også dette. Kan prøve å få fremskaffet et slikt hjul også får evt jeg noen til å møte deg i flåklypa ;)

 

Ja en skam å være så langt borte fra bilen, men greit å ha bilen nærme potente audi trimmere også. Er jo greit å få tjent inn noen kroner til galskapen også.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært lett å fravriste JCS noen avdankede Audi-deler so far, men la oss håpe :)
Joda. De berømmelige delene pryder nå en 10-12 cm² av ei hylle her nede... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. De berømmelige delene pryder nå en 10-12 cm² av ei hylle her nede... :D

 

Jeg har kommet til at den dingsen er ideell for uttak av en ekstra oljetrykksgiver. Check?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår