Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Du synes altså tråden er lærerik, men du liker ikke tråden så godt... Det er spesielt! Synes du den ble noe som helst bedre av ditt bidrag da?

 

Noen liker å sette på ny plastikkfanger og felger med kant på Opærn sin, andre har lyst til trimme sin grevling til langt bortenfor det kloke. Ser du meg skrive i prosjekttråden din om hvor forferdelig kjedelig jeg synes den er? Tror ikke det!

 

På den annen side, jeg skal jo ikke nekte deg eller noen andre å komme med innspill...

Er litt uening med deg om det siste du nevner her Reodor.

Alt er relativt når man snakker om konstruktiv kritikk.

Men å si at man ikke liker andres prosjekter på den relevante side, er for meg unyttig.

Når man legger inn at det er shit snakking og bortkastet tid for en som leser.... Hvorfor da bruke tid på dette og hvorfor legge inn ett innlegg om dette.

Prøv nå for guds skyld å holde denne tråden så seriøs og saklig som den har vært.

Humoren og innleggene til Reodor er av ett sånt slag at man kan få seg ett lite smil om munnen og samtidig merke seriøsiteten i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes altså tråden er lærerik, men du liker ikke tråden så godt... Det er spesielt! Synes du den ble noe som helst bedre av ditt bidrag da?

 

Noen liker å sette på ny plastikkfanger og felger med kant på Opærn sin, andre har lyst til trimme sin grevling til langt bortenfor det kloke. Ser du meg skrive i prosjekttråden din om hvor forferdelig kjedelig jeg synes den er? Tror ikke det!

 

På den annen side, jeg skal jo ikke nekte deg eller noen andre å komme med innspill...

 

Lærerik når jeg det gjelder motorbygging for min del ja, men ellers synes jeg en tråd på 70+ sider kunne hatt litt mere,:yak: Og mine innlegg gjorde tråden noe bedre ja :w00t

 

Og ja noen liker det, men hvis du referer til min Opel så blir det ferdig med karroseri biten først. Og så begynner motor byggingen , Motoren er allerede kjøpt inn c30se motor 3.0 24v

Og understellet blir montert på prosjektet bilen min i disse dager KW coilovers type 2. Så driver nok bare ikke med store fangere og kantfelger.

 

Men det var ikke mening og tråkke deg på tærne gamle reodor, men vil bare at du skal få opp mere bilder av bilen og såne ting.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerik når jeg det gjelder motorbygging for min del ja, men ellers synes jeg en tråd på 70+ sider kunne hatt litt mere,:yak: Og mine innlegg gjorde tråden noe bedre ja :w00t

 

Og ja noen liker det, men hvis du referer til min Opel så blir det ferdig med karroseri biten først. Og så begynner motor byggingen , Motoren er allerede kjøpt inn c30se motor 3.0 24v

Og understellet blir montert på prosjektet bilen min i disse dager KW coilovers type 2. Så driver nok bare ikke med store fangere og kantfelger.

 

Men det var ikke mening og tråkke deg på tærne gamle reodor, men vil bare at du skal få opp mere bilder av bilen og såne ting.

 

Tja, nå er det vel heller jeg som tråkker deg på tærne, men skitt samma...

 

Hva bilder angår så kan jeg love deg at jeg aldri vil legge ut bilder av meg selv poserende på panseret av Volvoen bare for å få lagt ut et ekstra bilde i utrengsmål. Har jeg ikke noe nytt å fortelle så legger jeg heller ikke ut bilder. Men fatt mot Adam Opel, om svært få dager vil det komme en kraftig bildeoppdatering fra meg som inneholder følgende:

  • Montering av motorramme og hjuloppheng med bremser
  • Montering av motor og girkasse i bilen
  • Letting av bakdører og montering av plastikkruter

 

Det burde vel holde selv utålmodige snørrunger fra Follo tilfredsstilt noen timer framover :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfredstillende og høre at du har fått fart på den gamle krokete ryggen og fått montert litt greier. PS, ikke ta alt så personligt, merker på svaret ditt at du er provesert men men, du bryr deg vel ikke om en mening fra en liten snørunge fra follo har si vel? hehe

 

snørunge og snørunge? apropo ,Med min alder drar jeg vel opp gjennomsnittet kraftigt for folk fra dette forumet.

 

Men Men slapp av gamle ørn, pass på hjertet ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfredstillende og høre at du har fått fart på den gamle krokete ryggen og fått montert litt greier. PS, ikke ta alt så personligt, merker på svaret ditt at du er provesert men men, du bryr deg vel ikke om en mening fra en liten snørunge fra follo har si vel? hehe

 

snørunge og snørunge? apropo ,Med min alder drar jeg vel opp gjennomsnittet kraftigt for folk fra dette forumet.

 

Men Men slapp av gamle ørn, pass på hjertet ;)

 

Selv snørrunger fra Follo får ytre seg dersom dersom de har noe glupt å komme med, den muligheten burde du benytte deg av.

 

Skal jeg ta det upersonlig da? Hvis sant skal sies - og det skal det jo - så blir jeg ikke så veldig provosert. Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du gidder å øse ut en hel masse gpp i en tråd du ikke liker. Nei, la oss legge den død Adam. Gi meg heller et eller annet konstruktivt jeg kan bryne meg på.

 

Enhver som har passert 20 drar opp aldersgjennomsnittet her på forumet, men la oss ikke snakke dritt om de unge. De er morgendagens voksne og skal spille ballen videre når vi gamle ankrer opp for godt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at etter en slik motorbygging blir vel radiatoren sendt bak i skråget for å gjøre plass til ladeluftkjøleren?

 

Blir det da kjempe store luft intak i taket eller noe geniale diskre og usynelige løsninger?

 

Dette kommer nok ikke før i EVO 2 eller 3 ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men la oss ikke snakke dritt om de unge. De er morgendagens voksne og skal spille ballen videre når vi gamle ankrer opp for godt :)

 

veldig bra sagt:) når sant skal sies så skal jeg si meg enig at denne tråden er kjedlig uten bilder, men er også mye lærerrikt her inne også så det skal du ha! du har en god del kunnskaper virker det som og kan det du holder på med, så kan vel avslutte med å si at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves?;)

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra sagt:) når sant skal sies så skal jeg si meg enig at denne tråden er kjedlig uten bilder, men er også mye lærerrikt her inne også så det skal du ha! du har en god del kunnskaper virker det som og kan det du holder på med, så kan vel avslutte med å si at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves?;)

 

Nå talte jeg opp ca 170 bilder totalt i tråden, men selvsagt kommer det flere bilder bare jeg får noe å ta bilde av.

 

Jeg kunne noe om bil og motorteori før jeg begynte med dette prosjektet, men jeg må virkelig si at jeg lærer veldig mye av å holde på med dette. Dersom andre også lærer litt av det så er jo det veldig hyggelig. Mine største kunnskapshuller nå har jeg innen motorstyring, men jeg regner med at det regner kompetanse over meg bare jeg får begynt med Autronic'en :D

 

Kom forresten på at jeg må modde girkassa slik at den kan brukes med vanlig utløsermekanisme før jeg setter sammen drivverket. Da vet jeg hva jeg skal bruke helga til...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg slengt bilder til Reodor av diverse... så jeg regner med at bilde-oppdateringen blir overveldende når raset først løsner.. :D ...og hvis kvaliteten ikke egner seg for trykk(?) så får vi ta nye i slutten av uka... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg slengt bilder til Reodor av diverse... så jeg regner med at bilde-oppdateringen blir overveldende når raset først løsner.. :D ...og hvis kvaliteten ikke egner seg for trykk(?) så får vi ta nye i slutten av uka... :)

 

Jeg publiserer ikke MMS-bilder, da jeg er av den oppfatning at de kun har god nok kvalitet til internt bruk. Men jeg kan da vel alltids drasse med meg et av mine Nikons for en avfotografering eller to :D Hjemme i kveld?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg publiserer ikke MMS-bilder, da jeg er av den oppfatning at de kun har god nok kvalitet til internt bruk. Men jeg kan da vel alltids drasse med meg et av mine Nikons for en avfotografering eller to :D Hjemme i kveld?

 

Nei, mobilbilder er svært uheldig. Men dårlige bilder er bedre enn ingen bilder, eller? :)

 

Siden alle er inne på om det er en god tråd eller ikke, er det lov å slenge seg inn her? Må si at måten du skriver på er noe i seg selv, du har det med ironi inne (i motsetning til fleste her inne). Jeg tror ei du er den eneste som lærer noe her. Jeg plukker iallfall mye opp på regelmessig basis, både her og i ditt andre prosjekt. Mye annerledes, for å si det slik.

I første post står det ingen eksterielle mods. Du planlegger å kjøre søvnig stil (om du tar den ;)) eller blir det litt etterhvert?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår