Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Tja, det er mulig det kommer av ulik lengde på drivakslene. Volvo (og sikkert mange andre fwd-biler) har ved hjelp av en fast mellomaksel lik lengde på sine drivaksler.

 

 

Torque steer

A tendency for a car to turn in a particular direction when power is applied. Torque steer is common in front-drive cars because reaction forces created in the half-shafts can generate uneven steering forces in the front tires.

 

Ja, nei om det ikke var det samme jeg skrev litt ovenfor :D

 

 

ah det forklarer jo, leste en eller annen plass at det var ikke anbefalt mer enn 220 hestegrefter i en framhjulstrekker. Hva mener folk om det? ( var en professor som sa det, skal ikke tru på de.. :P )

 

 

Tror nok denne professoren har vært litt bastant, men i startøyeblikket er det kanskje vanskelig å nyttegjøre seg mange hester i en fwd uten diffbrems.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Torque steer" er et kjent fenomen på motorsterke FWD bilder ja. Like akslinger, diffbrems og gode foringer hjelper på, men helt kvitt problemet tror jeg ikke man blir uten vidre.

 

Min FWD har knapt 1/3 av kreftene det bygges for her, og jeg må jammen holde godt i rattet når jeg klemmer den høyre pedalen i bunn. Orginale gummiforinger fra Ford produsert i 1986 får ta en stor del av skylden...:D

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale gummiforinger fra Ford produsert i 1986 får ta en stor del av skylden...:D
Hvis de er som de andre gummikomponentene jeg kjenner fra Ford,kan du nok gi de 99% av skylden.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ca. 300HK på framhjula på min 850. Original M59 med diff.brems hjelper vel litt på fremdriften, men likevel river den seg løs på de tre første gira.

 

Vil noe av det du gjør hjelpe til for å unngå massiv hjulspinn når kreftene dine slår inn?

 

Jeg vil vel også tro med en så vertikal effektkurve jeg mener å ha sett her tidligere, blir disse kreftene litt vrine å kontrollere?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ca. 300HK på framhjula på min 850. Original M59 med diff.brems hjelper vel litt på fremdriften, men likevel river den seg løs på de tre første gira.

 

Vil noe av det du gjør hjelpe til for å unngå massiv hjulspinn når kreftene dine slår inn?

 

Jeg vil vel også tro med en så vertikal effektkurve jeg mener å ha sett her tidligere, blir disse kreftene litt vrine å kontrollere?

 

Som skrevet tidligere så blir ikke effektkurven så vertikal som man kanskje kan få inntrykk av, men det skal bli artig å se hvordan det blir når alt sviver.

 

Både stive foringer, diffbrems (feks Quaife) og noen klebrige lakriser der fremme vil alle sammen bidra til en vellykket fremdrift. På den annen side kan det jo være litt mandig når dekkrøyken velter ut av hjulbuene i 99+

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Skulle du bruke noe Lexan eller Reodor?

Jeg fikser Borgen brå rep prosenter for deg nå....

 

Ja, jeg trenger i første omgang polykarbonat til rutene i bakdørene, så her er det bare å skaffe. Den må være i samme tykkelse som de originale glassrutene.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du bruke noe Lexan eller Reodor?

Jeg fikser Borgen brå rep prosenter for deg nå....

Priser/størrelser snakker vi om? Jeg skal modde vaskebalja mi litt...gjennomsiktig lokk...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det no særlig bue på bakdør hvinduene?

Husker ikke selv om jeg har hatt slik kjerre selv.

Skal du ikke ha videre bakover?

 

Spiller det noen rolle om det er bue? Kom nå bare ikke drassende med plexiglass du, så blir alt bra :)

 

Videre bakover skal jeg vel ha etterhvert også, men ikke før Evo eller Evo II.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle om det er bue? Kom nå bare ikke drassende med plexiglass du, så blir alt bra :)

 

Videre bakover skal jeg vel ha etterhvert også, men ikke før Evo eller Evo II.

 

Nei det har vel ikke noe å si. Du skal vel ha de i lukket tilstand hele tiden.

Om du trenger lufting er det bare å lage hull og ett lexan "hjul" for å stenge tilførsel av frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delevasker du mener eller?
Har en grovvaskingsbalje i rustfritt som jeg skal lage gjennomsiktig lokk og hanskegjennomføringer til...sånn at jeg kan høytrykksspyle i den...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår