Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

Rapport om Haiens pustemekanisme avgitt. :)

@ Naginata: omtrent ittno'. Bortsett fra på helt lave turtall hvis avgass er relevant (dvs krav). All duty-cycle for dysene over rundt 40% (270-280º kam) skjer jo i en stengt kanal...

Jess og en fin litn prat vårt kjære biltrangsynte og løst å fast ;)

Men dette betyr jo ikke at det nødvendivis er så gunstig og montere dysene opp mot innsuget ;) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette betyr jo ikke at det nødvendivis er så gunstig og montere dysene opp mot innsuget ;) hehehe
Du vet... drivstoff under 3 bar trykk som spruter inn i en kanal i en stråle... og deretter headbanger inn i taket på kanalen,sliter ikke akkurat med spredningen av dråpene.. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven... Trodde ikke du skrudde på bil jeg;) Nå må jeg ærlig innrømme at jeg er imponert altså:)

Er det meg du har i tankene DRFT? I så fall må jeg jo si at, joda det hender jeg trakterer både skrujern og skiftenøkkel :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Siste nytt fra vognskjulet:

Av VWgolf1 her på forumet har jeg kjøpt ei reserveblokk med veiv og annet nips. Det er kjekt å ha hvis (når) jeg havarer motoren:

IMG_4297.jpg

IMG_4303.jpg

IMG_4304.jpg

IMG_4306.jpg

Her henger den sammen med storebror:

IMG_4299.jpg

I tillegg jobber jeg litt med å få servopumpa fra Audi til å passe på slangene fra Volvo. Det er like gjenger, men hullet og tetteflatene nedi der er annerledes. Skal få laget en overgang, men denne gangen skal jeg holde kjeft om at det gjelder bilservo :D

IMG_4307.jpg

IMG_4309.jpg

Jeg har også festet braketten til hallgiveren på kammen, men det har jeg ikke noe godt bilde av. Den kan imidlertid skimtes på bilde nr 5 i dette innlegget.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ganske vilt prosjekt ja...

Har vært passiv medlem her på forumet ei god stund nå, men har vært innom å lest endel når jeg har hatt tid, å jeg må si at prosjektet til reodor, E-30 Big har fanget interessen min mest...

Også han som har en rød Granada med V8 (husker ikke helt hva han kallte seg i farta).

Typhoon_

------------------------------------------------

Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hei!

Satt å leste gjennom tråden din, så du hadde anskaffet 2 nye servopumper, pga problemer med tess som ikke ville lage slanger osv, men lager ikke de slanger som tåler hydraulikkolje? trodde det var værre, vet hydroscand lager slanger som tåler hydraulikk...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider