Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • 7 months later...

Kan vel ikke akkurat kalle det pur faen, men.. :P

Savner bare oppdateringer av de syke prosjektene dine..

 

Du må se å få kriga ferdig i lysets hastighet, slik at det blir noe fremgang her.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke akkurat kalle det pur faen, men.. :P

Savner bare oppdateringer av de syke prosjektene dine..

 

Du må se å få kriga ferdig i lysets hastighet, slik at det blir noe fremgang her.. :)

 

I lysets hastighet esban! I lysets hastighet :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Godtfolk!

 

Da nærmer oppholdet i ørkenlandet seg nok en gang slutten og overlevelsessannsynligheten må vurderes som høy!

 

Tiden har kommet til design og produksjon av bensintilførselen fra tank til fuel rail og tilbake igjen. Mine grublerier for tiden handler stort sett om dimensjoneringen av dette. Jeg har fra tidligere anskaffet 2 stk 044-pumper fra Bosch. På summitracing.com har jeg funnet en AN-10 enveisventil (finnes også som AN-6) fra Aeromotive http://www.summitracing.com/parts/AEI-15107/. Denne gjør det mulig å monitorere trykkfall på hver enkelt pumpe dersom jeg kjøper to slike og monterer dem etter pumpene men før y-blokka som leder drivstoffet videre fram til motoren.

 

Dersom noen har forslag til dimensjonering og design vær vennlig å tale nå, eller ti for alltid. Jeg er ikke fremmed for en dagtank (swirl pot). Er AN-10 i overkant? På Summit har de også y-blocks med 2xAN-10 inn og 1xAN-10 ut. Min teori er at en enveisventil ikke vil ha like stor kapasitet som en rør uten hindringer, derav den vel tiltatte dimensjonen ut fra pumpene. Eller er rett og slett 2xAN-6 før y-en uansett mer enn nok?

 

Ballen er kastet!

 

PS

For å glede et samlet bilforum legger jeg ved et bilde av en krigsherjet sykkelreparatør under inspeksjon av ørkenlandets jernbanemessige kapasiteter. Som mange av dere sikkert vet er jeg også en sann jernbaneentusiast...

DS

 

Railway_MeS.jpg

 

Som en bonus legger jeg også ved etpar bilder av aggreagatbrakett versjon 3.0 etter litt kjærlig modifisering av vår høyt elskede Turboed1. Denne gjør meg omsider i stand til å montere motoren i vogna for videre laborering av grenrør og dets like.

 

DSC00472.jpg

 

DSC00473.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtfolk!

 

 

For å glede et samlet bilforum legger jeg ved et bilde av en krigsherjet sykkelreparatør under inspeksjon av ørkenlandets jernbanemessige kapasiteter. Som mange av dere sikkert vet er jeg også en sann jernbaneentusiast...

DS

 

Regner med det er bedre enn norsk jernbane mht punktlighet? :D

 

Skulle nesten lagd en tråd for veteraner så ungene kan se hva det går i! ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jess beibi, da er vi i gang igjen! Tråden er forøvrig nøyktig seks år akkurat nå, så dette må sies å være imponerende fremdrift...

 

Nå sitter braketten på motoren, og dere vet hva det betyr... Da kan jeg sette motoren på plass og tilpasse alt som skal på plass rundt motoren, herunder grenrør, downpipe, trykkrør og bensinsystem.

 

DSCN6136crop.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det blir litt flere oppdateringer nå :)

 

Ja, det blir det. Nå driver jeg og finner fram deler fra hyller og skap, kriker og kroker. Foreløpig er det kun en giver til tenningssystemet jeg ikke kan gjøre rede for. Så gjenstår det bare å komme på hvor i all verden jeg la dingsen... Til helga blir det Volvo-treff i Göteborg og deretter begynner jeg for fullt da serru :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår