Lasse J Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Nå har jeg fordelt 3 dager på å lese igjennom hele tråden! Genialt prosjekt! Har lært utrolig mye :D Stå på! Følger med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Nå har jeg fordelt 3 dager på å lese igjennom hele tråden! Genialt prosjekt! Har lært utrolig mye :DStå på! Følger med! Tror kanskje jeg burde gjøre det samme for å friske opp kunnskapene litt :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet September 21, 2011 Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Av en eller annen grunn minner denne meg om deg! Det må ha noe med graden av "over the top" i prosjektet å gjøre :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Det er ikke bra å bruke for lang tid på et motorprosjekt. Vist katastrofen inntreffer og du får et realt motorhavari, så tror jeg du må grave dypt for å finne lyst og ork til å rehabilitert den tilbake i fungerende stand. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 26, 2011 Rapporter Share Skrevet September 26, 2011 Av en eller annen grunn minner denne meg om deg! Det må ha noe med graden av "over the top" i prosjektet å gjøre :) Hadde mr Felgen hatt et ord med i dette prosjektet, ville det vært en form for failsafe der - vil jeg tro. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Vel, det er vel alltids en viss risiko for at ting går til helvete, og det at det tar tid er ikke bare bra. Det er fort gjort å glemme om man skrudde til med riktig moment, eller om komponenten bare er løselig montert. For tiden holder jeg på med modifisering av motorfestene, men jeg kulern litt med bilder. Jeg har akkurat begynt på jobb igjen. Dessuten har jeg forelsket meg! I en annen Volvo selvsagt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-traktorråner Skrevet Januar 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2012 noen updates snart :P Siter I am not crazy my mother had me tested Nice chevy does it come in guys? VAGiterianer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Reodor, kom dere noe nærmere løsningen på hvordan man kan monitorere bensinpumper dersom man har to? Vi kjører doble Walbro og har hatt en eller begge av dem ryke ved to tilfeller nå. Den ene gangen merket vi det ikke på annet enn ved at vi heldigvis kjøre AF-logging og så at den magret ut på toppen... Skummelt. Løsning 1 er vel å kjøre en akkurat stor nok sikring per pumpe, type 15 ampere. Men finnes det noen form for enkelt amperemeter som kan overvåke en 12 volts kurs og se hvor mye ampere den trekker? La oss si to små display, eller enda bedre, en funksjon i en dashlogger. Og i tillegg: Jeg vet at noen setter 044-pumper i serie for å få den samlede mengden/trykket til å øke. Dersom det er nok til ditt effektmål, hva dersom en pumpe ryker da? Da vil vel kanskje tilførselen bremses såpass at det spytter lenge før du kommer opp i "farlig" load? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Sjekk denne! http://www.amazon.com/Digital-Blue-Panel-Meter-Shunt/dp/B006TTMKZO Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 En krets som tenner ei bremselampe i dashen hvis motstanden gjennom pumpene øker markant, kanskje...? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Dette kan enkelt løses. Man paralellkobler pumpene og rett etter hver pumpe setter man en trykkføler og en enveisventil. Hvis den ene pumpen stopper vil enveisventilen hindre at trykket slår tilbake fra den pumpen som virker til trykkføleren til den døde pumpen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Men problemet i Reodors (og vårt) tilfelle er jo at vi behøver begge pumpene, og at motoren leaner ut på topp/ladetrykk ved bare en pumpe. Poenget er jo å vite når en pumpe ryker ved å få en eller annen varsling. Når en pumpe ryker, ser det enten ut til at den slutter å trekke strøm i det hele tatt, eller så trekker den betydelig mer enn den vanligvis gjør - derav amperemeter. Har bestilt et par små amperemeter-displayer nå, så får vi se om det virker :) Håper det blir blåst liv i tråden igjen, Reodor! :D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Men problemet i Reodors (og vårt) tilfelle er jo at vi behøver begge pumpene, og at motoren leaner ut på topp/ladetrykk ved bare en pumpe. Poenget er jo å vite når en pumpe ryker ved å få en eller annen varsling. Når en pumpe ryker, ser det enten ut til at den slutter å trekke strøm i det hele tatt, eller så trekker den betydelig mer enn den vanligvis gjør - derav amperemeter. Har bestilt et par små amperemeter-displayer nå, så får vi se om det virker :) Håper det blir blåst liv i tråden igjen, Reodor! :D Cluet da er vel å koble opp slik vi har i Keiko.. 3 pumper, en av de styrt med trykkbryter som bare starter den hvis trykket synker under en gitt verdi på si 4bar. Kreves bare litt mer solid retur... eller en mikrobryter på gassen som gjør at den funksjonen trigges med mer enn 30% gasspådrag, sånn at den ikke står å går i unøde. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Har jo automat-gasspedal i Supraen, så kan jo koble den på kickdown :D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2012 Har jo automat-gasspedal i Supraen, så kan jo koble den på kickdown :D Jepp, ellers så får en mye fine små brytere til lystgass-systemer.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.