Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
gitt opp ?

Gitt opp nei! Holder på med tilpasning av de eksterne aggregatene. Har kjøpt servopumpe og generator:

DSCN2744.jpg

DSCN2746.jpg

Så spørs det om det blir plass i motorrommet på 850en. Jeg trenger minst 38 cm fra veivakselsentrum og bort til radiator og frontplate:

DSCN2748.jpg

DSCN2749.jpg

I tillegg har jeg kjøpt nye reimhjul til serpentinreimsystemet:

DSCN2761.jpg

Ved hjelp av kløkt, vidløftige tanker og en hoffmekaniker fikk jeg også løsnet slurevifta. Nå gjenstår å bytte reimhjul på generatoren:

DSCN2766.jpg

Videre har jeg ved hjelp av Turboed1 fått modifisert røret som går fra toppen til varmeapparatet. En kan trygt si at de gamle 10V TDI-delene ikke passet på 20V-toppen:

DSCN2681.jpg

DSCN2682.jpg

DSCN2683.jpg

DSCN2756.jpg

DSCN2757.jpg

Nå skal jeg ta meg en tur ut og måle hvor god plass det er i motorrommet, kryss fingrene...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So many wheels.. I'm getting dizzy..

Ble sjokkert over at det kun var en singelkam.. Var sikker på at sånne saker hadde to jeg.. (meen, så er det jo ikke akkurat her jeg har min ekspertise)

Sett deg ned på gulvet med hodet mellom knærne, så går det nok bra...

Det er selvsagt to kamaksler på denne motoren, men innsugskammen drives internt av kjede fra eksoskammen. Dette er utførlig beskrevet annensteds i tråden :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg ned på gulvet med hodet mellom knærne, så går det nok bra...

Det er selvsagt to kamaksler på denne motoren, men innsugskammen drives internt av kjede fra eksoskammen. Dette er utførlig beskrevet annensteds i tråden :D

Ahh. Seff.. Når jeg tenker over det så har jeg sett sånt på motorer før.. Og trolig i denne tråden før og.. Følger med på mange tråder, så noen detaljer går i glemmeboken iblant...

Blir fint å se hvordan det blir med motoren på riktig plass.. Aka i motorrommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. Seff.. Når jeg tenker over det så har jeg sett sånt på motorer før.. Og trolig i denne tråden før og.. Følger med på mange tråder, så noen detaljer går i glemmeboken iblant...

Blir fint å se hvordan det blir med motoren på riktig plass.. Aka i motorrommet

Jeg målte avstandanden fra veivakselsentrum og ut til radiatoren i går. Ser ut som jeg har 2 cm klaring... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O store bil-orakel og sykkelrepratør Reodor;

hvor mye har vinklingen på dysene i innsuget og si for effekten? :D

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport om Haiens pustemekanisme avgitt. :)

@ Naginata: omtrent ittno'. Bortsett fra på helt lave turtall hvis avgass er relevant (dvs krav). All duty-cycle for dysene over rundt 40% (270-280º kam) skjer jo i en stengt kanal...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider