Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Problemet ligger vell heller der at TESS ikke vil lage når de vet det er til bil. Ellers må jeg si jeg virkelig har sansen for prosjektene dine reodor.

 

trodde TESS dreiv butikk, da må de jo kunne presse en stakkars slange. eller har de issues som gjør at de ikke kan?

 

anyways, så vil jeg si at dette er en av de beste prosjektene her inne, utenom tanks motor i bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Årets innlegg i denne tråden har dessverre gått meg hus forbi, men jeg har på ingen måte gitt meg. Sånn bortsett fra at jeg har hatt andre ting på holde på med før jul.

 

Tess på Alnabru er noen fintfølende drittstøvler som ikke vil lage slike slanger til meg av frykt for å bli stilt ansvarlige dersom slangen skulle briste og føre ulykke siden den ikke er godkjent for det.

 

Det er visst ekstra sært når det gjelder bil, men en skulle tro at de lager produkter som er mer enn gode nok til slikt bruk. Og en slik slange er mitt minste problem hva godkjenning angår...

 

Derfor drar jeg heller til Hydroscand. Delene ligger i bilen, jeg må bare finne tid. Må ta det i arbeidstiden, og der er det hektisk.

 

Det er ikke mye jeg trenger, kun en liten adapter fra Volvo til Audi samt en overgang fra gjenger til slangenippel, slik at jeg kan tre returslangen på servopumpa. For meg virker det som det enkleste oppdraget i verden...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei reodor:) godt å se at du også har annet å holde på med, fordi om du er langt forbi forumqountwhore eller hva du kalte det:p

er ikke bestandig at man har tid til å rekke halvparten av det man skal, eller er heldig nok til å rekke noe av det man har tenkt:) bra det går fremover, nå ser vi snart sommeren her:) hvilken sommer var det ingen som sa noe om?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, jeg holder på i bakgrunnen med å skaffe mer deler. Har nettopp bestilt hardere foringer til bærearmene og 15mm spacere til felgene. Så stemmer innpresset mer med standarden for biltypen. Flere bilder kommer med det første.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dumpet det sannelig ned en pakke fra det svenske firmaet JE Racing DynamiX (http://www.jerd.se). De har noe for enhver hardcore-fantast og må berømmes for rask levering og personlig engasjement i kundens behov. De har blant annet noen alldeles flotte foringer i steinhard delrin. Jeg har kjøpt foringer til bærearmene og til det festet under girkassa:

 

DSCN2786.jpg

 

DSCN2787.jpg

 

DSCN2789.jpg

 

Så var det bare å krype ut i vognskjulet og skru løs bærearmene for den lille modifiseringen da. Huttetu...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye deler har ankommet. Et sett med fire spacere og lange skruer (ja, jeg sier skruer) til felgene. Kjøpt hos Brakes Norge AS for ubetydelige kroner 2880,- inklusive merverdiavgift...

 

DSCN2790.jpg

 

Med disse innbiller jeg meg at mine lekre stålfelger kommer passe langt ut i hjulhuset.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye deler har ankommet. Et sett med fire spacere og lange skruer (ja, jeg sier skruer) til felgene. Kjøpt hos Brakes Norge AS for ubetydelige kroner 2880,- inklusive merverdiavgift...

 

[xIMG]http://i185.photobucket.com/albums/x94/ReodorF/DSCN2790.jpg[/img]

 

Med disse innbiller jeg meg at mine lekre stålfelger kommer passe langt ut i hjulhuset.

Ligner litt på disse.. :D

6483498646.jpg

 

Nei jeg tenkte jeg skulle skryte litt av http://www.manton.se. Han har rask og god service, (fikk de levert i Norge av sjefen sjøl.) Også kjører han stadig Volvo-rea på blocket. Fant de samme nå som sist: Pris=1800kr / 4st inkl. pinnbult ipressat! Dette er da 20-25-30mm spaceradaptere.

 

Men fra spam til svada. De feite Delrin foringene dine. De er helt sikkert like uegnet for gate som dekk laget av plastikk, men har du funnet ut noe om hvor mange shores (gummi-hardhet) de har eller hvor lenge de varer før de blir slarkete og denslags. Kjedelig om de må byttes to ganger i året f.eks. Er Delrin i klasse med nylonforinger eller er de enda hardere kanskje?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner litt på disse.. :D

[xIMG]http://213.132.112.100/images/64/6483498646.jpg[/img]

 

Nei jeg tenkte jeg skulle skryte litt av http://www.manton.se. Han har rask og god service, (fikk de levert i Norge av sjefen sjøl.) Også kjører han stadig Volvo-rea på blocket. Fant de samme nå som sist: Pris=1800kr / 4st inkl. pinnbult ipressat! Dette er da 20-25-30mm spaceradaptere.

 

Men fra spam til svada. De feite Delrin foringene dine. De er helt sikkert like uegnet for gate som dekk laget av plastikk, men har du funnet ut noe om hvor mange shores (gummi-hardhet) de har eller hvor lenge de varer før de blir slarkete og denslags. Kjedelig om de må byttes to ganger i året f.eks. Er Delrin i klasse med nylonforinger eller er de enda hardere kanskje?

 

Det er ikke første gangen jeg betaler dobbel pris for noe, så det forundrer meg ikke... (note to self: brenn ned sjappa til Brakes Norge ved passende anledning).

 

Delrin-foringene er hardere enn stein, så jeg antar at de blir slarkete etterhvert. Det ble hvertfall nylonforingene jeg hadde på min 245 i sin tid. Men fy feite for en gokart så lenge det varte... Hvor mange strender de er vet jeg ikke :D

Endret av Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var det disse foringene da. Verken Turboed1 eller jeg har forstått helt hvordan disse skal sitte for ikke å skli på foringa. Det er jo litt kjipt dersom akselavstanden skal forandre seg et par cm ved gasspådrag og oppbremsing tenker vi.

 

For å sitte tryggest mulig festet er vår mening at de bør sitte som på bildet under. Altså tredd inn fra hver side slik at den ene låser den andre. Men da blir det helt feil avstand mellom de to foringene i forhold til innfestingshullene i ramma:

DSCN2792.jpg

 

Dersom de skal tres inn fra hver side, men ha riktig avstand seg i mellom blir det seende helt jævlig ut:

DSCN2793.jpg

 

Et nærbilde. Det gir ikke mye styring mellom aksel og foring på den måten:

DSCN2794.jpg

 

Dersom begge tres inn fra samme side vil jo i verste fall bærearmen omtrent kunne skli av akselen:

DSCN2795.jpg

 

Noen synspunkter folkens?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spam til svada. De feite Delrin foringene dine. De er helt sikkert like uegnet for gate som dekk laget av plastikk, men har du funnet ut noe om hvor mange shores (gummi-hardhet) de har eller hvor lenge de varer før de blir slarkete og denslags. Kjedelig om de må byttes to ganger i året f.eks. Er Delrin i klasse med nylonforinger eller er de enda hardere kanskje?
Delrin er en nylontype mener jeg å huske.. Beste som kan brukes (i mitt syn) er polyurethan... og ikke "litt hardgummi" som vanlig 70A som man dreier ut foringer av, er. Derimot 80D... spesialstøp, men dreier man foringer i det er det som Delrin vridningsmessig, men fremdeles "gummi nok" til å vare omtrent lenger enn bilen..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ørliten e-post til J E Racing DynamiX løste saken. Det viste seg at de yttre hylsene til de originale gummiforingene skulle sitte igjen og danne styring for de nye foringene. Og da ble det hur bra som helst:

 

DSCN2798.jpg

 

Girkassefestet er også ferdig. Ikke det at det er så lett å se forskjell, særlig ikke uten et før-bilde...:

 

DSCN2800.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Et fantastisk kult prosjekt!

 

Skjedd noe av interesse den siste måneden?

 

Et lite teit spørsmål, men hvor mye regner du med å kjøle lufta ? Er det snakk om 273K? Har du planer som lykkegass i evo2/evo3? Syns volvo burde kommet inn på banen og sponset dette syke, men fascinerende, prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår