Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Hehe:) joda:) krysser fingrene jeg:) vet at styre-snekka er et svakt pungt på disse bilene... har ikke hatt noe problemer der ?

 

Tannstanga tenker du på? Nå har jeg ikke kjørt en meter med bilen - kjøpte den ferdig havarert - så det vil vise seg etterhvert. Men det ville jo vært typisk. Skal begynne med forstillinga om ikke lenge.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor F: Hell WD-40 på kassa så får den smørning og surr vevteip rundt kassa, så revner den ikke... :D

 

 

Konge prosjekt! Alltid artig med folk som har forstått at biler ikke skal ha motor av samme merke som bilen selv... :)

 

VeDeFørti og lerett-tape fikser alt :pray

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fighter (og alle dere andre som kommer med godord) :)

 

Dessverre er serveren til hjemmesiden min på flyttefot igjen, så den er midlertidig nede frem til i morgen en gang. Og da virker ikke bildene. Heldigvis er det bare fra et rack til et annet så jeg får tro min servermaskinist (og fetter) når han sier at alt er bra igjen i morgen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i det hele tatt få skade?

 

Hvordan gjør du rent? Bruker du trykkluft og skikkelige rensemidler?

 

Hva da få skade mener du?

 

Jeg bruker trykkluft, trykkluft på boks, bremserens, spesielle rensebørster kjøpt hos Gasolin, oppvaskmaskin og vanlig rennende vann samt litt avfetting innimellom.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste jeg feil da du sa du hadde knekt et rådelager til under test?

 

Har bare ødelagt ei rådelagerskål. Dvs, det ble etpar riper i den. Så å si at den er knekt er vel en kraftig overdrivelse... Men når jeg først bygger en motor til 200 000 kroner så orket jeg ikke tanken på at motoren skulle ha defekter allerede før første oppstart, så jeg kjøpte et nytt sett.

 

Disse ripene oppsto under testingen da jeg freste i veivhuset for å få plass til de lange rådene, og selv om jeg prøvde å være nøye med rengjøringen under fresingen så kan det ha sneket seg inn et støpejernspon en av de 100 gangene jeg prøvemonterte stempel og råde nr 3 på de forskjellige rådelagertappene etterhvert som slipingen skred frem. Jeg burde selvsagt ha gjort denne prøvemonteringen med etpar gamle lagerskåler, men neida gitt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nesten blasfemisk der Regevig, men joda, jeg og Rudolf har vår forhistorie :violin:

 

Det overskygges imidlertid av dagens meget nedslående besøk i vognskjulet. Turboed1 og jeg skulle bare måle ut noen enkle data på motoren og oppdaget nærmest ved en tilfeldighet at stemplene sto skeivt i sylinderløpene. Etter litt grubling fram og tilbake hvor vi blant annet var innom stempler med skjev borring av krysspinneløpene konkluderte vi med at det måtte være noe muffens i lille-enden på rådene.

 

- og ganske riktig, etter en demontering viser det seg at krysspinneforingen i råden var satt så skjevt i at det gjorde et utslag på 1,4 mm på stempelet. Rådene ble i sin tid modifisert til 20 mm krysspinne av den samme ubrukelige Auditrimmeren (med blinde medhjelpere) fra en ikke nærmere angitt by i Østfold som i sin tid leverte meg JE-stempler hvor ingen av målene stemte overens med det jeg bestilte et halvt år tidligere. Siden rådene var bestilt med 22 mm krysspinne og stemplene kom med 20 mm krysspinne ble det presset inn nye foringer inni de opprinnelige foringene. Dette ble skjevt - Faktisk så skjevt at jeg hadde gjort det bedre selv ved hjelp av vinkelsliper, trykkluftbor og en Brøyt X20 gravemaskin. Og med bind foran øynene... anger2

 

Dette betyr at jeg må demontere hele motoren igjen og montere nye foringer i rådene. Heldigvis oppdaget vi det før oppstart og unngikk dermed et havari i 50 000 kroners klassen.

 

Skal ta noen bilder av elendigheta neste gang jeg orker å gå ut i vognskjulet. Men nå skal jeg sove...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår