Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

...for ikke å snakke om den eminente squish-klaringen du ville hatt der klaringen var størst. Kun 3,9 mm når pakningen er iberegnet. :D

 

Ja, squishen var et annet problem forårsaket av samme stempelhelvete. Nok et mål på stempelet som ikke var i henhold til spesifikasjonene. Dette løser vi imidlertid ved å frese ned deck-høyden på motoren med en drøy milimeter eller så.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pratet med KRB (ikke å forveksle med den ubrukelige Auditrimmeren i Østfold) samt Oslo sylinderservice, og vi ble enige om at problemet løses enklest ved å sette inn nye foringer i rådene og frese ned blokka en drøy millimeter.

 

På 'an igjen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du bytter foringene til krysspinnene og ikke monterer doble foringer en gang til?

 

Det regner jeg med også... Jeg kommer hvertfall til å forlange det av motorverkstedet. Skal demontere motoren til helga og levere rådene til uka. Gjett om jeg skal kontrollmåle arbeidet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når er maskineriet ferdig og klar til testing? :) *glede seg til og se resultat*

 

Nå driver vi (les:Turboed1) med simuleringer i et avansert dataprogram og foreløpig ligger det an till 610Nm/583 hk ved 1,48 bar. Det begynner vistnok å skje saker like før 4000 omdreininger. Heftige saker tilogmed...

 

Bearbeidingen av de misfostrede delene vil være utført i løpet av januar. Deretter begynner ny sammenmontering og kontrollmåling før motoren kan prøvemonteres i bilen. Så må det produseres et grenrør, innsuget må modifiseres noe og det må trekkes rør fra turbo, via intercooler til innsuget. Vi snakker nok sommeren før seismografene slår ut...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal Turboed1 få lov til å svare på tror jeg...
Why me? :D Engine Analyzer Pro v3.5 Enterprise Edition Plus. Finner du den ikke på nettet,så er det fordi det er en versjon som ikke selges...(enda)... finnes vel bare 4 stk. Tre av de er i USA...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår