Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Det spørs... Vidar er ingen dum mann. Han er ganske flink til å få ut ekstremeffekter..

 

Er vel 18 år siden jeg begynte med å trimme 'ped...så ble det litt road-racing-trim på sykkel for noen kompiser...så bygde jeg turbohojen min....så har det bare gått slag i slag. Selvutlært,eneste aspektet som gjør at jeg kan såpass er at jeg er vanvittig tålmodig...men det er ikke stort å bli imponert over. Sikkert et par hundre mann her i Norge som glatt klarer det samme. Men,takk for moral-boosten. :)

 

 

Nei Mr.strand er helt sikkert ingen dum man. Selvlært ja, godt og høre,.da er det vel en sjangse for meg også. Og moral boosten trengte du virklig den? ehhe, noe penger og tjene i dette?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Mr.strand er helt sikkert ingen dum man. Selvlært ja, godt og høre,.da er det vel en sjangse for meg også. Og moral boosten trengte du virklig den? ehhe, noe penger og tjene i dette?
Aldri dumt med en moralboost,spesielt ikke når man er syk om dagen... :) Men nå er vi grenseløst off topic... Beklager,Hr. Felgen. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at unge Reodor har et snev toleranse. :)

 

Joda, unge Reodor tolerer denslags off topic i aller høyeste grad. Den er på en måte likevel on topic hvis dere skjønner. Og dessuten er dette som ingenting å regne i forhold til alle brødmeldingene som hersker i enkelte andre prosjekttråder.

 

Til fredag drar Turboed1 (finnes det en Turboed0 og en Turboed2?) og jeg til KRB for å se om han kan hjelpe oss ut av stempeluføret. Vi har jo konkludert med at stemplene mine er direkte ubrukelige til et liv under 5 bars overtrykk eller 400 hk lystgass, så det trenges nye stempler kvikt...

 

Samtidig sender jeg ut en kneskålknusepatrulje til østfoldbyene for å gjenopprette balansen i samfunnet etter den første stempelleveransen min som hadde følgende avvik i forhold til bestilling:


  • Feil diameter


  • Feil krysspinnediameter med påfølgende modding av lilleenden på rådene


  • Feil kompresjonshøyde


  • Feil forsenking i stempeltoppen


  • Manglende gassporting

 

Dette burde ideelt sett vært avdekket på et tidligere tidspunkt, men det er ikke så lett å se dette uten å ta nøyaktig mål og utregninger ifm monteringen. Nye stempler vil løse alle mine problemer og trolig også gjennopprette verdensfreden samt finne en løsning på problemene med for tidlig snøsmelting og øket vannstand i verdenshavene...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(finnes det en Turboed0 og en Turboed2?)
Turboed0 er helt klart en NA-kar... og Turboed2 er en kompis av meg. :D

 

Dette burde ideelt sett vært avdekket på et tidligere tidspunkt, men det er ikke så lett å se dette uten å ta nøyaktig mål og utregninger ifm monteringen.
Greit å ha en måle-frik/perfeksjonist i nabolaget,kanskje..?
Nye stempler vil løse alle mine problemer og trolig også gjennopprette verdensfreden samt finne en løsning på problemene med for tidlig snøsmelting og øket vannstand i verdenshavene...
...men kun hvis du husker å la være å be verkstedet ditt sette inn en 20-mm foring i rådene hvis de nye stemplene har 22mm,ikke sant..? Ellers blir det ikke ro i Midt-Østen...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kun hvis du husker å la være å be verkstedet ditt sette inn en 20-mm foring i rådene hvis de nye stemplene har 22mm,ikke sant..? Ellers blir det ikke ro i Midt-Østen...

 

Dette er allerede tatt hånd om. Oslo sylinderservice ble gitt umiddelbar stoppordre i påvente av nye stempler. Ingen grunn til å sette inn 20mm foringer hvis jeg får nye stempler med 22mm krysspinne nei...

Ro i Midt-Østen er opprettet:ex_machin kiddie

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er allerede tatt hånd om. Oslo sylinderservice ble gitt umiddelbar stoppordre i påvente av nye stempler. Ingen grunn til å sette inn 20mm foringer hvis jeg får nye stempler med 22mm krysspinne nei...

Ro i Midt-Østen er opprettet:ex_machin kiddie

Det skremmende er at du risikerer å få 99% av alt du hadde bestilt første gang...med stempler du ikke har bestilt.:watchout

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skremmende er at du risikerer å få 99% av alt du hadde bestilt første gang...med stempler du ikke har bestilt.:watchout

 

At KRB skal ha stempler med mitt navn på liggende i hylla si uten å være klar over det er nesten for godt til å være sant:scared

Time - will - show som Rudolf Blodstrupmoen sa i sin tid...

Og husk skyvelære.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyvelære...og aktiv måling vil foretaes. Measure once,cut twice. ...eller noe sånt...

 

Edit: Du fikk ikke noe flowtall på IC'en vel..? Driver og flower nå...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår