Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

ville gått for micrometer eg da.... men det er vel bare meg?

 

Neida, fortvil ikke, du er ikke alene. Men et mikrometer har et mye snevrere virkeområde enn et skyvelære som med brukbar grad av nøyaktighet kan måle utvendig diameter, innvendig diameter og dybde. Dessuten er et skyvelære mer enn nøyaktig nok til det vi skal måle på fredag. Kommentaren om øyemålet mitt var en fleip og hadde sitt utspring i at jeg ved 3 anledninger den kvelden tippet rett mål på 10-delen bare ved å se på delen. Mest flaks selvsagt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnte med du hadde micrometeret liggende ja... sorry at eg pirker.. ;) er ganske fan av dine prosjekter og ditt pågangsmot... har selv hatt planer om ett par halvgode prosjekter, men har hittil ikke fullført noe som helst... meen.. så er eg fortsatt bare 18 da... så er vel enda håp... hehe... Lykke til videre, og hold oss oppdatert..!

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm , dene tråden har jeg gått glipp av til nå. Meget spennende. Morro og se slikt bli gjort med mye research og riktig kunnskap. Det er jo nok av prosjekter på gang med masse dyre deler som ikke nødvendigvis spiller så godt i sammen og "gasar til det rasar" holdning.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro og se slikt bli gjort med mye research og riktig kunnskap. Det er jo nok av prosjekter på gang med masse dyre deler som ikke nødvendigvis spiller så godt i sammen og "gasar til det rasar" holdning.
Spør noen meg,så er det en fin måte å torturere bankkontoen sin på... Valget er:handle (dyrt) og så skru,handle (dyrt eller dyrere) og så skru,handle (dyrt og man begynner å bli misfornøyd) og så skru...ad infinitum....Eller måle,regne,handle/lage,skru en gang,kanskje to hvis en komponent ikke holder mål... Jeg holder ihvertfall en knapp på sistnevnte.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør noen meg,så er det en fin måte å torturere bankkontoen sin på... Valget er:handle (dyrt) og så skru,handle (dyrt eller dyrere) og så skru,handle (dyrt og man begynner å bli misfornøyd) og så skru...ad infinitum....Eller måle,regne,handle/lage,skru en gang,kanskje to hvis en komponent ikke holder mål... Jeg holder ihvertfall en knapp på sistnevnte.

 

En skulle jo tro at råd fra noen av de fremste Auditrimmerne i Norge burde føre til litt mindre grad av "handle, skru, bli misfornøyd, skru igjen, handle inn nytt" enn hvis man handler på måfå, men i dette tilfellet føler jeg ikke at det har vært tilfellet. Selv om jeg har prøvd å gjøre kloke anskaffelser basert på grundige forundersøkelser så føler jeg at denne stempelepisoden var en gedigen nedtur med store ringvirkninger. De feilaktige stemplene fikk konsekvenser for borring, råder, deck-høyde, kompresjon og toppakning. I tillegg ville motoren ha blitt ødelagt hvis skjevhetene ikke hadde blitt oppdaget i tide. La oss krysse fingrene for morgendagens besøk hos KRB.

 

Har du flowet IC'en forresten?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Turboed1 har orden på sakene.

Men dog trist at så "profilerte" trimmere ikke leverer varene man ber om.

Hva gjør du egentlig med rådene og stemplene du har nå?

 

Rådene bytter jeg foringer i. De gamle stemplene får jeg trolig byttet inn ved kjøp av nye.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så du står ikke igjen med et sett du ikke kan bruke, var da enda godt.

 

I verste fall er de for lave kombinert med høy dieselblokk og fornuftige råder, eller for høye kombinert med vanlig 2,2-blokk. Men KRB har god oversikt over aktuelle kompresjonshøyder/rådekombinasjoner hos WV/Audi, så jeg har et ørlite håp...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WV/Audi
:oohh :scared :heyyou:

...lurer på om VW/Audi-klubben har spontane hevnaksjoner etter slike brølere av kyndige menn..?

 

Jepp,IC'en er flowet,men jeg skal gjøre det igjen med en skikkelig "radius inlet"... Tror det er derfor tallet var litt lavere enn jeg trodde det ville bli. Så det ser vi i morgen kveld,når jeg får dreid ut en... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oohh :scared :heyyou:

...lurer på om VW/Audi-klubben har spontane hevnaksjoner etter slike brølere av kyndige menn..?

 

Hehe, en stygg skrivefeil fra min side der. Jeg legger meg prompte på magen og tar 30 push ups mens jeg sier: "VW, VW, VW, VW" helt til jeg sovner av utmattelse. Det heter folkevogn, ikke volkefogn.

:hailvw

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår