Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Hvem er denne Auditrimmern med dårlig øyemål da??.. kan være greit å holde seg unna kanskje

 

Det er vel ikke bare øyemålet hans som er dårlig, men jeg vil være forsiktig med å gjøre annet enn å komme med vage antydninger her på forumet. Men jeg kan jo antyde at bilen hans ikke er blå. Ikke er den gul heller...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal legge den diskusjonen død med øyeblikkelig virkning gutter. Nå smiler jeg nemlig fra øre til øre.

 

Jeg er nemlig i besittelse av 6 stk (kjekt med reservestempel...) nye og ubrukte stempler som i sin tid var ment til UR-Quattroen til KRB. Disse gir meg det nødvendige kompresjonsforholdet og en motor som blir utrolig mye mer kjørbar enn den hadde vært med de andre stemplene.

 

Turboed1 og jeg brukte opp en halv arbeidsdag hos KRB og jeg tror vi begge to er enige om at det var vel anvendt arbeidstid... I tillegg ble det sådd en spire i mitt forkvaklede sinn: Hva om jeg fyrer prosjektvogna med E85? Med økt tilgjengelighet på E85 burde det være et utmerket alternativ til 98 oktan for en bil som dette. Skal forske litt mer på pros og cons før jeg tar en avgjørelse, men dette ser lovende ut...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult om du går for E85. Det er vel ikke så mange i Norge som har gjort dette før med slike effektuttak eller i "gatebilmiljøet" i det heletatt. Det er jo mye usikkerhet rundt E85 også som det er fint å få avkreftet/bekreftet. Eks. lav A/F, hvorvidt E85 spiser gummi/pakninger, tilstrekkelig pumpe for drivstoff og whatever man må ta hensyn til i forhold til bensin.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Turboed1 og jeg brukte opp en halv arbeidsdag hos KRB og jeg tror vi begge to er enige om at det var vel anvendt arbeidstid...

Ja,grei arbeidsdag til en fridag å være...selv om jeg sitter med en vag følelse av å ha snakket hull i hodet på deg :D Vi fikk jo bekreftet at det faktisk sitter et ommaskinert T04S-hjul med T04B-60-1-mål i snurrboen din også.. :) Hovedproblemet mitt nå er at jeg sitter med 2 "omtrentlige" komp-kart,som må morfes sammen til ett... det finnes nemlig ikke noe kart til det hjulet. Så nå får jeg brynt meg litt. Det var den fri-helga...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,grei arbeidsdag til en fridag å være...selv om jeg sitter med en vag følelse av å ha snakket hull i hodet på deg :D Vi fikk jo bekreftet at det faktisk sitter et ommaskinert T04S-hjul med T04B-60-1-mål i snurrboen din også.. :) Hovedproblemet mitt nå er at jeg sitter med 2 "omtrentlige" komp-kart,som må morfes sammen til ett... det finnes nemlig ikke noe kart til det hjulet. Så nå får jeg brynt meg litt. Det var den fri-helga...

 

Ingen hull i hodet her Turboed1, men blodsukkeret vårt nådde vel uanede dybder sånn omtrent ved varemessa... :camper:

 

Du får morfe litt i helga du, så får jeg krysse fingrene og håpe at du ikke opererer med tariffestet overtidslønn samt helge- og nattillegg... :jackinbox:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi E85 på min motor?
Det må jo du bestemme... Mine ord er ikke lov,eller guru-uttalelser,de er bare min mening...så din motor bestemmer du. Og lommeboka di. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får morfe litt i helga du, så får jeg krysse fingrene og håpe at du ikke opererer med tariffestet overtidslønn samt helge- og nattillegg... :jackinbox:
Jeg opererer med burmesisk slavelønn... så du slipper brekke fingrene... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kunne KRB fortelle at det har kommet en oppgradert utgave av Autronic SM4 som takler fordelerløs tenning selv på 5-sylindrede motorer. På den måten tok prosjektet en helt ny og gledelig vending på fredag ved at;


  • jeg fikk nye stempler med riktig kompresjonsforhold


  • jeg har nesten 100% sikkert bestemt meg for E85


  • jeg med stor sannsynlighet kan skippe min ombygde fordeler som riktignok har kostet meg både penger og tankevirksomhet, men SM4 hadde ikke denne muligheten da jeg kjøpte mitt eksemplar

 

Jeg kan benytte giverhjulet på TDI-veiva med tilhørende original hallgiver i veivhuset som signalkilde for tenningen. Denne installasjonen er meget stabil og burde være å foretrekke fremfor løse braketter som har en lei tendens til å ugjøre seg når en minst trenger det. Bilder kommer i begynnelsen av uka.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår