Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

1,8 liter på 5 sylindre????

 

Såså VCE... Samme stemplene i 1,8 16v som femmeren :) Du får ta fram regnestaven og dele på fire og gange med fem. Og legg til en ørliten dose dieselslaglengde på 95,5 mm....

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål..! Disse PO rådene som det snakkes om !,, hva er det for noe greier, og hvem forhandler de?/ pris kontra andre råder..

 

PO-rådene produseres i Finland og er noe av det bedre som kan skaffes. KRB har en slik råde fra et major motorhavari i utstillingen i butikken. Råden holdt selv om den ble ganske rufsete. KRB forhandler de med andre ord og prisen ligger på ca 2500 kr pr stk. Det går sikkert an å få de billigere, akkurat som jeg gjorde med de første stemplene mine...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler du rebalansering?
Det er nesten 60 (58.82) grams forskjell per komplett stempel... ville nok det da. Er litt varierende meninger om det. Store-enden veier jo det samme... spør hva de på verkstedet ditt mener.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det krever litt av tenningsanlegget og drivstoff tilførselen.

 

Med doble Bosch 044 bensinpumper her... Og CDI direct fire der... Så blir den vel itte akkurat noen sinke i trafikken :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du godt på vei :D Hehe..

Åssen dyser går du for? 1640cc?

 

Tja, det vet jeg ikke enda, men 1640cc høres vel ikke så dumt ut. Bare de er store nok for ca 700hk E85 så burde vel alt være greit...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å få følelsen av 850 på henger, skrubbende nedover i 60-70 km etter en viss amerikaner med gode "soveseter"....(vallåkra 2007)

Bare ikke hoffmekanikeren din og undertegnede får blåst sand og rust fra de noe hullete prosjektene våre inn i avdelingen din!

 

Det gløder virkelig av prosjektet ditt nå.

 

Jeg har foresten bestilt ei bøtte med blå valium ifra usikre omgivelser, så nå kan du bare fyre opp doningen uten bekymringer.

 

Og selvfølgelig litt blått blod i tilfelle vi butter borti en baron....

Eller om Reodor blir litt små bleik i oppfyrings fasen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår