Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Er lista reist? Over Galdhøpiggen?

 

Hehe, absolutt ikke. Vi bør vel regne med noe mer effekt med E85, men ikke 700. Men det skader vel ikke med store nok dyser til den dagen jeg oppgrader turboaggregatet :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hvordan det er med disse "journalistene"...

De har en tendens til å ta i litt iblant.

Ha barmhjertighet med Reodor. Han har vel fått både komp og swirl på lillehjernen...

 

Det eneste jeg har på lillehjernen gutten min, er sand fra naborommet :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har på lillehjernen gutten min, er sand fra naborommet :)

 

Hmmm.... Skjønte det var noe. Har hatt ett rimelig grusete nese grev når jeg forlater åstedet.

 

Men fra spøk til volvo...

 

Har du fundert noe om hvor bruks området på volvoen blir?

Da tenker jeg på om det blir seige slappe hjul og kvartmils kjøring.

Eller blir det spoling på innerhjulet på div baner.

Ehh... Er vel mulig begge hjula slipper med det kraft verket du kommer med...

 

Svenskene er jo ivrige på rett fram kjøring med 850.

Lurer på om ikke du kan få parkert ett par karer på harry sia lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fundert noe om hvor bruks området på volvoen blir?

Da tenker jeg på om det blir seige slappe hjul og kvartmils kjøring.

Eller blir det spoling på innerhjulet på div baner.

Ehh... Er vel mulig begge hjula slipper med det kraft verket du kommer med...

 

Svenskene er jo ivrige på rett fram kjøring med 850.

Lurer på om ikke du kan få parkert ett par karer på harry sia lissom.

 

Jeg får vel lufte vogna en tur på Våler eller Rudskogen for så å trekke meg tilbake og lure i skyggene. Etterhvert blir jeg han som alle har hørt om men ingen har sett...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, absolutt ikke. Vi bør vel regne med noe mer effekt med E85, men ikke 700. Men det skader vel ikke med store nok dyser til den dagen jeg oppgrader turboaggregatet :)
Uten noen som helst form for tuning,så fikk jeg greie 595 hk i den på alkohol...og da gir turboen opp...Så tror nok lista bør ligge ved Lista...eh...550 hk mener jeg.

 

Edit: ...og for den stakkars girkassas skyld... hvor mye holdt den til sa du? Si et tall,og jeg er sikker på at dette er høyere...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten noen som helst form for tuning,så fikk jeg greie 595 hk i den på alkohol...og da gir turboen opp...Så tror nok lista bør ligge ved Lista...eh...550 hk mener jeg.

 

Edit: ...og for den stakkars girkassas skyld... hvor mye holdt den til sa du? Si et tall,og jeg er sikker på at dette er høyere...

 

Hmmm. Girkassa burde vel uten problem tåle 350Nm...:race

 

Jeg forventer ikke å få 600 hk med nåværende konfigurasjon, men hva synes du om dyser store nok til 700hk i påvente av fremtidige oppgraderinger?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Girkassa burde vel uten problem tåle 350Nm...:race
...og den kast-sammen-simuleringen jeg akkurat kjørte på blindhets-Cola var det 521ft/lbs,hvilket tilsvarer ganske akkurat det dobbelte....

 

Jeg forventer ikke å få 600 hk med nåværende konfigurasjon, men hva synes du om dyser store nok til 700hk i påvente av fremtidige oppgraderinger?
De blir kanskje en tanke grove til 100000% ryddig tomgang,hvis du i det hele tatt skal innom bensinen...men hvem kjører mye på tomgang? :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uryddig tomgang er jo mandig da :m'm:
Jepp...men hadde ikke herren en "sleeper"..? Da er jo ikke "racing-tomgang" noe særlig...

 

Edit: Så nå at jeg simulerte på 1.7 Bar...kanskje roe ned til såder 1.4?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt prosjekt. bra tråd :D tror turboed skal få kikke litt på prosjektet mitt en dag han har tid også :P (igjen.. han har allerede vært å tukla med deler av den allerede , med bra resultat)
Å beng..! Visste det var noe jeg hadde glemt...:eek: damndamn :hide

 

(plinger i morgen..sorry)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og .. reodor.. blir denna vogna klar til sommern da ?

 

Tja... Det vanskeligste nå er å få bygget motoren ned i vogna. Det tar tid å tilpasse rør osv. Men sånn litt utpå sensommeren en gang håper jeg.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det vanskeligste nå er å få bygget motoren ned i vogna. Det tar tid å tilpasse rør osv. Men sånn litt utpå sensommeren en gang håper jeg.

 

Har muligens en rør sveise gubbe kamerat som er veldig flink med apparatet som kan bistå der...

Bare minn meg på å høre med han når det begynner å nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår