Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Spør noen meg,så er det som er virkelig skremmende det at mange handler motor (DYRT) hos folk fordi nevnte folk har en bil som går fælt på 'skauen...som de kanskje ikke har bygget motor til selv engang. Tenker noen noensinne over muligheten for at motoren ikke er bygget av eieren???

 

Veldig mye sånn "bilen hans går fælt,da har han massiv peil og selger bare gromdeler"-tankegang ute å går,dessverre... Man kan kjøpe seg til mye guru-på-Rudskogen/Gatebil-status med nok penger. De fleste jeg vet om som har mye peil,kjører sjelden selv,med et par unntak...de har for mange jobber til å ha tid,dessuten trenger de ikke reklamen/showet, siden ordrelista er allerede full. Sånne som Jens,f.eks. :)

 

Kunne ikke blitt mere enig. Har desverre opplevd min andel av useriøse aktører som har lagd fullt rør i både motor og lommebok. Men det er fortid:deng

 

ReodorF: Begynnt å se på kontruksjon av grenrør? Plassen på eksossiden er jo ganske bra, ihvertfall når TDi motoren sitter i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReodorF: Begynnt å se på kontruksjon av grenrør? Plassen på eksossiden er jo ganske bra, ihvertfall når TDi motoren sitter i...

 

Jada, jeg har tegnet noen skisser. Jeg bruker samme motorfester, så plassen blir bortimot like god som i en TDI. TDI-motoren sitter ca 10 cm lenger frem i motorrommet som det muligens fremgår av bildene under:

 

Tdi3.jpg

 

 

850spjeld7.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plass til fine lengder på primærrørene der :)

Blir lavt plassering av turboen da?

 

Ser for meg hengende turbo med kompressordelen mot bilens venstre side. Kompressordelens trykkside munner ut nedover og går under bunnpanna på samme måte som på TDI:

 

850_S2_06.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig uhørt vel... Hva blir effekten på 1.5 Bar da? Og hva består tweakingen av?
En 2.6 graders koning av innsugsrunnerene... det gir rundt 30 hk på topp,i praksis uten tap på bunn. Innsugs-og eksospulser blir mer enig rundt 7600 rpm da nemlig... :) På 1.5 må jeg sjekke...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Hva skal jeg gjøre med de to hestene jeg får til overs? Slakte dem...
Gjør som Pony Express'en gjorde i gamle dager...spar på de og bytt de ut etterhvert :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeligt prosjekt du felgen..ser fram til og møte dinne bilen på ett par treff:)

men la merke til du nemte jordsjelve som var utten for ålesund,er du der i fra i traktene?

 

Neida, jeg kommer fra tjukkeste østlandet... Men du husker vel at siesmografen i Bergen slo ut da Reodor fyret Il Tempo Gigante på midten av 70-tallet :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh...gjer alt for og følge felgen ette ponkt og prikke ja..men du skall vell kjøre

AVD på dinna bilen din?har en t5 sjøl..og det spinner jo bare:P

 

Her er det FWD som gjelder. Det er uaktuelt å bygge om. Dessuten finnes ikke TDI-girkassa med uttak for AWD...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår