Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet

Reodor F

Anbefalte innlegg

så, 0 - 200 har jeg sjangse på og dra fra altså ;)

hva blir den teoretiske topphastighet da her felgen, snakker vi 2 stegs speedometer? ;) slik at den ene overtar der den andre slutter?

Det blir vel ingen aks-dronning dette her, men det avhenger selvsagt litt av skotypen jeg velger å benytte.

Teorietisk topphastighet skal vel være mulig å regne ut, men jeg mangler opplysninger om utveksling på 5 gir her jeg sitter. Kommer tilbake med en edit når jeg finner ut hva utvekslingen er.

Utveksling på 5 gir: xxxxx

Utveksling sluttdrev: 3,54:1

Maksimalt turtall: 7900 omdr/min

Dekkdim 205/40-17, noe som gir en omkrets på ca 1872 mm

Alt. dekkdim: 215/40-17, noe som gir omkrets på ca 1897 mm

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tynne sko da, får vel på 225\35\18 forran? eller 225\35\17" ?

Det er ikke så god plass i hjulhusene på 850, så det er en grense for hvor brede dekk jeg får plass til. Dessuten ønsker jeg å holde meg innenfor maks tillatt avvik i rulleomkrets.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner, men skal bli artig og se hvordan 235\40\18" blir da;) for det er det jeg ruller innom med, så får vi tatt en test. har du forresten sjekket ut 16" felga jeg tipset deg om i fra volvo?

hva er det for en traktorprofil???

jeg har 225/35-18.. :p

ellers, reodor f: gromt prosjekt, fint å se at det ikke bare er jeg som bryr meg om lovlig rulleomkrets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner, men skal bli artig og se hvordan 235\40\18" blir da;) for det er det jeg ruller innom med, så får vi tatt en test. har du forresten sjekket ut 16" felga jeg tipset deg om i fra volvo?

Jeg har fått tak i noen 16" stålfelger fra V70N som er stygge som juling, men det spørs vel om de passer over de store bremsene. Det som hadde vært tøft hadde vært å få tak i 4 stk reservehjulsfelger fra XC 90. De er jo i 17". De er imidlertid vanskelig å få tak i på bruktmarkedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers, reodor f: gromt prosjekt, fint å se at det ikke bare er jeg som bryr meg om lovlig rulleomkrets

Takk DaButcher :)

Jeg vil at færrest mulig ting skal stride mot regelverket på denne vogna. I praksis skal det kun være effekten en fyr fra tilsynet må heve øyebrynet på grunn av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tak i noen 16" stålfelger fra V70N som er stygge som juling, men det spørs vel om de passer over de store bremsene. Det som hadde vært tøft hadde vært å få tak i 4 stk reservehjulsfelger fra XC 90. De er jo i 17". De er imidlertid vanskelig å få tak i på bruktmarkedet...

Her har du fete plåtfelgar i 17" :)

IMG_2477.jpg

IMG_2479.jpg

Bilen til "Baxarn" på TPC-forumet det der.

På linken under finner du 17" stålfelger.

Peugot 406/407. Art.nr: 9697

http://www.dackgrossisten.se/sr499.aspx

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ingen aks-dronning dette her, men det avhenger selvsagt litt av skotypen jeg velger å benytte.

Teorietisk topphastighet skal vel være mulig å regne ut, men jeg mangler opplysninger om utveksling på 5 gir her jeg sitter. Kommer tilbake med en edit når jeg finner ut hva utvekslingen er.

Utveksling på 5 gir: xxxxx

Utveksling sluttdrev: 3,54:1

Maksimalt turtall: 7900 omdr/min

Dekkdim 205/40-17, noe som gir en omkrets på ca 1872 mm

Alt. dekkdim: 215/40-17, noe som gir omkrets på ca 1897 mm

Finner ingen kasse med 3,54 utveksling, men M56 L2 har 3,57. Hvis du har denne kassa så har du en utveksling på 0,65 på 5. giret.

Da kan du montere vinger på bilen din, for denne vil nok fly ;)

290km på 6000 o/min, 338km på 7000 o/min og 386km på 8000 o/min.

Fly high, touch the sky :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen kasse med 3,54 utveksling, men M56 L2 har 3,57. Hvis du har denne kassa så har du en utveksling på 0,65 på 5. giret.

Da kan du montere vinger på bilen din, for denne vil nok fly ;)

290km på 6000 o/min, 338km på 7000 o/min og 386km på 8000 o/min.

Fly high, touch the sky :D

Hmmmm....ute og gasser Turbo-R'en og blir frakjørt av en 850 som har 20 km/t høyere toppfart...? Maskinere nytt bakdrev jeg tror jeg...alacocaina

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider