Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Joda. Det kan skaffes. Men enkle,rettvundne fjærer må være stivere enn doble... skal man bare bruke enkel fjær og fremdeles klare det uten en knallstiv en må man få tak i (eller laget custom) "beehive"-fjærer... Doble fjærer har nemlig en fordel utover det at de bruker "to myke for å få en stiv"...de er vundet med forskjellig tykkelse og forskjellige antall vindinger...så egensvingningene fra den ene kanseleres av den andre og omvendt (inntil man varver ALT for mye,seff.) Det gjør at dobbel-fjæra oppfører seg som den er stivere enn den samlet sett faktisk er..

 

Ahh, tusen takk for forklaringen =)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tatt i... ikke ofte jeg ser en eksosventil så mye slipt at den har 3.5mm bredt sete. Godt de nye er på g. :)

 

Denne "noen" har vi heldigvis lokalisert og for all fremtid fradømt retten til å være leverandør av noe som helst til Reodor F og hans kumpaner...

 

"Noen" skrøt fælt av hvor flott denne toppen var bearbeidet husker jeg. Nuvel...

 

Nå er imidlertid nye rustfrie eksosventiler, nye ventilstyringer og 40 ventilfjærer med titan-retainere bestilt, så da får vi tro det blir andre boller :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor F og hans kumpaner...
Aner jeg "Flåklypa Racing Team"...?

 

Nå er imidlertid nye rustfrie eksosventiler, nye ventilstyringer og 40 ventilfjærer med titan-retainere bestilt, så da får vi tro det blir andre boller :)

Boller,brus og muligens et skolebrød eller to... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg "Flåklypa Racing Team"...?

 

 

Boller,brus og muligens et skolebrød eller to... :)

 

Den dagen motoren fyrer og vogna ruller sin første meter skal jeg rive i skolebrød på hele Flåklypa Racing Team inkl groupies...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solan faktisk... Hmmm...Lurer på om jeg kler nebb,egentlig...?

 

er relativt få normalt bygde folk som kler nebb.. men om du er solan.. og reodor er reodor.. hvem er han lettskremte fyren da.. ? og hvor er sjeiken som stiller med oljepenga.. ?

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår