Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Gutter, gutter, gutter :)

 

Beklager mitt fravær i denne vanskelige stund, men jeg er på et møte for militære ledere langt pokkerivold borti Hadeland. Til min store glede oppdaget jeg nettopp at det er trådløst nettverk på hotellet...

 

I utgangspunktet tenkte jeg at FKRT (som høytstående offiser har jeg jo en hang til trebokstavsforkortelser, såkalte TBF'er, så det bør vel egentlig hete FRT...) skulle være et enbilsteam, men tanken på et flerbilsteam virker jo besnærende...

 

Jeg ser at det kan oppstå konflikter omkring hvem som skal være hvem, og på mange måter utpeker det seg to Solan'er her. mortiz har jo vært min Volvo-faglige hoffmekaniker (bare se hva som står over avataren hans...) i mange år, mens Turboed1 kom rekandes på ei fjøl inn i livet mitt under en T04flens-diskusjon på 200-delen av forumet her før jul og har siden vært mitt motorkalkulasjonsfaglige alibi. Sånn burde begge to vært Solan, men kanskje Turboed1 kan være Mysil Bergsprekken som har byttet side...

 

Ealoken kan godt få være Ludvig, men det betinger selvsagt at han tør å presse sammen superretometerfordeleren med bare nevene ved tilfeller av sabotasje.

 

Men vi må skaffe noen groupies gutter:happyhappy:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det kan oppstå konflikter omkring hvem som skal være hvem, og på mange måter utpeker det seg to Solan'er her. mortiz har jo vært min Volvo-faglige hoffmekaniker (bare se hva som står over avataren hans...) i mange år, mens Turboed1 kom rekandes på ei fjøl inn i livet mitt under en T04flens-diskusjon på 200-delen av forumet her før jul og har siden vært mitt motorkalkulasjonsfaglige alibi. Sånn burde begge to vært Solan, men kanskje Turboed1 kan være Mysil Bergsprekken som har byttet side...

Tror nok Mortiz har ansenniteten til å være Solan... Jeg har jo noen ganger vært "synsk" i det tilfellet at jeg har "forutsett" reèlle effekter i motorer... :D

 

Delene er med litt velvillighet i posten her i slutten av neste uke,senest tidlig uka etter. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig klarer jeg og presse sammen vidundret, men jeg sparker ikke på fjører, au au au, det var vondt det, gåre an å gjøra sååå vondt a?

 

 

FRT er i orden Reodor, 850n bør lakkes i ITG`s farger da, med en anelse volvo inspirerte tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ting..

 

1.. fikk lyst å sette på 2 disk spesial edition flåklypa dvd'en min å se den igjen..

 

2.. har du fådd penga tilbake fra han derre ukjente jøken av en "trimmer" som først var inne i bilde?

 

 

 

eller er prosjektet ditt MEGET spennende og jeg blir og følge med :)

 

ok det var kansje 3 ting da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ting..

 

1.. fikk lyst å sette på 2 disk spesial edition flåklypa dvd'en min å se den igjen..

 

2.. har du fådd penga tilbake fra han derre ukjente jøken av en "trimmer" som først var inne i bilde?

 

 

 

eller er prosjektet ditt MEGET spennende og jeg blir og følge med :)

 

ok det var kansje 3 ting da..

 

 

1. Det finnes alltid en god anledning til å se Flåklypa GP...

 

2. Jeg har ingen interesse av å kommunisere med denne ukjente men likevel så kjente gjøken. Jeg har levert inn de gamle stemplene i innbytte til en annen trim-pusher og fått nye i retur for en svært fordelaktig pris, så jeg har jo egentlig ikke så mye å klage på. Selv om jeg selvsagt burde ha fått erstatning for kostnadene med å avbalansere veivpartiet og bygge tilbake rådene til 22 mm krysspinne...

 

3. Takker :) Følg med på fortsettelsen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke har tatt i en sådan turbotopp før,så må vi konferere...vil være 1000% sikker på hvordan de ønskes. Evt,få en pakning med hullene i,sånn at jeg har en mal. :)

 

Her er en link som viser hvordan arbeidet gjøres:

http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9243

 

Den består grovt sett i å frese tre kjølevæskehull og borre/gjenge opp tre festehull i toppen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter, gutter, gutter :)

 

Beklager mitt fravær i denne vanskelige stund, men jeg er på et møte for militære ledere langt pokkerivold borti Hadeland. Til min store glede oppdaget jeg nettopp at det er trådløst nettverk på hotellet...

 

I utgangspunktet tenkte jeg at FKRT (som høytstående offiser har jeg jo en hang til trebokstavsforkortelser, såkalte TBF'er, så det bør vel egentlig hete FRT...) skulle være et enbilsteam, men tanken på et flerbilsteam virker jo besnærende...

 

Jeg ser at det kan oppstå konflikter omkring hvem som skal være hvem, og på mange måter utpeker det seg to Solan'er her. mortiz har jo vært min Volvo-faglige hoffmekaniker (bare se hva som står over avataren hans...) i mange år, mens Turboed1 kom rekandes på ei fjøl inn i livet mitt under en T04flens-diskusjon på 200-delen av forumet her før jul og har siden vært mitt motorkalkulasjonsfaglige alibi. Sånn burde begge to vært Solan, men kanskje Turboed1 kan være Mysil Bergsprekken som har byttet side...

 

Ealoken kan godt få være Ludvig, men det betinger selvsagt at han tør å presse sammen superretometerfordeleren med bare nevene ved tilfeller av sabotasje.

 

Men vi må skaffe noen groupies gutter:happyhappy:

 

Jeg legger inn søknad om å være han fyren som sitter og drikker øl og spiller piano!!! Da kan jeg også få ansvaret for å smake på fludiumet som raketten skal gå på.... fludiums,service,smake ansvarlig....

 

Jeg blir tørst av all sandblåsinga i nabo rummet vettø.:angelsmili:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg ser et slikt angasjement får jeg lyst til og være han der steinrike olje-sjeikk'en som kom og sponset med penga :)

 

Feel free... Stillingen som lakengubbe er ledig. Men det forplikter jo selvsagt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn søknad om å være han fyren som sitter og drikker øl og spiller piano!!! Da kan jeg også få ansvaret for å smake på fludiumet som raketten skal gå på.... fludiums,service,smake ansvarlig....

 

Jeg blir tørst av all sandblåsinga i nabo rummet vettø.:angelsmili:

 

Du er herved tilsatt i stillingen som meieribestyrer Ollvar O Kleppvold. Under forutsetning av at du ikke sandblåser i naborommet før jeg får montert sammen motoren igjen... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en link som viser hvordan arbeidet gjøres:

http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9243

 

Den består grovt sett i å frese tre kjølevæskehull og borre/gjenge opp tre festehull i toppen.

Den er grei... :) Har du vannrøret?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår