Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Finnes ikke like felger i alu da ? Så slipper du unna med litt vekt

 

Joda... Men ulv, fåreklær, sleeper, diskret...

 

Dessuten er vektforskjellen mellom stål og alu ofte mindre enn man tror. Hvertfall hvis man kjøper støpte billigfelger. Uansett skal jeg veie felgene før montering for sammenlikningens skyld.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du reodor, skal jeg ta med en 18" felg på fredag så du kan leke litt med tanken på 850n ?

 

Ta den med inn på Peppes du mens jeg tatoverer ulv, fåreklær, sleeper og diskret inn i panna di ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det rette holdningen på kjerra ja!

Trenger ikke bli bare blå røyk heller da...

Artig om man ser dekkene krøller seg litt og så bare skyter det av gårde.

Ofte brukt på korte strekninger....

Fra gammelt av mellom lys kryssene...

 

Anti bling bling bestefar racer som viser ræva til alle plastikk fantastene!:Devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir rått... får du noen geniale hjulkapsler på disse felga da? Spinner nok av, men får kjøpe inn et lite bufferlager å ha i bagasjen, så er det bare ut å hive på nye kapsler når de gamle har rullet vekk:D

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av at motordelene skal ankomme etter bearbeiding slik at jeg kan på ny kan begynne på monteringen har jeg jobbet litt med forstillingen. skal montere nye bremser, fjærer, støtdempere, krengningsdempere og andre stag og da nytter det ikke at de gjenværende delene ser ut som de har sittet på bilen siden begynnelsen av 70-tallet...:

 

forstilling01.jpg

 

 

Med spesialverktøy fra Bilia og trykkluft løsnes den 36 mm store mutteren ganske enkelt:

 

forstilling02.jpg

 

 

Nå kan resten av demonteringen og rengjøringen starte. Alt støpegods skal lakkeres med sort motorlakk:

 

forstilling03.jpg

 

 

Samme kveld var jeg innom Turboed1 for å se hvordan det gikk. Stemplene er ferdig montert og vektjustert:

 

Stempel12.jpg

 

 

Toppen under klargjøring for flow-test og videre bearbeiding:

 

Topp20V_10.jpg

 

 

Her er intercooleren under flow-testing:

 

Intercooler_4.jpg

 

 

Trakta gjør at hele rørdiameteren utnyttes. Uten denne trakta ble det betydelig lavere flow-tall. Dette skyldes at lufta strømmer inn i røret fra sidene av åpningen. Uten trakt vil luftstrømmen få en skarp knekk og søke inn mot midten av røret. Røret vil dermed oppfattes som mindre enn det er:

 

Intercooler_5.jpg

 

 

På grunn av de nye stemplene må veivpartiet avbalanseres på nytt. Her er veiva under demontering noen dager senere:

 

tdiblokk_25.jpg

 

 

Rykk tilbake til start. Blokka er igjen uten innmat:

 

tdiblokk_26.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår