Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Ta den med inn på Peppes du mens jeg tatoverer ulv, fåreklær, sleeper og diskret inn i panna di ;)
Tja...da burde jeg vel kanskje kamuflere toppen en tanke før jeg sniker den inn på Peppes? ...sånn at jeg slipper å bli tvangs-slept bort på Odins Merke...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av at motordelene skal ankomme etter bearbeiding slik at jeg kan på ny kan begynne på monteringen har jeg jobbet litt med forstillingen. skal montere nye bremser, fjærer, støtdempere, krengningsdempere og andre stag og da nytter det ikke at de gjenværende delene ser ut som de har sittet på bilen siden begynnelsen av 70-tallet...:

 

Nå må du være forsiktig med hvordan du uttaler deg om biler fra 70 tallet Mr "stål" Felgen.

Eller så begynner jeg med sanblåsing av mitt stykke kunst ifra 74 igjen.

Din egen hoffmekaniker og undertegnede Mr meieribestyrer har da tross alt ett veldig "godt" forhold til korrosjon og slitne plate biter.:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så begynner jeg med sanblåsing av mitt stykke kunst ifra 74 igjen.

Din egen hoffmekaniker og undertegnede Mr meieribestyrer har da tross alt ett veldig "godt" forhold til korrosjon og slitne plate biter.:roll:

 

Tre en ren søppelsekk over motoren før du begynner er du søt!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...da burde jeg vel kanskje kamuflere toppen en tanke før jeg sniker den inn på Peppes? ...sånn at jeg slipper å bli tvangs-slept bort på Odins Merke...

 

Kamuflér den som en 12,7mm MØR så er det ingen som hever et øyebryn i ghettoen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er jo mega rått :D

Blir heftig tenker jeg :)

 

Spennende å se om bremsene går klar av innpresset på felgene. Stålfelger er jo tynnere i godset enn alu og det bør dermed være bedre plass

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil stålfelger tåle dette da ? Kunne jo kanskje forestille meg at ingeniøren som designet de ikke hadde sett for seg at de satt på en ørtenhundre kilo bil med 500hk/nm :-)

 

Vil nok tro at stålfelger er like solide som de fleste alufelger. Og alufelger er jo ikke nødvendigvis designet for 500hk/nm de heller...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro at stålfelger er like solide som de fleste alufelger. Og alufelger er jo ikke nødvendigvis designet for 500hk/nm de heller...

 

Alu har vel en tendens til å være mykere og lettere å få urunde enn stål.

Tyngden på bilen blir jo ikke noe mer med denne motoren vil jeg tro.

Dette kommer til å slippe godt på fram hjula.

Om du kommer opp i topp fart med denne børsa så tror jeg ikke det har så mye å si om du har stål eller alu....

Det vil nok ikke se pent ut samme hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er bøst med 17" stål jeg, hva måtte du ut med for felga Reodor?

 

Nå har jeg ikke betalt fem flate øre enda, men de koster 2900 SEK inkl frakt til Charlottenberg. Ringte til firmaet tidligere i dag og felgene blir sendt i løpet av dagen. Henter de i neste uke på andre siden av grensen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår