Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
det kan jeg godt tenke meg til, er spendt på forbuket og hvor lenge girkasse/drivverk vil holde!!

 

er vel ikke til og legge skjul på at awd 850'en hadde egnet seg bedre ivært fall fra 0-140 på drag iværfall :D

 

AWD betyr selvsagt bedre grep, men vinkeldrevet i girkassa er ikke særlig solid. Vurderer heller en Quaife-diff for å få litt mer grep. Denne ser etter et kjapt blikk ut til å være konstruert etter Torsen-prinsippet og det er jo ganske bra.

 

Litt OT:

Nå er det bare få timer til vi gutta i FRT braker sammen i et gjengoppgjør på gokartbanen. Klokka 1500 møtes vi på HHK og skal kjøre ræva av hverandre. Følgende forummennesker deltar:

-Turboed1

-MK1RACER

-ealoken

-Volvo928 (bruttern)

-Reodor F

 

Vinneren vil høste lovord i et internasjonalt motorsportmiljø i mange år framover, og det må påregnes undrende henvendelser fra F1-miljøet hvor de spør om hvorfor i all verden vedkommende ikke vurderte en karriere innen Formel 1 :titties:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbereder meg med Discovery programmer, chips og dip, en bolle med digg og cola.

En lettvekts racer som meg må holde ett hardt kosthold for å komme på motstanderens nivå.grinchy

Prestasjon angsten kommer når jeg tråkker innafor terskelen på banen. Og blir borte når det svarte teppet ruller ned når jeg setter meg i bøtte stolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå slapp dere da å krangle med meg,siden kroppen min kun ga meg gode rundetider mellom senga og toalettet i dag.. :(:(:(

 

Vi savna deg Turboed1. Ealoken skal skanne og legge ut rundetidene til oss gutta med puntlærsmage senere i kveld. Det var kjempeartig og vi håper på å kunne gjenta dette senere i vår. Da får du en ny sjanse :) Gjett hvem som var raskest...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare flaks hele veien.

Han smørte de som jobbet der bak vår rygg og fikk den beste carten hele tiden.

Han smørte til og med de vi kjørte mot så de holdt oss igjen.

Jeg holdt bare igjen for at han ikke skulle begynne å surve.

Skikkelig komunist asså!!!!

 

 

Nei da. Vi andre måtte nok bite i det sure eple og se oss frakjørt av oppfinneren fra Flåklypa.

Takk for en fartsfylt dag.

Turboed1 du får komme sterkere tilbake neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet her i ett par timer å lest igjennom alle sidene i dette prosjektet, å jeg må si at dere imponerer stort med deres kunnskaper og vilje til å lage noe såpass brutalt av en 850 :)

Forventer nesten film av beistet når du får starta den ;)

Lykke til videre ihvertfall :)

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet her i ett par timer å lest igjennom alle sidene i dette prosjektet, å jeg må si at dere imponerer stort med deres kunnskaper og vilje til å lage noe såpass brutalt av en 850 :)

Forventer nesten film av beistet når du får starta den ;)

Lykke til videre ihvertfall :)

 

Jeg kommer nok til å være så nervøs i startøyeblikket at hjerteslagene overdøver motorbrølet. Da nytter det itte å holde i et kamera veit du ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å være så nervøs i startøyeblikket at hjerteslagene overdøver motorbrølet. Da nytter det itte å holde i et kamera veit du ;)

 

Hehe :roll:

Det kan jeg tro på ;)

Men en video kommer det vel etterhvert som du blir vant til beistet?:op:

Edit: Jeg skulle ihvertfall likt å høre lyden da jeg får ståpels på ryggen bare av å høre den org 850'n til fattern :D

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :roll:

Det kan jeg tro på ;)

Men en video kommer det vel etterhvert som du blir vant til beistet?:op:

 

Det kommer film så fort bilen går ordentlig og vi har noe å vise fram. Skal nok ikke utelukke at vi filmer startøyeblikket også, men akkurat da er det viktigere å ha alle sanser rettet mot ulyder, lekkasjer og manglende oljetrykk :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å være så nervøs i startøyeblikket at hjerteslagene overdøver motorbrølet. Da nytter det itte å holde i et kamera veit du ;)

 

Jeg skal nok få filmet utrykket i ansiktet ditt når nøkkelen vries om for første gang. Det kan du være sikker på.

Det blir nok ett øyeblikk med mye svette og nerver.

Håper det øyeblikket dukker opp for min del snart også.

Men da må jeg komme meg i verkstedet noen kvarter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår