Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Det er ikke det at jeg er negativ til innspill og kreative løsninger på andres prosjekter.

Men legg det fram på en fin måte. Ikke sånn at jeg vet alt dere gjør alt feil versjonen.

Jeg er en del inne på ett annet forum som har opparbeidet en veldig vennlig og hjelpsom stil som gjør at selv om man er grønn på noen områder så får man den beste hjelp og råd.

http://norskescortregister.net/index.php?showtopic=4154

Jeg personlig sitter på bilforumet for å lære om diverse ting og følge med på Reodors prosjekt.

Jeg hadde en lang pause ifra bilforumet pga masse barnslige innlegg som bare var dritt slenging osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Reodor F : hvordan ligger du ann mtp girkasse fester i motorrommet, og plassering av ymse komponenter der fremme?

 

 

Mvh Erik

 

 

Jeg har anskaffet alt av braketter, men selve gummiputene har jeg ikke anskaffet enda.

Komponentplasseringen avhenger litt av hvordan innsuget havner i forhold til radiator og dynamo/servopumpe. For best mulig kompatibilitet så skal jeg forsøke å benytte original dynamo og servopumpe på original plassering, men det er mulig de da kommer i konflikt med innsuget. Sånt vet jeg ikke før jeg får montert sammen motoren. Så det blir spennende...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboboost = Skinne Bros ?

 

Neppe det heller. Men siden det er en av Skinnebrødrene som trolig har bearbeidet toppen min, så ville jo det forklart en god del av attityden :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anskaffet alt av braketter, men selve gummiputene har jeg ikke anskaffet enda.

Komponentplasseringen avhenger litt av hvordan innsuget havner i forhold til radiator og dynamo/servopumpe. For best mulig kompatibilitet så skal jeg forsøke å benytte original dynamo og servopumpe på original plassering, men det er mulig de da kommer i konflikt med innsuget. Sånt vet jeg ikke før jeg får montert sammen motoren. Så det blir spennende...

ok, om du har de orginale foringene, så har jeg en kamerat som jobber med fin mekanikk. han kan frese de ut i nylon\alu om dette er ønskelig.

 

du får si i fra om du ønsker litt selskap i garasjen av mekanisk sort.

 

 

 

ps. snakker vi snart en revansje runde på hhk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd mye selv eller er du bare teoretiker?en sjapp en,en org r1 kjører fint på 0,6 i trykk på std komp som er rimelig høy uten bank...men du nekter vel på det å?

Har prøvd alt i praksis i en 20års periode. Jeg er ikke en slik teoretiker som dere er, som nesten ikke har prøvd noenting i praksis.

 

Hvorfor i allverden skulle jeg nekte på det? Kan jo ikke sammenligne en moderne r sykkel mot en 80talls audi5er som har litt større problemer med å kvitte seg med avgassene en r1en.

 

0,6 i trykk er lite relevant da det ikke sier noen om evnen gitte turbo har til å flytte luft.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når målte du egentlig stempla til Reodor,siden du "vet alt"..? Hvilket er Joel Olsen...vil du gjette hvem som lagde blant annet innsuget hans..?

 

 

Vis du kan lese hva som står på stempelesken med all info om negativ dich i stempel så skjønner du det. Jeg har tilgang til alle job nummer hos je.

 

Innsuget til joel olsen har ingenting med komp å 98 ågjøre vel?

Men nå skal dere kjøre på e85 så da er jo den saken biff.

Hva slags tennings annlegg skal dere kjøre?

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tennings annlegg skal dere kjøre?

 

Hva slags tenning synes du vi skal kjøre på? Jeg hadde planer om å benytte en KRB-konfigurasjon med direct fire,, konverter, tilstrekkelig med strøm og trigger på veiv (original TDI) samt kamaksel. Dette skal være langt mer stabilt enn den opprinnelige løsningen med fordeler og induktiv føler på pluggledning.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tenning synes du vi skal kjøre på? Jeg hadde planer om å benytte en KRB-konfigurasjon med direct fire,, konverter, tilstrekkelig med strøm og trigger på veiv (original TDI) samt kamaksel. Dette skal være langt mer stabilt enn den opprinnelige løsningen med fordeler og induktiv føler på pluggledning.

 

 

Krb konfigurasjonen er det ingen i norge som har testet enda.Det er noe han trur funker men han har ikke testet dette selv.

 

Min anbefaling er multiplexer boksen som mulig nevt oven, en coil per sylinder med innebygd tenningsmodul. Har kommet gromme 150mj coiler fra statene nå.

Tdc kam styringen kan du jo køre med autronic sin. Frese ut i toppdeksel til giver der. Halgiveren din i blokka er inducktiv så den må du scoope for å finne ut om det er minus eller pluss.

Er fryktelig mange som sliter med feiltenninger sammen e-85. Nesten alle e-85 bremsede motorer i norge opplever fusk etter bremsing. Alle har kjørt autronic.

Mer ladd gir mer sladd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår