Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Du må måle tvers over for krysspinnene... stemplet vagler litt,så for- og bak-kant gir mer enn midt over pinnen..

 

Nå vagler det vel forhåpentligvis ikke så mye i lengderetningen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vagler det vel forhåpentligvis ikke så mye i lengderetningen...
Lengderetningen på blokka? Da er vi enige... tror egentlig jeg burde kvelde et par timer...hjernen er litt på påsketur...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengderetningen på blokka? Da er vi enige... tror egentlig jeg burde kvelde et par timer...hjernen er litt på påsketur...

 

Du får hilse den og si god påske :) På den annen side har du jo litt rett siden motoren er tverrstilt :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pussig og pussig fru Blom. Jeg har ikke gjort noe med vogna etter at bunndelen ble montert. Venter på at toppen skal bli ferdig hos Turboed1. Denne helga skal jeg tilbringe bak rattet på en MB feltvogn på Sessvollmoen, så jeg får ikke gjort noe da. Men til neste helg skal jeg jobbe litt med selve bilen. Den står jo der ganske ribbet stakkar.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga skal jeg tilbringe bak rattet på en MB feltvogn på Sessvollmoen, så jeg får ikke gjort noe da..
Derimot skal jeg få lagt ganske mange timer i toppen i løpet av helga... vært litt overveldet her de siste dagene med andre ting som måtte gjøres,så jeg måtte legge den i hylla et par-fire-seks dager :( ...som egentlig var ment til å gjøre den ferdig...men nå er det på'n igjen med sluttspurten... :) Tar gjerne et vannrør i besittelse,forresten,fikk meldingen din i går men den druknet i informasjonsflommen...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom nettet via en infostation i velferdsbygget på Sessvollmoen. Stikker innom deg på søndag med vassrøret Turboed1. Dagen i dag har gått med til glattkjøring og terrengkjøring med Mercedes feltvogn. Iogforseg jæklig artig, men akk så off topic :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvoen tar nok lengre tid. Var en tur i vognskjulet i går og jobbet litt med forstillinga. Turboed1 har toppen i sin besittelse og hvis han ikke har druknet i aluminiumspon så begynner den vel å nærme seg fullbyrdelse vil jeg tro. Nå som sprengkulda er i ferd med å forlate kroppen kan jeg begynne å jobbe videre på karosseriet også...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Motorfestivalen i dag. Fant standen til AutoKvikk AS og pratet bittelitt med en teknisk konsulent derfra vedr mapping/bremsing av grevlingen min med deres Rototest. De foretrekker å jobbe med Autronic og det passer jo meg utmerket... Det blir nok disse som får æren av å mappe bilen når den kommer på veien.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når og hvor foregår dette sommertreffet? Til helga skal jeg - i tillegg til å skru litt på familiens Volvo feltvogn - montere fjærer, støtdempere og krengningsdemper bak. Da blir det bilder serru..

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering:

 

I helga jobbet jeg litt med bilen. I tillegg byttet jeg olje og filter på vanen og fikk liv i feltvogna som har stått stille i mange år. Og tro det eller ei, men det dukket opp et glemt prosjekt bakerst og innerst i vognskjulet...

 

Bakparten jekket opp og satt på bukker. Hjulene var umulige å få av, så de fikk sitte... Her er den ene fjæra demontert:

 

Bakstilling01.jpg

 

 

Nye fjærer fra Lesjöfors og justerbare støtdempere fra Koni klar for montering. Til høyre ligger panserlåsene som skal holde panser og støtfanger på plass.

 

Bakstilling02.jpg

 

 

Nytt øvre støtdemperoppheng fra biler med automatisk nivåregulering. Litt kraftigere utførelse enn standard. Til høyre ligger nye skruer og muttere til bakre krengningsdemper.

 

Bakstilling03.jpg

 

 

Støtdemperen er løsnet fra sitt nedre feste og den gamle fjæra er fjernet.

 

Bakstilling04.jpg

 

 

Gammel og ny støtdemper. De gamle støtdemperne er gasstrykkdempere, men kun den ene hadde særlig gasstrykk å skryte av.

 

Bakstilling05.jpg

 

 

Nye støtdempere og fjærer på plass. En underspyling av vogna står høyt på lista...

 

Bakstilling06.jpg

 

 

Det gamle eksosanlegget kappet i to og fjernet. Det må vike plassen for noe rustfritt i 3"

 

Eksos05.jpg

 

 

Prototyp til festebrakett til de nye panserlåsene. 1 mm stålplate som er bøyd til og sveiset sammen til en boks med 3 sider. Dette ble litt spinkelt og amatørmessig...

 

Panserlaas_02.jpg

 

 

...så jeg skal prøve å lage noen smekre festebraketter av denne aluminiumsprofilen i stedet.

 

Panserlaas_03.jpg

 

 

Under kanalene ser det ut til å være litt av hvert, så de må demonteres.

 

Kanal01.jpg

 

 

Joda, her var det både rust og dritt. Rusta skal fjernes med punktsandblåser før bilen lakkeres og monteres sammen igjen.

 

Kanal02.jpg

 

 

Innredningen må fjernes i kampen mot fedmen. Eller må den det. Litt i tvil om hva jeg vil... Hva synes dere?

 

Innredning_14.jpg

 

 

Min far kjøpte i 2004 en Porsche 924. Jeg fikk æren av å hente den, men kom ikke lenger enn ned til Lillehammer sentrum før bilen stoppet. Etter mye feilsøking viste det seg at bensinpumpa kun gikk når den selv hadde lyst. Trolig er det releet som er defekt. Siden har dessverre bilen stått og støvet ned, men en gang i framtiden skal den ut på veien igjen. Ikke nødvendigvis helt original...

 

Porsche924_01.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår