Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

aha, hvor mye hester er det egentlig i den ?
Vet ikke... dynobenken hang jo ikke med. Det "offisielle banespec'et" er vel (hittil) 643 hk/818Nm målt ut på navene...med 2500 rpm igjen på topp vi enda ikke har fått justert. Men,nå er vi OT.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke... dynobenken hang jo ikke med. Det "offisielle banespec'et" er vel (hittil) 643 hk/818Nm målt ut på navene...med 2500 rpm igjen på topp vi enda ikke har fått justert. Men,nå er vi OT.. :)

 

Jasså Turboed1, du trimmer andre biler enn min :roll:

Og atpåtil med en Rototest på samvittigheten... Hmmm

 

Det betyr vel at regninger heretter skrives med gaffel... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Turboed1, du trimmer andre biler enn min :roll:

Og atpåtil med en Rototest på samvittigheten... Hmmm

Det er ikke "trimmer"...det er "trimmet"... lenge siden motoren var ferdig,det er bare drivverket som Mr. Taz jobber med om dagen. (Håper vi.)

 

Det betyr vel at regninger heretter skrives med gaffel... :)
Dobler faktisk ikke prisene per dynobenk knust... og ja,det skrives med gaffel. En liten cocktailgaffel,i plast. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Skjedd noe lurt her i det siste?

 

Det var da hyggelig å bumpe min prosjekttråd, men det har dessverre ikke skjedd noe særlig. Jeg venter fortsatt på toppen, alternativt en boks full av aluminiumsspon. Pusler litt med karosseri og forstilling i mellomtiden, men det er ikke nok til at jeg har oppdatert tråden.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få en henfaren 3B-topp her om dagen,som jeg mishandler på det groveste for å finne marginer i toppen til Reodor. Målet er å kunne overlevere den i ferdig tilstand i løpet av en uke eller så,men jeg skriver ikke det i stein.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få en henfaren 3B-topp her om dagen,som jeg mishandler på det groveste for å finne marginer i toppen til Reodor. Målet er å kunne overlevere den i ferdig tilstand i løpet av en uke eller så,men jeg skriver ikke det i stein.

 

Dette lover da bra Turboed1. Skal bli spennende å få montert på toppen og deretter montert motoren i ramma og ramma i bilen. Deretter er det grenrør og modifisering av innsug som står for tur.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var da en meget interesant tråd ! lest mye og lenge nå, selv om jeg har examen på fredag. Lykke til videre på prosjektet og jeg håper jeg får sitte på i anledning høsttreffet på ACR (Mo i Rana, sommertreff.no) =D

 

Jeg tviler nok på at vogna tar veien fra Flåklypa City og opp til ACR, selv om turen teoretisk er gjort unna på en snau time ;) Eller fem...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden oppdatering her nå syns jeg, var jo jevnlige innspill fra både Felgen og Turboed1 her en stund:)

 

Men tenkte på maks turtall, med såpass slaglengde så er det vel begrensa hvor mye dere varver? Er jo en gatebil, så lager skift i tide og utide er vel ikke aktuelt..

 

Mvh EspenK

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden oppdatering her nå syns jeg, var jo jevnlige innspill fra både Felgen og Turboed1 her en stund:)

 

Men tenkte på maks turtall, med såpass slaglengde så er det vel begrensa hvor mye dere varver? Er jo en gatebil, så lager skift i tide og utide er vel ikke aktuelt..

 

Mvh EspenK

 

Hvis alt klaffer blir toppen bearbeidet med nye uttak for vannretur alá 3b as we speak.

Å fylle opp tråden med irrelevant snikksnakk er ikke helt min greie, selv om jeg tidvis har gått i den fella ved enkelte anledninger (jf gokart osv). Men så fort det skjer noe av betydning så blir det øppdæjt serru...

 

Det er klart at høyt turtall belaster motorens bevegelige deler betraktelig. Riktignok vil toppeffekten tas ut rundt 8000 rpm, men blir motoren like effektiv som Turboed1 og jeg håper så bør det skje ting lenger nede også. Jeg er ikke typen som liker å banke oppunder turtallssperra i timesvis, så jeg håper at motoren holder en stund. Å bytte lager i tide og utide er ikke spesielt artig på en gatebil, men må man så må man...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den bearbeidingen er igang ja.. :) Unge Reodor's lange råder hjelper lagrene med å overleve,så såfremt ikke det kjøres tørt skal neppe lagerbytte bli en vanlig foreteèlse...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår