Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Jeg følger med , selv om jeg ikke skriver så mye... :)

 

Det er vel fordi du er opptatt med å Zzz...Zzz :D

 

Takk for hyggelig tilbakemelding uansett Zzz. Prosjekttråden din er som nevnt også meget god og lærerik. Selv om jeg må dividere (eller i enkelte tilfeller subtrahere) alt med 3 før jeg kan benytte det til eget bruk ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding uansett Zzz. Prosjekttråden din er som nevnt også meget god og lærerik. Selv om jeg må dividere (eller i enkelte tilfeller subtrahere) alt med 3 før jeg kan benytte det til eget bruk ;)
...og jeg må gange med 2.4...alacocaina

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg må gange med 2.4...alacocaina

 

Ikke effekten vel... :D

 

Hva slagvolum angår må jeg også gange - da med 7,4 - men det er i forbindelse med et helt annet prosjekt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,effekten til Mr. Zzz regner jeg ut med denne formelen: (T04S-60-1 / 3) x Pi².

 

Kan dere ikke bare kalle meg Joel a? er bilen som heter snork snork da vettu ;P

 

Og det er ikke umulig at det blir to nye og noe større ladere istedet for dem to netics'a jeg har , hadde vært morro å sett 2000tallet i antall hk liksom.

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare kalle meg Joel a? er bilen som heter snork snork da vettu ;P

 

Og det er ikke umulig at det blir to nye og noe større ladere istedet for dem to netics'a jeg har , hadde vært morro å sett 2000tallet i antall hk liksom.

 

Sorry Mack, brukernavn er brukernavn og vil følge deg til evig tid :)

 

Vil ovenstående si at du vil få en passende turbo til overs? Jeg (dvs Turboed1) har evolusjonert motoren min "ørlite" forbi turboens virkeområde...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Mack, brukernavn er brukernavn og vil følge deg til evig tid :)

 

Vil ovenstående si at du vil få en passende turbo til overs? Jeg (dvs Turboed1) har evolusjonert motoren min "ørlite" forbi turboens virkeområde...

 

 

Det er ikke umulig, men hva med TO stykker a ,også sekvensiell lading!! haha ;)

 

Mvh

Zzz...Zzz ;-P

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg må gange med 2.4...alacocaina

 

Har du fått målt toppfarta på sykkelen din, Turboed1? Den må jo gå ganske friskt...;) Er ikke så mange biler som holder følge, i alle fall. Personlig har jeg bare kjørt én som har sjanse...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har tenkt litt på understell?

bla til side 5, det ser ut som det ikke er så vanskelig å bygge.

 

http://www.mat.fi/project1986lanciadeltas4.htm

 

Jeg leser filosofien din 2+2. Lettest ville det vel være å få til noe slikt ved hjelp av en AWD-bakstilling. Hvis ikke må jeg bygge en ganske omfattende rørramme bak der. Og det kommer nok ikke før i versjon 5.0 eller noe sånt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke umulig at det blir to nye og noe større ladere istedet for dem to netics'a jeg har , hadde vært morro å sett 2000tallet i antall hk liksom.
...snakket ikke vi om at bilen gikk bra med 600 hk og at 1000 hk oppå var...vel...sinnsykt? Men,for å gjøre skamme på mine papirer (som hevder at min psykologiske evaluering tilsa at jeg ikke var koko) så har jeg begynt å simulere litt med såder 2008hk som mål... sånn for sesongens skyld... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (dvs Turboed1) har evolusjonert motoren min "ørlite" forbi turboens virkeområde...
...jeg begynner å tro at det der blir en vane...jeg har akkurat beskuet en GTK850 fra 'netics som vil få jobbe for penga...siden motoren den skal på er overevolusjonert så den egentlig trenger en GT4202R med større kompressor...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått målt toppfarta på sykkelen din, Turboed1? Den må jo gå ganske friskt...;) Er ikke så mange biler som holder følge, i alle fall. Personlig har jeg bare kjørt én som har sjanse...
Den gjør 307 på fjerde gir,da med krutt nok til å løfte på snuta helt på egen hånd ved såder 200-210km/t (ca 7400 rpm) og da innbiller jeg meg at den er fælt nærme å kunne tømme femte,som er kalkulert til 365 km/t pluss/minus en prosent eller så (Metzeler har ikke ratet "tire growt" ved 360,bare ved 280...hvilket er dårlig,må¨jeg si.. ;) )

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår