Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

akkurat dette med givere er jeg ikke helt inne på, så va vil ADU/ABY/AAN si? kort og greit ?

 

ADU/ABY/AAN er Audis siste turbofemmere. De hadde fordelerløs tenning i motsetning til forgjengeren 3B.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camgear_hall.jpg

 

Engine_timing_belt.jpg

 

Dette var de eneste bildene jeg fant i farten, hadde noen bilder jeg hadde tatt selv av selve hallgiveren og dens plassering, men finner de ikke igjen.

 

Kom gjerne med bilde når du har gjort hallgiverdelen ferdig, må finne ut hvordan jeg skal få det best mulig selv, orker ikke bytte ut det justerbare kamdrevet mitt med et til aan/aby og må finne en fin løsning. :)

 

Og her ser man hvilket hjul og giver jeg snakker om.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
vist du ikke enda har bestemt deg for hvordan du skal montere HALL sensor og hjul.

 

så kan du kjøpe deg ut av problemet :

http://www.034motorsport.com/index.php?cPath=22_30_27

 

dem har det meste du trenger når det gjelder 10vT og 20vT

 

Forståsegpåerne rapporterer om mye vibrasjoner og feilavlesinger når givere sitter så nært veiva. Jeg har riktignok en giver på veiva, men den sitter montert på så solid måte som tenkes kan.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du en sensor både på veiv og kam ? Målet er vel å vite hvor veiva befinner seg til en hver tid ?

 

Den andre sensoren må til siden jeg skal kjøre fordelerløst. Heldigvis var motor og veiv forberedt på det fra fabrikken av.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du en sensor både på veiv og kam ? Målet er vel å vite hvor veiva befinner seg til en hver tid ?

 

Siden veiva gjør 720 grader altså to hele omdreininger på en hel motorsyklus må man ha en synk puls som forteller hvilke av de sylinderpulsene som er sylinder nr1 for synkronisering av sekvensen. Så skal man ha noe som helst sekvensielt må det en synk puls til!

 

Fett prosjekt foresten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden veiva gjør 720 grader altså to hele omdreininger på en hel motorsyklus må man ha en synk puls som forteller hvilke av de sylinderpulsene som er sylinder nr1 for synkronisering av sekvensen. Så skal man ha noe som helst sekvensielt må det en synk puls til!

 

Fett prosjekt foresten! :D

 

Det hører med til historien at jeg har fint lite greie på motorstyring, men når den tid kommer må jeg sette meg inn i det. Og den tiden kommer fortere enn jeg aner. Heldigvis er SM4 ganske lettfattelig konstruert og har en grei manual.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den tiden kommer fortere enn jeg aner.
Jepp. Hvilken farge ønsker De som korrosjonsbeskyttelse på foringene Deres? "Alu",som jo er naturell,"Svart" som jo er inkognito eller foretrekker De knall gult,til å lure en stakkars lettlurt sjel til å tro at De "bare" har Superflex-foringer foran..? :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hvilken farge ønsker De som korrosjonsbeskyttelse på foringene Deres? "Alu",som jo er naturell,"Svart" som jo er inkognito eller foretrekker De knall gult,til å lure en stakkars lettlurt sjel til å tro at De "bare" har Superflex-foringer foran..? :D

 

Elle melle..... Jeg tror jeg tar sort jeg. Men på den annen side, kanskje jeg skal drøye'n litt med overflatebehandlingen. Bare ta på litt sort akkurat i anleggsflatene mot ramma du. Det kan tenkes at jeg gir hele ramma med foringer en samlet brush up til slutt. Fått fiksa noen nylonhylser forresten?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende!

Dette er ikke bare en prosjekttråd hvor bil-eier legger ut info om hva som har blitt gjort, men her bygges faktisk bilen via forumet :D

 

Hva mangler før første oppstart nå da, annet en en stor bøtte med mangelvaren "tid"?

 

Følger spennt med.

 

Dette konseptet har jeg planer om å utvikle ytterligere i en fremtidig tråd om "bilenes bil". Der er planen å starte med helt blanke ark, kun noen vage ideer, og så skal bilforumets lesere få være med på å skape bilen.

 

Hva Volvoen angår gjenstår svært mye. Spesielt å få skrudd sammen en masse deler til en komplett bil, men også å designe all rørføring i motorrommet. Det skal jeg bruke vinteren til, men først må bilen bli rullbar.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden veiva gjør 720 grader altså to hele omdreininger på en hel motorsyklus må man ha en synk puls som forteller hvilke av de sylinderpulsene som er sylinder nr1 for synkronisering av sekvensen. Så skal man ha noe som helst sekvensielt må det en synk puls til!

 

Fett prosjekt foresten! :D

Bra svar. Innlysende når det blir forklart slik :)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår