Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Fått fiksa noen nylonhylser forresten?
Sort skal bli. Tenkte kanskje du kunne testmontere den på bilen,så vi kan være 100% sikre på hvor tykke spacerene skal være... og samtidig sjekke at nylonforingene ikke må maskineres med off-set på senterhullet..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort skal bli. Tenkte kanskje du kunne testmontere den på bilen,så vi kan være 100% sikre på hvor tykke spacerene skal være... og samtidig sjekke at nylonforingene ikke må maskineres med off-set på senterhullet..

 

Mnja, dersom nylonforingene må ha off-set senterhull, så burde også aluforingene hatt sitt neddreide parti off-set. Og et annet forhold: Dersom karosseri og ramme ikke passer så må det foretas en omfattende oppretterjobb, for da er det noe galt et sted som ikke er riktig... Mitt forslag er derfor å dreie nylonforingene med hullet i senter.

 

Spacerne må flukte med overkant av aluforinga når alt er tightet til, så en overhøyde på 0,5 mm i ubelastet tilstand er vel passe. Da kniper det ørlite, noe som hindrer bevegelse.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, dersom nylonforingene må ha off-set senterhull, så burde også aluforingene hatt sitt neddreide parti off-set. Og et annet forhold: Dersom karosseri og ramme ikke passer så må det foretas en omfattende oppretterjobb, for da er det noe galt et sted som ikke er riktig... Mitt forslag er derfor å dreie nylonforingene med hullet i senter.

 

Spacerne må flukte med overkant av aluforinga når alt er tightet til, så en overhøyde på 0,5 mm i ubelastet tilstand er vel passe. Da kniper det ørlite, noe som hindrer bevegelse.

Den er grei. Da dreier jeg ned et "step" til spacerene i foringa,og gir de en tanke klaring sånn at du kan skru de til og de har rom til å gå i spenn.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei. Da dreier jeg ned et "step" til spacerene i foringa,og gir de en tanke klaring sånn at du kan skru de til og de har rom til å gå i spenn.

 

Hvorfor dette trinnet i selve aluforinga? Styring? Holder det ikke å tre den utenpå foringa uten pyramideform?

 

Spacerne må jo under ingen omstendighet bidra til å rokke ved foringene vertikalt, noe jeg frykter at de kan gjøre dersom det maskineres et trinn. Spacerens eneste oppgave er jo å hindre motorramma i å bevege seg vertikalt på aluforinga.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det raver for høyt for dere så er dere hjertlig velkommen til å la være å lese!

 

Eventuellt hjertelig velkommen til å ikke kommentere....

Det er vel visse ting som tar litt lengre tid enn å style bilen med nye hjul og sette på en spoiler eller 3. (den var ikke ment spesifikt til dere som kommenterte)

Derfor ingen hurtige beslutninger og store bilde kavalkader i denne

tråden for tiden.

Om dere ikke har forstått at Hr Reodor er blodseriøs når det gjelder sine prosjekter... så, så, så... Ja nei da vet ikke jeg asså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja gutta!

 

Da gikk det med noen søndagstimer på å lese hele denne tråden bare uavbrutt av et særdeles mettende middagsmåltidsinntak, og jeg må med hånda på hjertet si at dette var en lærerik tråd både når det gjelder motorbygging og folkeskikk - og at det ikke alltids er den som skriker høyest som har rett. Og at det ikke minst kan lønne seg å være en tanke ydmyk i sin opptreden på et åpent forum :)

 

Vil nok tro at denne kjerra kommer til å bli en imponerende skapning når den får omgjøre asfalten til kunstverk (krøller m.m.) i et fyrverkeri av hjemmelagde løsninger av en oppfinnsom sykkelreparatør :D

 

At ting tar tid er vel ellers intet nytt, da jeg selv ikke er "ferdig" med min 740 selv om den har vært i mitt eie siden 2004. "Skynde seg langsomt" er det vel noe som heter!

 

Lykke til videre, jeg kommer i alle fall til å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja gutta!

 

Da gikk det med noen søndagstimer på å lese hele denne tråden bare uavbrutt av et særdeles mettende middagsmåltidsinntak, og jeg må med hånda på hjertet si at dette var en lærerik tråd både når det gjelder motorbygging og folkeskikk - og at det ikke alltids er den som skriker høyest som har rett. Og at det ikke minst kan lønne seg å være en tanke ydmyk i sin opptreden på et åpent forum :)

 

Vil nok tro at denne kjerra kommer til å bli en imponerende skapning når den får omgjøre asfalten til kunstverk (krøller m.m.) i et fyrverkeri av hjemmelagde løsninger av en oppfinnsom sykkelreparatør :D

 

At ting tar tid er vel ellers intet nytt, da jeg selv ikke er "ferdig" med min 740 selv om den har vært i mitt eie siden 2004. "Skynde seg langsomt" er det vel noe som heter!

 

Lykke til videre, jeg kommer i alle fall til å følge med!

 

Jo, takk som byr Mogwai :D

 

Vi skal gjøre alt vi kan for å holde kommunikasjonen på et dannet nivå heretter, men det er ikke så lett å holde seg i skinnet når man blir fyret opp av andre hobbytrimmere med sterke meninger og frakker med stoppdekkmønster...

 

I kveld har vi ikke vært i stand til å utføre noe arbeid på vogna, da vi har vært opptatt i et særdeles viktig styremøte, men nå har Turboed1 snart dreiet ferdig alle aluforingene til motorramma, og deretter er ikke veien langt før motoren kan monteres i bilen :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten tvil lærerik, men når jeg kom til side 62 trodde jeg faktisk bilen kansje begynnte å litt form. Når jeg kom til side 70 så følte jeg at jeg kunne gjort noe annet, men men må bare være ærlig, og etter å ha lest hele tråden, synes jeg fikk lov til å si min mening, liker kansje ikke tråden så godt, men prosjektet der i mot høres gøy ut. Kamerat av meg som er helt besatt av 850 morsomt at noen bygger noe morsom ut av de, Gode biler å kjøre,.helt klart, kjedligt med drift på forhjula når du bygger noe med så mye effekt men.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten tvil lærerik, men når jeg kom til side 62 trodde jeg faktisk bilen kansje begynnte å litt form. Når jeg kom til side 70 så følte jeg at jeg kunne gjort noe annet, men men må bare være ærlig, og etter å ha lest hele tråden, synes jeg fikk lov til å si min mening, liker kansje ikke tråden så godt, men prosjektet der i mot høres gøy ut. Kamerat av meg som er helt besatt av 850 morsomt at noen bygger noe morsom ut av de, Gode biler å kjøre,.helt klart, kjedligt med drift på forhjula når du bygger noe med så mye effekt men.

 

Nå er vel ikke Reodor av den helt vanlige sorten heller da.:roll:

Les på profil: Øverst ikke riktig frisk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten tvil lærerik, men når jeg kom til side 62 trodde jeg faktisk bilen kansje begynnte å litt form. Når jeg kom til side 70 så følte jeg at jeg kunne gjort noe annet, men men må bare være ærlig, og etter å ha lest hele tråden, synes jeg fikk lov til å si min mening, liker kansje ikke tråden så godt, men prosjektet der i mot høres gøy ut. Kamerat av meg som er helt besatt av 850 morsomt at noen bygger noe morsom ut av de, Gode biler å kjøre,.helt klart, kjedligt med drift på forhjula når du bygger noe med så mye effekt men.

 

Du synes altså tråden er lærerik, men du liker ikke tråden så godt... Det er spesielt! Synes du den ble noe som helst bedre av ditt bidrag da?

 

Noen liker å sette på ny plastikkfanger og felger med kant på Opærn sin, andre har lyst til trimme sin grevling til langt bortenfor det kloke. Ser du meg skrive i prosjekttråden din om hvor forferdelig kjedelig jeg synes den er? Tror ikke det!

 

På den annen side, jeg skal jo ikke nekte deg eller noen andre å komme med innspill...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår