Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Ser lovende ut det her.. Har du planer om noen finish på detta? Eller skal det først og fremst bare fungere? Tenkte på å kanskje lakkere delene og shine dem opp siden de likevel er av bilen? Motorramma feks?

 

Ramma er galvanisert og ser verre ut enn den er. Understellet skal ikke shines opp nevneverdig, men det skal gjøres rent for skitt og eventuell rust. Dette skal ikke bli et utstillingsobjekt med lakkert underside og forkrommet understell, men siden den ikke skal være en helårs hverdagsbil så regner jeg likevel med at understellet blir lettere å holde ryddig i fremtiden.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut Reodor.

 

Men du skal ha veltebur i bilen din? eller skal du kjøre uten?

 

Tenker på både sikkerhet og oppstiving av bilen. ( Sånn hvis det kommer en og nesten kutter i stykker snurredingsen under dasjbordet igjen, for det var litt skummelt på Illtempo )

 

 

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er vognskjulet godt besøkt i helgen!

Flotters Reodor. Keep up the good work!

Du har vel ikke tenkt til å rydde hos Borgen brå rep også eller?

Da tenker jeg på en nedstøvet åtter borti hjørnet.

Det støvet må vel komme av forstillings slipingen din.:anger:

 

Vel, den dagen åttern borti hjørnet er det største uordensproblemet på BBR, så skal jeg vurdere å flytte den til et trygt sted. Det hersker blant annet vilt kaos borti et visst MK1-hjørne. For ikke å snakke om foran kjøleskapet :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut Reodor.

 

Men du skal ha veltebur i bilen din? eller skal du kjøre uten?

 

Tenker på både sikkerhet og oppstiving av bilen. ( Sånn hvis det kommer en og nesten kutter i stykker snurredingsen under dasjbordet igjen, for det var litt skummelt på Illtempo )

 

 

Ludvig

 

Joda, bur skal jeg ha. Det er allerede anskaffet og venter på at bilen skal bli rullbar.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den dagen åttern borti hjørnet er det største uordensproblemet på BBR, så skal jeg vurdere å flytte den til et trygt sted. Det hersker blant annet vilt kaos borti et visst MK1-hjørne. For ikke å snakke om foran kjøleskapet :D

 

HVA? Kan ikke skjønne hva du mener nå.:angelsmili:

Ironien løper løpsk hos`n Ollvar O Kleppevold.

Escorten skal få en større del av pleie etterhvert nå.

Så jeg håper det blir litt mere orden der.

Tiden har gått bort i dette rally greiene i det siste.

Hadde trening i hele helgen. 2 dager med bare grise kjøring:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut, du sveiser dette selv?

 

vet ikke hvordan du har tenkt mtp "traction-bars" i forstillingen din, har du noen planer der? ( når du har mye effekt på fwd så har bilen en tendens til noen ganger og sprette litt bortover veien )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut, du sveiser dette selv?

 

vet ikke hvordan du har tenkt mtp "traction-bars" i forstillingen din, har du noen planer der? ( når du har mye effekt på fwd så har bilen en tendens til noen ganger og sprette litt bortover veien )

 

Denne sprettingen med fwd kommer vel muligens av svikt i foringer og denslags, og jeg skal ikke tilføre forstillingen annet enn stivhet i første omgang. Jeg kommer dog etterhvert til å laborere litt med hjulvinkler (jf den øvre støtdemperinnfestingen jeg la ut bilde av litt lenger opp her) og sånne morsomme ting.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt og intressant prosjekt du har her! :) Gleder meg hver gang det står Reodor F på abonerte tråder :)

 

Men hvordan måler du/dere for å finne ut målene på de nye foringene? Tar du mål av gamle foringa, eller måler du plassen der foringa skal være, i dette tilfellet motorramma?

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm noen som har sett den topgear episoden der han prøver en opel( vauxhall i englad da) GSI, for vær gang han girer drar bilen til høyre, vet du hvorfor dette skjer?

 

Tja, det er mulig det kommer av ulik lengde på drivakslene. Volvo (og sikkert mange andre fwd-biler) har ved hjelp av en fast mellomaksel lik lengde på sine drivaksler.

 

Saab sliter jo selv i våre dager med store "rattkrefter" i sine motorsterke biler, noe som gjør at Viggen, Aeroflot, Aerospatiale eller hva nå toppmodellene deres heter får ganske mye kjeft i tester.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt og intressant prosjekt du har her! :) Gleder meg hver gang det står Reodor F på abonerte tråder :)

 

Men hvordan måler du/dere for å finne ut målene på de nye foringene? Tar du mål av gamle foringa, eller måler du plassen der foringa skal være, i dette tilfellet motorramma?

 

Begge deler. Tok mål av den gamle foringa (men det er jo ikke alltid så lett å måle nøyaktig på gummi), av motorramma, samt av motorrammas plassering i forhold til resten av bilen. Det siste for å få riktig høyde osv.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm noen som har sett den topgear episoden der han prøver en opel( vauxhall i englad da) GSI, for vær gang han girer drar bilen til høyre, vet du hvorfor dette skjer?

Jeg hadde faktisk samme greia på min 850 T5 med ca 290 hk.

Når det ble litt "glatt" for framhjula sklei den litt til siden ved harde pådrag. Ett merkelig fenomen som ikke jeg kan forklare.

Mulig det kommer av at jeg ikke hadde no sperre som gjorde trekket likt. Vil tro at virkningen av dette gjorde utslaget.

Men dette er ren gjettning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en tynn forklaring her: CARandDRIVER.com Glossary of Terms - Glossary Terms - Car and Driver

 

Torque steer

A tendency for a car to turn in a particular direction when power is applied. Torque steer is common in front-drive cars because reaction forces created in the half-shafts can generate uneven steering forces in the front tires.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår