Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

heeh javell :) vet ikke om dere har vært inne på det før men, hva er grunnen til at Audi har langstilt motor på fwd bilene sine (de gamle)?

 

Vektfordeling/ratter drar ingen vei/minsker å trekke noen vei?

 

Litt usikker på hvorfor Audi har langstilt motor i sine store modeller selv jeg (også de nye vel?). Ikke gir det spesielt god vektfordeling og ikke burde det redusere rattkreftene heller. De fleste (om ikke alle) moderne fwd-biler har like lange drivaksler uansett om motoren sitter på langs eller tvers.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle saab 900 har jo også rettstilt motor og fwd.

nok om det.

 

noen nytt og vise til på bildefronten Reodor?

 

Ingen nye bilder dessverre. I helga har jeg vært på årlig samling med min biarbeidsgiver (som forøvrig er den samme som min hovedarbeidsgiver) og deltatt på faglige aktiviteter på dagtid og festivitas på kveldstid 3 hele dager til ende. Men til neste helg skjer det vel noe vil jeg tro. Medmindre jeg skal snekre litt på egen bopel... Hmmm...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nye bilder dessverre. I helga har jeg vært på årlig samling med min biarbeidsgiver (som forøvrig er den samme som min hovedarbeidsgiver) og deltatt på faglige aktiviteter på dagtid og festivitas på kveldstid 3 hele dager til ende. Men til neste helg skjer det vel noe vil jeg tro. Medmindre jeg skal snekre litt på egen bopel... Hmmm...

 

Har seriøst Generalen hjemme lagt inn søknad om prioritering av kronene. Altså hus foran bil...?

 

Når det var faglig aktiviteter på dagtid gikk vel dette i morosaker som durer og bråker eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 har nemlig tatt store skader av å være adm. dir. i Lillestrøm skinnskyvar lag!:roll:

Isåfall hadde jeg nok hatt de 28 stingene et annet sted... :deng

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seriøst Generalen hjemme lagt inn søknad om prioritering av kronene. Altså hus foran bil...?

 

Når det var faglig aktiviteter på dagtid gikk vel dette i morosaker som durer og bråker eller?

 

Om ikke av kronene, så muligens av arbeidskraften. Men jeg skal prøve å få til begge deler :)

 

De faglige aktivitetene besto av foredrag av prominente generaler og av Gunnar "Kjakan" Sønsteby, av gruppearbeid om Forsvarets fremtid og av skyting, adsam (adskillelse og sammensetting av personlig våpen) og avstandsbedømmelse. Kun for spesielt interesserte med andre ord. Og ingenting som gikk på diesel :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke av kronene, så muligens av arbeidskraften. Men jeg skal prøve å få til begge deler :)

 

De faglige aktivitetene besto av foredrag av prominente generaler og av Gunnar "Kjakan" Sønsteby, av gruppearbeid om Forsvarets fremtid og av skyting, adsam (adskillelse og sammensetting av personlig våpen) og avstandsbedømmelse. Kun for spesielt interesserte med andre ord. Og ingenting som gikk på diesel :)

 

Husker vagt noe om grov avstandsbedømmelse med blyant foran øynene... Og adsam har jeg desverre vært mye borti. Husker ihvertfall at sluttstykke på MG3 hadde like mange deler som ett totalt AG3.:angry:

Vi har sterk skepsis til at Reodor skal bedrive tiden med hammer og pensel på brakka. Vil tro det går ut over prosjekten(E) om Generalen får blod på tann. :chairshot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vagt noe om grov avstandsbedømmelse med blyant foran øynene... Og adsam har jeg desverre vært mye borti. Husker ihvertfall at sluttstykke på MG3 hadde like mange deler som ett totalt AG3.:angry:

Vi har sterk skepsis til at Reodor skal bedrive tiden med hammer og pensel på brakka. Vil tro det går ut over prosjekten(E) om Generalen får blod på tann. :chairshot

 

Mitt personlige våpen heter P80 og består av 33 deler totalt... Fikk blod på tann etter helgens strabaser og trener nå på adsam av P80 med kun ei hånd. Artig :D

 

Avstandsbedømmelsen du henviser til kalles Boer-metoden. Selv foretrekker jeg laser avstandsmåler ;)

 

Jeg lover at huset fortsatt skal forfalle i betydelig grad. Volvoen går foran kjøkken, gang, utvendig panel og garasje...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår