Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Det er grovversjonen ja... de har et tversnitt på ca 34.7mm (hvis jeg husker riktig..er noe rundt der). Dette er på 530'en.. 531'en er som sagt nesten ferdig,da den er større. Med en 11mm's kam (som er det minste løftet verdt å tenke på..) trenger man 38.6mm tversnitt for å utnytte ventilens størrelse.

 

Som oftest finner ikke engang tørste kameler vann i de toppene.. :D Såfremt man ikke på død og liv "SKAL ta taket og bare taket,for det er det som hjelper":drunk: men fordeler det litt utover i alle retninger,dvs man tar mest i taket ved begynnelsen av porten (ved innsuget) men ved "knekken" mot ventilen runder tilbake kortside-radiusen (svingen ved gulvet...dette senker gulvet en tanke,si en mm) og tar litt mindre i taket,her inne "bredder" man mest.

 

Men,vi er super-ultra-off-topic...så nå klapper jeg igjen. Før Reodor svinger frem Mauseren...

 

Off-topic og mauser ja, best å sende en PM heretter da :D

 

Vet hvor vondt det er å ligge bak siktet på en mauser om den er litt fra skuldera når man fyrer av så da vil jeg nødig stå foran siktet :drunk: Er heldigvis mer enn 2000m unna ;)

 

Hvordan går det med 850'n da? Er meget spent på dette prosjektet du har i vognskjulet :win

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-topic og mauser ja, best å sende en PM heretter da :D

 

Vet hvor vondt det er å ligge bak siktet på en mauser om den er litt fra skuldera når man fyrer av så da vil jeg nødig stå foran siktet :drunk: Er heldigvis mer enn 2000m unna ;)

 

Hvordan går det med 850'n da? Er meget spent på dette prosjektet du har i vognskjulet :win

 

Det er nok verre å ligge bak Mausern er jeg redd.

 

Jeg har akkurat fått i hus to plater med polykarbonat til sidevinduene bak, så det er karosseri og understell som står i sentrum for tiden. Turboed1 har operert puselanken sin, så han er ute av stand til å utføre et eneste stykke ærlig areid, herunder legge siste hånd på toppen min :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 har operert puselanken sin, så han er ute av stand til å utføre et eneste stykke ærlig areid, herunder legge siste hånd på toppen min :)
Men det skal nevnes at jeg prøver... du har snart plass til drevene dine. Selv om jeg er sykemeldt på tiende måneden.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal nevnes at jeg prøver... du har snart plass til drevene dine. Selv om jeg er sykemeldt på tiende måneden.. :)

 

Det er vel bare det justerbare drevet som trenger mer plass. KRBs korte sms lyder "innsugningskam og bakover" :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare det justerbare drevet som trenger mer plass. KRBs korte sms lyder "innsugningskam og bakover" :)
Det var det jeg mente... et passer,det andre gjør det snart = "drevene". :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Begynt å ta ut på innsugsdrevet..Gjort noe,men ikke stort.

 

Fått presset på drevene? Uten det er det vel vanskelig å vite hvor mye som må fjernes.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tilstandsrapport fra flåklypa?

 

vil gjerne se noen bilder over åssen ting ligger an:)

 

På grunn av fastelavensfeiring så kom jeg for sent i gang på søndag. Og da ble det dårlig med bilder. Men hold ut:)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag tok jeg mot til meg og fikk montert polykarbonatrute i den ene bakdøra. Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle få ut den gamle ruta. I en annen prosjekttråd her på forumet sto det en forklaring som jeg printet ut, men den hadde visse svakheter. Likevel gikk det greit.

 

Her ligger den ribbede høna klar for rutetransplantasjon:

DSCN1631.jpg

 

 

Skruen midt i bildet må fjernes for å få løsnet styreskinna:

DSCN1632.jpg

 

 

Her er styreskinna på vei ut:

DSCN1633.jpg

 

 

Med styreskinna ue av veien er det bare å dra ruta rett opp og ut:

DSCN1634.jpg

 

 

Ruta ute:

DSCN1635.jpg

 

 

Den originale ruta veier 3,4 kilo inkl festebrakettene. Polykarbonatruta veier 1,57 kilo, noe som betyr en vektreduksjon på 1,83 kilo. Sammen med resten av lettingen blir hver dør nesten 7 kilo lettere:

DSCN1638.jpg

 

 

Omrisset av den originale ruta overføres til polykarbonatplata:

DSCN1639.jpg

 

DSCN1640.jpg

 

 

 

Min anvendelige Fein Multimaster benyttes for å kappe ut ny rute:

DSCN1641.jpg

 

 

Ny rute på plass. Kun innfesting gjenstår, men det løses med etpar skruer:

DSCN1643.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har stått i innredningens tegn, eller snarere fravær av innredning... Fikk endelig fjernet innertaket og en helsikes masse plastdeksler. And then some...

 

Innertaket er omsider ute. Det satt heldigvis kun fast i håndtak solskjermer og lignende, så når alt slikt var fjernet, så var det bare å røske innertaket ut via baklukeåpningen:

DSCN1644.jpg

 

 

Et par tusen (minst) gule plastbraketter satt bak innertak og plastdeksler:

DSCN1645.jpg

 

 

Men de var lette å fjerne. Bare å banke inn ekspansjonspinnen i midten:

DSCN1646.jpg

 

 

Haugen med unyttige deler tar form. Dette er bare begynnelsen:

DSCN1647.jpg

 

 

Soltaket sitter i en egen modul. Det reduserer takhøyden og veier kilovis:

DSCN1648.jpg

 

DSCN1649.jpg

 

 

Men 9 skruer og 4 dreneringsslanger senere var denne luksusanretningen fjernet. Noen vil kanskje spørre seg hva som skal puttes i hølet...:

DSCN1654.jpg

 

Har alltid lurt på hvordan det så ut under pyntelista rundt bakre sidevindu:

DSCN1653.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår