Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

En bil til Reodor må jo så klart ha masse lamper, brytere og målere.

 

Men det mest naturlige er vel å ha en diode som tennes hvis pumpa tar kvelden. Samt en vippebryter for å teste dioden såklart. Sågar en til hver? :D

 

Men hvordan skal jeg legge merke til denne usle dioden når farten nærmer seg 400 km/t og tunnellsynet har inntruffet for fullt. Nei gutt, tåkelys hører du :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har ikke SM4 funksjon som får bilen i " nød " modus når endten tempen er for høy eller at noe annet ikke er bra?

 

Tåkelys skal kunne skaffes Reodor.

 

 

styremøte snart?

 

Ja, du får ikke grenseløst med cred for å klare å skaffe et tåkelys altså, men værsågod :D

 

Vi må få avholdt et styremøte snart synes jeg. Kom med noen forslag, så tar vi en avstemning blant styreformannen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tilkoble en stor varsel lampe for det som er viktig å stoppe kjerra for.

Dette er jo brukt mye i rally og rallycross.

Der har man jo heller ikke tid til å kikke rundt på små metere og diode lys.

Man kan ta med for lite olje trykk, bensin pumper osv.

Størrelsen på lampen pleier å være som ett markeringslys på siden av lastebiler. Den må jo sees godt når det er noe som ikke skal være som det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tilkoble en stor varsel lampe for det som er viktig å stoppe kjerra for.

Dette er jo brukt mye i rally og rallycross.

Der har man jo heller ikke tid til å kikke rundt på små metere og diode lys.

Man kan ta med for lite olje trykk, bensin pumper osv.

Størrelsen på lampen pleier å være som ett markeringslys på siden av lastebiler. Den må jo sees godt når det er noe som ikke skal være som det er...

 

Ja,det er jo for pokker det jeg sier! TÅKELYS! Eller noe annet som er stort og rødt da. Mye brukt i bilsport som du sier. Kunsten er bare å få denne til å lyse når pumpa stopper... :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forhøre meg med gutta i dette miljøet.

De vet nok råd.

 

Bare ikke spør de samme gutta som skal skaffe meg filter...

 

På den annen side har du jo lykkes godt med din skaffetjeneste hittil, så jeg krysser fingrene :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter noen svarte klips der nede ja. Dro de litt opp, men fikk de ikke helt bort. Er nøkkelen til suksess mer vold?

 

850 er et helvete og få ut baksetene på :P men det går.

bare og bruke mye vold og lirke litt fremm og tebake.

Vanskelig og forklare pr.tekst.

 

Vær bestemt =)

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 er et helvete og få ut baksetene på :P men det går.

bare og bruke mye vold og lirke litt fremm og tebake.

Vanskelig og forklare pr.tekst.

 

Vær bestemt =)

 

Nei Shaiko, så lett slipper du ikke unna! Jeg beordrer deg herved til å fortelle meg i detalj om hvordan man får ut baksetet i 850 :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker tvilen er sterk til han Ollvar...

Det skal jeg ta notis av...:knock:

 

Ikke til Ollvar himself, men til hans kumpaner som påstår at de kan skaffe både det ene og det andre. Her er'e noe muffens karer...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får ikke grenseløst med cred for å klare å skaffe et tåkelys altså, men værsågod :D

 

Vi må få avholdt et styremøte snart synes jeg. Kom med noen forslag, så tar vi en avstemning blant styreformannen...

Burde vel være mulig å bruke evnt en tåkelur sammen med dette tåkelyset? Tenker på sånn som fyrtårn bruker ved ekstremt tykk tåke ved kysten.. :)

 

Den bør du nok legge merke til, geniale med denne patenten er at pitcrew også vil høre dette og ha en kjapp fiks klar før du ruller inn i depot.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du gjør reodor er og ha to dioder, en for hver av pumpene, slik at de lyser så lenge pumpene fungerer.

 

Virker som en enkel løsning det da, men vil jo bare fungere viss pumpa mister spenninga... Skulle vel vært overvåkning som varsler feil (kurtslutning eller brudd) i hver av pumpene. Isåfall må man inn med en strømvakt for hver pumpe. Noe som ikke skulle være umulig... En sikring til hver pumpe som løser ut ved ev. kortslutning, overstrøm. Samt en strømvakt som sier fra viss det slutter å gå strøm i kursen til en av pumpene. Eller???

-94 MB C180

-86 MB 190 2,3-16V

-81 Opel Ascona B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dioder (eller rettere sagt LED) er ikke så dumt det, de litt lys-sterke diodene er såpass kraftige at de greier å blende deg...

 

Lag heller en skisse av hvordan den elektroniske kretsen som får pæra eller lysdioden til å tenne når pumpa stopper :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår