Turboed1 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Kan det tenkes at den ikke slutter å trekke strøm selv om den stopper?På Keiko skar ei pumpe seg... den leverte ca en tiendel av mengden,men dro 4 ganger strømstyrken. Akkurat nok til å ikke ta sikringen mer enn en gang i blant :angry: . Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 På Keiko skar ei pumpe seg... den leverte ca en tiendel av mengden,men dro 4 ganger strømstyrken. Akkurat nok til å ikke ta sikringen mer enn en gang i blant :angry: . Var det E85 denne kjørte på ? Bare lurer på om det er noe i det E85 skeptikerne sier om ikke tilstrekkelig smøreevne med bensinpumper og E85 Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 På Keiko skar ei pumpe seg... den leverte ca en tiendel av mengden,men dro 4 ganger strømstyrken. Akkurat nok til å ikke ta sikringen mer enn en gang i blant :angry: . El fuel pumper burde vel strengt tatt vært forbudt på hardt trimma motorer.... har sett mine eksempler på skadene EN deffekt pumpe forårsaker... og husker hvordan vi sleit med den ene feilen på keiko... naai - takk og lov for at man har helmekanisk pumpe nå.Enten så går motoren med den fuelmengden og trykk den skal ha, og ryker reima, så stopper den og man skjærrer ikks stempler og topper osv... for du kan ta deg f... på at slike uhell interffer i de øyeblikkene motoren minst tåler det... Bra du addreserer problemet reodor, for dette er ganske vesentlige greier! Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Var det E85 denne kjørte på ? Bare lurer på om det er noe i det E85 skeptikerne sier om ikke tilstrekkelig smøreevne med bensinpumper og E85Nei,Keiko går kun på 98/99 oktan bensin. Så at det var kommet en 10-bars mekanisk verstingpumpe nå...som tåler mer eller mindre alt som flyter. Edit: Pokker å fort du skriver,Joel... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Nei,Keiko går kun på 98/99 oktan bensin. Så at det var kommet en 10-bars mekanisk verstingpumpe nå...som tåler mer eller mindre alt som flyter. Edit: Pokker å fort du skriver,Joel... :) Ja jeg er ekte RÆCER!! haha ;-P Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Jeg har en dashlogger som har alarm med lyd og lys om bensintrykket (eller andre sensorer) faller under en konfigurerbar verdi. Tenkte det var kjekt før jeg starter på konvertering til E85. Trykket bør vel si sannheten om ikke bensinfilteret er tett og flow går ned. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vol740 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Spennande prosjekt. Dette gleder Volvo folket seg til blir ferdig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Det er vel mulig og legge inn i datasprutet at om bensintrykks giveren får feil verdi så stoppes motoren? vet at dette går ved høy temperatur. For jeg vet av erfaring at elektronikken er langt mer bestemt og raskere en en som driver og pusher bilen ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JÅR Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Kan det tenkes at den ikke slutter å trekke strøm selv om den stopper? I di tilfeller jeg har vært borti feil på pumper har di stoppet helt, antageligvis brent av vikling i motoren. Da vil den iallefall ikke trekke noe strøm... På Keiko skar ei pumpe seg... den leverte ca en tiendel av mengden,men dro 4 ganger strømstyrken. Akkurat nok til å ikke ta sikringen mer enn en gang i blant :angry: . Dette må vel være ett problem som hører skjeldenhetene til, og kanskje kunne vært løst med litt mindre (mer egnet) størelse på sikringen?? Skulle ikke behøve en sikring med 2-3 ganger merkestrømmen til pumpen.. Men som nevnt tidligere vil jeg tro det finnes både enklere å bedre løsninger på overvåkning enn den jeg tegnet i all hast.. Kanskje en elektronisk krets med en målesløyfe på hver pumpe som sammenligner strømmene, og varsler om eventuelle differanser av betydning??? Eller noe så enkelt som en trykkvakt på bensintilførselen som varsler uønsket trykkfall??? Siter -94 MB C180 -86 MB 190 2,3-16V -81 Opel Ascona B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Dette må vel være ett problem som hører skjeldenhetene til, og kanskje kunne vært løst med litt mindre (mer egnet) størelse på sikringen?? Skulle ikke behøve en sikring med 2-3 ganger merkestrømmen til pumpen..En sikring,2 pumper. Derav den noe barske sikringen. Dvs,før. Mener det sitter en sikring per pumpe nå.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Hva med å gjøre det enkelt. Trykkbryter og et kraftig "idiot light" $65 på eGauges.com Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Hva med å gjøre det enkelt. Trykkbryter og et kraftig "idiot light"$65 på eGauges.com Tror det er nettopp dette som er ulempen med to pumper. La oss si at bryteren fyrer lampa ved 3 bar. Men ved høy belastning trenger motoren 4 bar for ikke å gå magert. Den ene pumpa tar kvelden og den gjenværende pumpa klarer ikke å levere nok til effekttoppene, men likevel nok til at trykkbryteren ikke tenner lampa. Dersom man bruke trykket som referanse for varsling må dette være variabelt. Dessuten tror jeg at dette uansett vil føre til mye feilvarsling med påfølgende ignorering samt at varslet først kommer etter at farlig lavt trykk har oppstått, mens et varsel dersom pumpa stopper ikke gir feilvarsling på samme måte. Innbiller jeg meg altså... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Trykkdifferansen dysene ser mellom fuelrail og innsug er jo grunntrykket man har justert inn, f.eks. 3 bar. Med en trykkompenserende bensintrykkregulator skal jo dette forholdet være konstant, altså 1 bar overtrykk i innsuget - 4 bar bensintrykk. Min tanke er da trykkfølere for bensin og innsug, og lure en elektronikkfyr til å lage en krets som overvåker dette, og setter igang noe spetakkel du legger merke til under kjøring. Sliter bensinsystemet med tilførselen av mengden sliter den også med trykket, og differansen blir større enn f.eks 3 bar når bensintrykket synker eller ikke klarer å holde følge. Gjennomføringa i praksis er vel bekymringen her, ellers er jeg mest for overvåkning av strømmen pumpene trekker, helst hver for seg - med varsling ved både for mye og for lite strømforbruk. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 To pumper, to trykkbrytere f.eks.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Sånn... da har Reodor vært innom og henta litt greier... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.