kjakan_mm Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Vurderer sterkt å importere en corrado fra tyskland. Noen som vet noe om dette? er det mye slit med registrering og avgiftsbetaling? hvor mye må man da eventuelt betale for en kurrant Corrado etter man har betalt alle avgifter? la oss si en corrado til 2500euro i tyskland.. (eksempel) =) kom gjerne med tips og råd og ting jeg bør tenke på. På forhånd Takk..! Edit: Regna litt på det, det vil kosta ca 30k+- å ta inn en corrado g60 til Norge. så hvis jeg kjøper en bil til 20 000 der nede 20+30=50 000,- så iforhold til prisforskjell, er en Corrado til 20lapper der nede bedre stand en en til 50 her hjemme? =p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 dette er jo veldig vansklig å gi et eksakt svar på, men det stemmer som du sier at ca 30 k for import av en corrado... hvilken tilstand en corrado er i når du kjøper den i tyskland er jo vanskelig å "spå"... jeg vil på det sterkeste anbefale å få noen som har erfaring med bruktbilimport når det kommer til valget av bil. Få de til å ta en telefon til selger og forhøre seg om bilen osv... Jeg har en kompis som har drevet med bruktbilimport lenge og han har tatt inn mange av de feteste bilene i Vw Audi Club... du kan sende meg en PM så kan du få navn og nr til ham... men SUPERT at du vil ha deg Corrado! Du kommer ikke til å angre! Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Slik som prisene er på Corrado i norge nå så lønner det seg nesten ikke å importere en fra Tyskland. Eneste er vel at utvalget der nede er mye større. Blir fort dyrt å kjøpe en billig bil siden biltilsynet hakker godt på brukt importerte biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Jeg har også lekt litt med tanken på å importere en corrado g60, dette blir i såfall til sommeren/høsten 06. Neste G60 min skal ha lyst skinn intr. alt el og klima, så da må jeg nok se etter dette i Tyskland.. Har sett litt på autoscout24.de, er endel intressante som jeg har sett. Prisen er fra 0 til 4000 € klassen. Noen som tilsvarer ca opptill 30k nkr. Dette er prisen jeg fikk etter jeg regnet ut med autodb sin kalkulator: Total sum for kjøretøyet: 66276 fakturapris, frakttillegg, klimaavgift, importavgift og registreringsavgift Dette synes jeg er en bra pris, om jeg kan få drømmebilen min :) Biler som er gått i Tyskland er vel ikke så utsatt for rust som corrado som har gått i Norge noen år...? Noen som har ca peiling på pris om en som har importert endel biler skal gjøre denne jobben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Sjekka ut litt jeg og, men kom fra til at det ikke kom til å lønne seg! Er blitt ganske dyrt for corrar i tyskland! Så etter hva man får i forhold til jobb etc, så tror jeg det er mye greiere å bare kjøpe en i Norge... Det er min mening da! Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Sjekka ut litt jeg og, men kom fra til at det ikke kom til å lønne seg! Er blitt ganske dyrt for corrar i tyskland! Så etter hva man får i forhold til jobb etc, så tror jeg det er mye greiere å bare kjøpe en i Norge... Det er min mening da! En ting man ialefall kan regne med er at om man skal ha VR6 MÅ man til tyskland. Litt mer å velge i. Og de er som regel flinke til å ta vare på bilene sine der altså. Jeg ville kjøpt fra tyskland uansett. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Enig med det om VR6! Der har du MYE mer å velge mellom... Men en mulighet er å kjøpe en som har gått noen år i Norge, får så å bygge om, sparer litt avgifter;) Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Enig med det om VR6! Der har du MYE mer å velge mellom... Men en mulighet er å kjøpe en som har gått noen år i Norge, får så å bygge om, sparer litt avgifter;) Ja er det jeg sitter litt å lurer på. Jeg skal ha en 2,9l snart, og Skal ha beige skinn interiør. Men kan vel bygge en g60 om til en Vr6 like godt. Tror jeg måtte ut med 60000 i tillegg til bilen jeg skulle hente om det var en vr6. Det er dyrt. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg